Via de IDE read/write strobe met een versterking en optocouplers de ide stekkers aftappen en via een kabel de leds aangestuurt in een kastje buiten de PC.
Dit ziet er
Ik heb dus read en write gescheiden ! echt leuk als je een cdtje gaat fikken !
Uhhhhhhh, oke, dit volg ik dus niet helemaal, je heb dus blauwe ledjes bij een cd combo (lees en schrijf) gedaan, maar de rest is onduidelijkOp vrijdag 06 juli 2001 17:27 schreef FerryHeibrink het volgende:
ben er bijna klaar mee, de cdroms werken al
.
Via de IDE read/write strobe met een versterking en optocouplers de ide stekkers aftappen en via een kabel de leds aangestuurt in een kastje buiten de PC.
Dit ziet er![]()
![]()
![]()
UIT!!!!! PICS KOMEN NOG !~!!!
Ik heb dus read en write gescheiden ! echt leuk als je een cdtje gaat fikken !
Powered by ProBNC
Ik heb oa blauwe leds voor de harddisk, rood en groen voor de brander en idem voor de cdrom. Ze kunnen dus allemaal apart van elkaar worden aangestuurd en dus ook read en write op een ander leds, (rood en groenOp vrijdag 06 juli 2001 17:31 schreef freebee666 het volgende:
[..]
Uhhhhhhh, oke, dit volg ik dus niet helemaal, je heb dus blauwe ledjes bij een cd combo (lees en schrijf) gedaan, maar de rest is onduidelijk
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Die komen als alles klaar iz.Op vrijdag 06 juli 2001 17:37 schreef Demoniac het volgende:
Klinkt wel bruut, maareh...
PICS PICS PICS
Op vrijdag 06 juli 2001 17:27 schreef FerryHeibrink het volgende:
optocouplers
Ok, hoe schrijf je het nouOp vrijdag 06 juli 2001 17:36 schreef FerryHeibrink het volgende:
optouplers
Powered by ProBNC
optocouplers dacht ik, die andere is een typo die nu hersteld is.Op vrijdag 06 juli 2001 17:46 schreef freebee666 het volgende:
[..]
[..]
Ok, hoe schrijf je het nouEn wat zijn het, want ik ken die term niet
Het zijn dingetjes met een LED en een lichtsensor er in, die gebruikt worden om 2 elektrische circuits van elkaar te scheiden, zodat als er (in dit geval) kortsluiting is in de LEDs, je niet meteen je IDE controller en je HDD verkloot... een soort relais zeg maar...Op vrijdag 06 juli 2001 17:46 schreef freebee666 het volgende:
[..]
[..]
Ok, hoe schrijf je het nouEn wat zijn het, want ik ken die term niet
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Powered by ProBNC
Verwijderd
tuurlijk nietOp vrijdag 06 juli 2001 18:03 schreef Driez het volgende:
Hoe zit het dan met de ide performance heeft die er niet onder te lijden of leiden whatever.. BIER!
[aanvuldmode]Op vrijdag 06 juli 2001 17:59 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Het zijn dingetjes met een LED en een lichtsensor er in, die gebruikt worden om 2 elektrische circuits van elkaar te scheiden, zodat als er (in dit geval) kortsluiting is in de LEDs, je niet meteen je IDE controller en je HDD verkloot... een soort relais zeg maar...
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Powered by ProBNC
Probeer het eens met een ATA33 kabel... dan is ATA100 ineens geen ATA100 meerOp vrijdag 06 juli 2001 18:50 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
tuurlijk nietATA100 blijft ata 100
Ja héhéOp zaterdag 07 juli 2001 14:03 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Probeer het eens met een ATA33 kabel... dan is ATA100 ineens geen ATA100 meer
Das waar, maar een opto is ook een LED, dus zou je last van data loss kunnen krijgen (data voltage gaat toch iets omlaag...)Op zaterdag 07 juli 2001 16:09 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Ja héhémaar in dit geval plijft de flatcable hetzelfde
![]()
Verwijderd
Yesssssssss Pleaseeeeeeeee Let him stop.Op zaterdag 07 juli 2001 16:49 schreef 001Michael het volgende:
School? SCHool?! SCHOOOL!!! SCHOOOOOOOL !!!!
