Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:14
Al een flink aantal jaren werk ik bij een redelijk grote werkgever in de supportbranche.
Ik heb het prima naar m'n zin, hele goede arbeidsvoorwaarden, leuk werk, leuke collega's enzovoorts.
Echter het bedrijf is intern aan het reorganiseren.
Aangezien ik nogal goede contacten over alle afdelingen heen heb, is mij verteld dat onze afdeling geoutsourced gaat worden. Ook heb ik een mail ingezien, welke mij getoond is, maar niet voor mij bedoelt, waarin dit letterlijk staat. Er zijn nog meerdere zaken die hierop wijzen.
Wij, als afdeling, hebben onze manager hiermee geconfronteerd. Hierin wordt gezegd dat er geen signalen zijn dat dit gaat gebeuren. Maar ik heb dus wel die vertrouwelijke mail ingezien waarin staat dat dit gaat gebeuren. Dit heb ik overigens niet illegaal ingezien, iemand heeft een screenshot gestuurd. Inmiddels weet ik ook voor 98% zeker naar welk bedrijf, en dit is een flink stuk verder aangaande reisafstand voor mij. Het lijkt er dus op dat er wordt gelogen hierover. Wat op zich ook wel logisch is, anders gaat iedereen weglopen natuurlijk.
Nu is het wel zo dat de werkgever goed voor z'n personeel zorgt. In eerdere reorganisaties waarin dit speelde is gezorgd dat personeel mee kon, wat ook is gebeurd.
Door verloop van personeel is er een flink capaciteitstekort op onze afdeling welke gedeeltelijk wordt opgevangen door externe inhuur.
Intussen heb ik een baan aangeboden gekregen elders van een wat kleiner bedrijf, lijkt mij een leuke uitdaging.

Nu kan ik meerdere dingen doen.
1. Blijven en afwachten wat er gaat gebeuren en er het beste van hopen. Immers het bedrijf zelf is fantastisch om in te werken.
2. Weggaan, de huidige werkgever met een gigantisch probleem opzadelen (capaciteit, niemand is onmisbaar maar ik durf wel te zeggen dat het los van de externe inhuur, het 80% op mij draait) en m'n eigen route bepalen, met het risico dat de nieuwe werkgever niets is.

Enig advies?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met gierende banden naar het kleine bedrijf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ora et Labora schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:30:

1. Blijven en afwachten wat er gaat gebeuren en er het beste van hopen. Immers het bedrijf zelf is fantastisch om in te werken.
2. Weggaan, de huidige werkgever met een gigantisch probleem opzadelen (capaciteit, niemand is onmisbaar maar ik durf wel te zeggen dat het los van de externe inhuur, het 80% op mij draait) en m'n eigen route bepalen, met het risico dat de nieuwe werkgever niets is.

Enig advies?
Sja lastig het hangt vooral af van wat je zelf wilt doen.

1) Als het bedrijf fantastisch is om voor te werken waarom zou je dan op basis van een screenshot een beslissing nemen ? Ik zou rekening houden met het scenario maar er geen " actie" op ondernemen. Zeker niet tot het besluit komt en dan eventueel een afvloeiingsregeling te treffen.

2) Jouw beslissing mag nooit beïnvloed worden doordat je werkgever afhankelijk van je is. Weet dat er een verschil is tussen: het is makkelijk (en goedkoop) om persoon X het werk te laten doen ondersteunend/coachend voor externe inhuur tot de boel geoutsourced is en als hij weggaat vallen er bedrijfsprocessen om.

Bij punt 2 zou je nog mee kunnen laten wegen dat je een interne mail(screenshot) hebt gezien, echter vermoed ik; als de screenshot waar is, dat het vooral handig is om jouw het werk te laten doen en de coaching van externen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:32
[..]
2. Weggaan, de huidige werkgever met een gigantisch probleem opzadelen [..]
Heb bij het verlaten van diverse werkgevers gedacht dat ze met een 'enorm' probleem kwamen te zitten als ik er niet meer zou zijn. Nou zo werkt dat niet. .in geen enkel bedrijf. Iedereen is vervangbaar. Misschien hebben ze even een planningsprobleempje maar dat lost zich allemaal vanzelf op.

Wat ik uit het verhaal kan opmaken zou ik gewoon lekker een nieuwe uitdaging aan gaan.
met het risico dat de nieuwe werkgever niets is.
Dat risico loop je met de aankomende veranderingen in het huidige bedrijf ook. Dus of je nu blijft zitten of niet.. dit risico heb je.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er een beetje aan hoe makkelijk je denkt iets anders te vinden als het zover is en hoe zeker het is dat je overgenomen gaat worden door de nieuwe dienstverlening. Wat ook nog relevant is, is de termijn waarbinnen het allemaal gaat spelen.

