Toon posts:

Niet OCbaar te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn eerste post.

Mijn probleem is dat ik niet mijn Compy kan OCen. Hij loopt dan of vast of hij komt niet door de boot up screen. ik kan overigens ook mijn FBS niet hoger krijgen als 145 of dat nou CAS 2 of 3 is maakt niet uit ik kan hem wel op 1233 laten lopen op deze FBS maar dan hangt ie naar verloop van tijd toch wel weer.Ik zou graag wat tips willen hebben zodat ik net zo als iedereen een leuk OC compy heb. mijn comfig is:

Abit kt7a-raid
1200 AMD 100fbs
Kingmax 256mb 150mhr CAS 3
2 IBM 60XP 40GB schijven
Alpha cooler PEP66 HF cooler
Geforce 2 GTS 64mb
Hercules Game theater XP
2 Coolmaster HD coolers
300W noname Voeding
2 NIC kaarten
en de nieuwste officele Bios van Abit
Laaste hercules Nvidia Drivers
VIA 4.31 final
Windows ME
CPU temp Idle 36 (zomer weer) strest 48

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

mooi systeempje.

Heb je het voltage ook verhoogd. Dit is namelijk het sap waar je proc op loopt. Als je dit niet verhoogt dan wil ie al heel snel niet verder meer. Is je proc unlocked of niet. Want dan kun je namelijk eerst je FSB omhoog zetten en je multiplier omlaag zodat je rond de 1200 mhz uitkomt. (let op dat je PCI op circa 33 mhz blijft lopen anders werkt het ook niet) Dit zijn een paar standaard tips. Anders zoek even op topic.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Topicstarter
Thanx

heb ik ook al geprobeert lager hoger. en ook die andere voltage voor je mem en pci kaart ver hoogt en verlaagt. niks hij start dan op loopt door het boot screen. hangt ie dan reboot ik en dan heb ik het zwarte scherm. uitzetten wachten en dan weer op starten en dan hangtie weer. Hij wil gewoon niet hoger als 1250 maar Bv mijn Mem zou op 150 CAS3 moeten kunnen lopen dat doet ie dus niet. nooit hoger als 146 max enig idee hoe dat kan. Ik dacht namelijk dat ik wel een op papier een mooi OC compytje zou moeten hebben.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 14:24

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Kan je iemand huren voor extreem overclocken, maar ik mot erbij zijn zodat ik het de volgende keer zlef kan.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Je zou eens een andere voeding kunnen proberen.. no name krijg ik altijd een rare kriebel van.. al kan het ook best heel goed zijn..

Verwijderd

Topicstarter
hehe zou kunnen. maar het is best vervelend want ik heb er best wel wat geld tegen aan gegooit om hem dan toch op een hoger te krijgen. overigens is het niet lang meer dat ik deze config heb, over een paar maanden komt er een Dual mobotje aan. maar toch ik moet dan ding van me toch wel een keertje laten racen anders word ie zo lui.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding.... hmmmm enemax goed genoeg denk je. maar ik wil dan het wel zeker weten dat ie harder loopt als een schildpad want ik wil hem echt wel hoger krijgen voor dit geld en met deze onderdelen er in

Verwijderd

Enermax is goed genoeg .. Ken je niet iemand waar je ff een voeding van kan lenen ... dan weet je gelijk of het weggegooid geld is of niet.. persoonlijk zou ik zowiezo liever een enermax hebben ipv noname
Pagina: 1