AAAAAAAAAAAAAAARGH make the bad man stop :'(:'(:'(:'(:'(
Niet met voldoende versterkingOp zaterdag 07 juli 2001 19:19 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Das waar, maar een opto is ook een LED, dus zou je last van data loss kunnen krijgen (data voltage gaat toch iets omlaag...)
Hierover, denk ikOp vrijdag 06 juli 2001 20:16 schreef freebee666 het volgende:
[schoolmode]
galvanische elementen, galvaniseren... herinner ik me nog van afgelopen semester
[/schoolmode]
Verwijderd
Op zaterdag 07 juli 2001 19:26 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
ehhwaar heb je het over?
Op vrijdag 06 juli 2001 20:16 schreef freebee666 het volgende:
[schoolmode]
galvanische elementen, galvaniseren... herinner ik me nog van afgelopen semester
[/schoolmode]
Nee die knipperen wel maar niet op de datastroom. via ide kun je veel exacter aflezen.Op zaterdag 07 juli 2001 19:40 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
mijn philips (binnenkort plextor 24x) heeft dat standaard al dus zo boeiend vind ik dat niet..
~* Peace, Love & XTC *~
Verwijderd
Ik zal wel om exacte schema's vragen, een goeie vriend van mij is heel erg bij met electronica en die heeft het IDE aftappen voor mij gefixed maar het is nog niet helemaal klaar, ik moet nog veel testen want ik heb nog een paar dingetjes gevonden waar aan gewerkt moet worden, oa extra hoge weerstand etc.Op zondag 08 juli 2001 14:13 schreef newby het volgende:
Maw, je hebt je ide kabel afgetapt, zodat je niet de connectoren op je mobo gebruikt... Gaaf idee, maak er een Howto of zoiets van, dat wordt wel gewaardeerd denk ik!
Verwijderd
Moet je even op Hardware book zoeken, ik hebben niet zo bij de hand, ligt nog in Hattem.Op maandag 09 juli 2001 03:32 schreef NogooD het volgende:
Klinkt strak, moet ik ook voor de mijne hebben
heb je btw ook iets van een diagram waar ik al de pinn numbers met de bijhoorende functie
op kan checken?
kan ik namelijk alvast ff klotuh
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
ja fijn dat er in je sing ook staat wat voor mobo je hebtOp vrijdag 06 juli 2001 18:50 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
tuurlijk nietATA100 blijft ata 100
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
ik leef met je meeOp maandag 09 juli 2001 23:40 schreef newby het volgende:
Kut voor je...
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Als je het wilt weten kun je het ook gewoon vragen hoorOp dinsdag 10 juli 2001 00:31 schreef ernst het volgende:
[..]
ja fijn dat er in je sing ook staat wat voor mobo je hebt
Op dinsdag 10 juli 2001 00:31 schreef ernst het volgende:
[..]
ja fijn dat er in je sing ook staat wat voor mobo je hebt
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Op maandag 16 juli 2001 11:15 schreef Klubbheads het volgende:
ben benieuwdPICS !!
Verwijderd
Verwijderd
anders ik wel!Op maandag 16 juli 2001 11:59 schreef Xtentic het volgende:
/me zit te wachten en te smachten!

Verwijderd
Op maandag 16 juli 2001 12:02 schreef FerryHeibrink het volgende:
Hier issie dan:
[afbeelding]
Het kastje met leds
----------
[afbeelding]
Vooraanzicht, led lijkt te branden maar dat komt door zonlicht die in het open deksel schijnt.
----------
[afbeelding]
Dit kastje komt onderin de pc te liggen. Het ledkastje word aangesloten met een printerkabel. Zie ook hoe het in de computerkast met een flatcable met connector in het regelkastje word aangesloten, net als een ide of floppystekker. Dit kastje word gevoed met 5 en 12 volt van de computer om de leds aan te sturen zodat bijvoorbeeld de floppy led niet 2 leds aan hoeft te sturen want dat zal niet lukken. Nu kun je ook de leds superfel laten brandenvooral die blauwe
----------
[afbeelding]
Zie hier de optocouplers die rechtop staan, dan nemen ze haast geen ruimte in
----------
[url=[url="http://"http://httpd.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/LEDDSC00007.jpg[/img"]http://httpd.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/LEDDSC00007.jpg[/img[[/url]
Onderkant print met optocouplers en versterking.