Werkgevers proberen dit soort zaken altijd verborgen te houden en het personeel op een gegeven moment "voor het blok" te zetten. Dan hebben ze alles al netjes uitgedacht en op papier gezet en dan sta jij dus op ongeveer 4 kilometer achterstand. Heel fijn dat je blijkbaar genoeg contacten hebt om dit soort dingen eerder op te vangen. Dat kan je achterstand veranderen in een voorsprong. (Ik heb ooit in een vergelijkbare situatie gezeten met informatie die op dat moment nog niet voor mij bestemd was. Dat geeft je de gelegenheid om je opties alvast te gaan bekijken en alvast na te gaan denken over wat je wil. Uiteindelijk kregen wij te maken met een reorganisatie waarbij het overnemen van het IT personeel door de dienstverlener nog niet rond was op het moment dat de reorganisatie werd aangekondigd. Ik was voorbereid en had al een opgepoetst CV klaar liggen. Ik heb dus op "uitbetalen" gedrukt en was binnen 4 weken weg.)

Als een dienstverlener jou overneemt van je huidige werkgever, verandert er in eerste instantie niet zoveel. Je arbiedsvoorwaarden zullen in grote lijnen ook gelijk blijven. Het wordt pas "vervelend" (of "leuk", ligt eraan hoe je het bekijkt) als de dienstverlener jou niet wil overnemen. Dan wordt het een reorganisatie of individueel ontslag en kun je je transitievergoeding innen. En met al een nieuwe baan "in het verschiet", is dat helemaal geen vervelend idee. De vraag is dan alleen: komt het ontslag snel genoeg om nog met de aangeboden baan verder te kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2017 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31

Standeman

Prutser 1e klasse

De vraag is ook wat voor contract heb je nu en wat voor een zal je krijgen als je naar de andere werkgever gaat? Als je van een vast naar een tijdelijk gaat moet je bedenken of je dat (wat grotere) risico wil nemen dat je straks bij het uwv moet aankloppen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft nu onbepaalde tijd, gok ik zo. In de TS gaat het over een "flink aantal jaren". Persoonlijk zou ik niet over willen naar de dienstverlener, want die is alleen uit op de huidige werkgever als klant. Het personeel wat hij daarbij over moet nemen, wil hij eigenlijk helemaal niet hebben. Dat is iets wat op een later tijdstip wel "opgelost" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Standeman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:48:
De vraag is ook wat voor contract heb je nu en wat voor een zal je krijgen als je naar de andere werkgever gaat? Als je van een vast naar een tijdelijk gaat moet je bedenken of je dat (wat grotere) risico wil nemen dat je straks bij het uwv moet aankloppen.
Ik heb inderdaad nu een vast contract, eventuele nieuwe werkgever geeft ook direct een vast contract. Arbeidsvoorwaarden zijn minder goed dan huidige werkgever, maar dat wordt financieel weer gecompenseerd.
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:46:

Als een dienstverlener jou overneemt van je huidige werkgever, verandert er in eerste instantie niet zoveel. Je arbiedsvoorwaarden zullen in grote lijnen ook gelijk blijven. Het wordt pas "vervelend" (of "leuk", ligt eraan hoe je het bekijkt) als de dienstverlener jou niet wil overnemen. Dan wordt het een reorganisatie of individueel ontslag en kun je je transitievergoeding innen. En met al een nieuwe baan "in het verschiet", is dat helemaal geen vervelend idee. De vraag is dan alleen: komt het ontslag snel genoeg om nog met de aangeboden baan verder te kunnen.
Overnemen ben ik niet bang voor, daar is de OR heel goed in, heb ik ook gezien bij alle vorige zaken waarin dit aan de orde kwam. :)
Tijdslimiet heb ik geen idee van helaas. Ik verwacht binnen nu en enkele maanden, maar dat is nogal ruim genomen natuurlijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Ora et Labora op 26-06-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Is het bedrijf wat je een baan aangeboden heeft een bedrijf wat in dezelfde sector werkt. Wat zegt je concurrentiebeding hierover? Wellicht 'mag' je niet eens overstappen en dat zal de keuze vooralsnog wat makkelijker maken.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
BeToBe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:57:
Is het bedrijf wat je een baan aangeboden heeft een bedrijf wat in dezelfde sector werkt. Wat zegt je concurrentiebeding hierover? Wellicht 'mag' je niet eens overstappen en dat zal de keuze vooralsnog wat makkelijker maken.
Dat is gelukkig geen enkel probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:46:
Als een dienstverlener jou overneemt van je huidige werkgever, verandert er in eerste instantie niet zoveel. Je arbiedsvoorwaarden zullen in grote lijnen ook gelijk blijven.
Dat laatste is overigens in veel gevallen iets met een zeer beperkte houdbaarheid.

Het bestaansrecht van dit soort bedrijven is typisch namelijk de lagere kosten welke typisch voor het overgrote deel toe te schrijven zijn aan loonkosten. De goede maar duurdere medewerker verandert typisch dus van asset naar liability.

De overgenomen medewerker wordt typisch als een kikker in de pan gekookt met stilstaande arbeidsvoorwaarden (want duurder dan andere medewerkers) en her en der een pestereitje of een arbeidsrechtelijk trucje.

Na X aantal jaren werkt bijna niemand van de overgenomen medewerkers meer voor het bedrijf. Dat hoeft op zich niet zo erg te zijn, maar de kans op stress, ziekte, gebrek aan werkplezier zijn relatief groot.