----------
[img]http://httpd.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/LEDDSC00008.jpg][afbeelding][/url]
Prik deze stekkertjes in de goede aansluiting op de ide kabel en de kerstboom is compleet
PS, hier word in de toekomst nog een speciale flatcable voor gemaakt.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ThanxOp maandag 16 juli 2001 12:06 schreef 2Dutch2 het volgende:
aloha,dat is effe zwaar wreed zeg! Niet alleen leuk met kerst dus
Ik wou dat ik zo kundig was...maar goed
Nice job hoor,mijn complimenten!
Relax, schema ligt in Hattem en volgens mij is die jongen een paar dagen weg, dus geduldOp maandag 16 juli 2001 12:10 schreef Skef het volgende:
En waar is nou het schema?
Verwijderd
Verwijderd
Nee, er zit 1 kast in de pc waar alle kabels naar de opto's lopen want een ide kabel via een printerstekker helemaal naar een ledkast laten lopen is een beetje onhandig omdat je en een antenne aan je ide hangtOp maandag 16 juli 2001 12:18 schreef BananeKoning het volgende:
Dit ziet er wel erg netjes uit m8.
*klap klap klap klap*
Was het misschien niet handiger om dat allemaal inside je kast te doen?
Het zijn 2 verschillende kastjes. 1 voor de aansturing en verbinding met apparaten en 1 met leds.Op maandag 16 juli 2001 12:18 schreef BananeKoning het volgende:
Je zegt net datie onderin komt te ligen, maar hoe zie je die leds dan?
Verwijderd
Hehe lekker handig op een LANOp maandag 16 juli 2001 12:21 schreef FerryHeibrink het volgende:
Het ledkastje moest wel weer buiten de pc want m'n pc staat in een kuub beton
Ja is heel handig want je kunt hem gewoon loskoppelen net als een printer of joystickOp maandag 16 juli 2001 12:49 schreef BananeKoning het volgende:
[..]
Hehe lekker handig op een LAN
Verwijderd
Je pc uit het beton????Op maandag 16 juli 2001 12:57 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Ja is heel handig want je kunt hem gewoon loskoppelen net als een printer of joystick
PC kan ook uit de betonkast en btw zoOp maandag 16 juli 2001 13:00 schreef igor het volgende:
[..]
Je pc uit het beton????
hij heeft het niet over je ledkastje hoor....
Verwijderd
Dan moet je hele gevoelige versterking inbouwen. Bij mij is het zo dat als ik binnen een centimeter afstand bij de draadjes kom met m'n vingers gaan ze al brandenOp dinsdag 17 juli 2001 12:18 schreef Schumi het volgende:
Ik heb wel een simpel schakelingtje gebouwd die intern de activity signaal omzet naar een led. Echter icm HPT 366 & IBM 13,5 Schijf lijdt dit bij een warme boot tot het niet detecteren van de schijf.
Bij m'n raid (Promise Fasttrack & 2 x Seagate 20 GB's )werkt het wel.
Verwijderd
hier d8 ik ook aan!Op woensdag 18 juli 2001 10:42 schreef Skef het volgende:
Volgens mij wordt dit mij al iets te ingewikkeld...
[simpel-denk-modus]
Kun je niet gewoon een printje maken waar je IDE-IN en IDE-OUT op hebt, waar je op dat printje de hele handel aftakt (en zonodig versterkt), om vervolgens met 2 draadjes en een ledje naar de voorkant van je case te gaan?
[/simpel-denk-modus]
Verwijderd
Weet je waar mijn pc in zit ? niet echt handig om daar ledjes in te bouwenOp woensdag 18 juli 2001 10:42 schreef Skef het volgende:
Volgens mij wordt dit mij al iets te ingewikkeld...
[simpel-denk-modus]
Kun je niet gewoon een printje maken waar je IDE-IN en IDE-OUT op hebt, waar je op dat printje de hele handel aftakt (en zonodig versterkt), om vervolgens met 2 draadjes en een ledje naar de voorkant van je case te gaan?
[/simpel-denk-modus]
Verwijderd