Het advies van "run" hierboven is in die context niet zo vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Dat laatste is overigens in veel gevallen iets met een zeer beperkte houdbaarheid.

Het bestaansrecht van dit soort bedrijven is typisch namelijk de lagere kosten welke typisch voor het overgrote deel toe te schrijven zijn aan loonkosten. De goede maar duurdere medewerker verandert typisch dus van asset naar liability.

De overgenomen medewerker wordt typisch als een kikker in de pan gekookt met stilstaande arbeidsvoorwaarden (want duurder dan andere medewerkers) en her en der een pestereitje of een arbeidsrechtelijk trucje.

Na X aantal jaren werkt bijna niemand van de overgenomen medewerkers meer voor het bedrijf. Dat hoeft op zich niet zo erg te zijn, maar de kans op stress, ziekte, gebrek aan werkplezier zijn relatief groot.

Denk ik ook. En dan kun je als werknemer wel fijn de kantjes eraf gaan lopen en hopen dat ze je zo zat worden dat je er alsnog uitgegooid wordt met een zak geld, maar daar wordt het ook niet leuker van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan contact opnemen met je manager, aangeven welke geruchten je gehoord hebt en dat je op dit moment een andere aanbieding hebt. Aangeven dat je graag bij dit bedrijf wilt blijven werken maar dan wel met een garantie dat de afdeling niet geoutsourced gaat worden.
Willen ze dat niet geven dan weet je genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

Tsurany schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:07:
Je kan contact opnemen met je manager, aangeven welke geruchten je gehoord hebt en dat je op dit moment een andere aanbieding hebt. Aangeven dat je graag bij dit bedrijf wilt blijven werken maar dan wel met een garantie dat de afdeling niet geoutsourced gaat worden.
Willen ze dat niet geven dan weet je genoeg.
En als ze die "garantie" wel geven, wat heb je daar aan dan?

Ik heb het zelf ook gezien.... Dochtermaatschappij was zelfstandig. Iedere keer dat iemand vroeg "Blijft dat zo?" dan was het antwoord een uitbundig "Natuurlijk!". Ondertussen lag er een plan op de plank om 80% van de medewerkers binnen 5 jaar overbodig te maken door met de moedermaatschappij samen te gaan.

Dat soort beloftes zijn zoveel waard als de lucht waarmee de stembanden ze vormt. En zelfs op papier zijn ze niet meer waard dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Croga schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:11:
En als ze die "garantie" wel geven, wat heb je daar aan dan?
Daarom ook zwart op wit in aanvulling op de arbeidsovereenkomst laten zetten, inclusief "boete" (in de vorm van bijv. half jaarsalaris bonus) als het alsnog wel gebeurt binnen zeg 2 jaar. Zoiets wil bij B2B contracten nog wel eens werken, maar de werkgever zou gek zijn om dat te doen. Kans 0 dat dat gaat gebeuren.

Inderdaad, wegwezen als je een leuk/interessant alternatief hebt. Overigens: vreemd dat er meteen een vast contract wordt geboden?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik ken precies jouw probleem bij mij ook zat in de buurt (half uur rijden) en toen we overgenomen waren was het al vrij snel duidelijk dat we waarschijnlijk gaan verhuizen naar Amsterdam. Tevens een hoop contract gedoe gehad met HR (strijd van 6 maanden). Maar goed we zouden niet verhuizen volgens ons MT maar lag wel voor de hand. Dus ben ik ook ander werk gaan zoeken. En snel gevonden +30% salaris en minder uren en leuker werk. Wel in Amsterdam maar wel met extra inkomsten. En het mooie was tijdens de meeting van de verhuizing (mededeling van hoofdkantoor den haag) handje geschut met de baas en aangegeven dat ik vertrok om die reden en dat de brief onderweg is. Mooi moment :)

In deze situatie (als ik er in zou zitten) zou ik de stap maken het is altijd goed om een nieuwe uitdaging aan te gaan zeker omdat het ander waarschijnlijk voor je gemaakt wordt. Over gaan naar een andere partij is ook niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
In dergelijke zaken kan je alleen aan jezelf denken.
Het bedrijf denkt ook alleen aan zichzelf!

Blijven is grote onzekerheid. Vertrekken is nu voor jou mogelijk, en biedt misschien iets meer vertrouwen in de toekomst.
Als je die baan elders ziet zitten, en je bent zeker dat jouw afdeling weg moet, dan zou ik het heft in eigen handen houden. Geef je opzeg, en vertrek.

Dat het bedrijf of de afdeling daarmee in de problemen komt is jouw zorg niet meer.
Je toekomst schijnt elders te liggen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
F_J_K schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:20:

Inderdaad, wegwezen als je een leuk/interessant alternatief hebt. Overigens: vreemd dat er meteen een vast contract wordt geboden?
Voordeel van een kruiwagen ;)
Rukapul schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:01:
[...]

Dat is inderdaad iets om over na te denken. Ik weet van andere reorganisaties van indirecte collega's dat deze nog wel werken bij het bedrijf wat ze destijds heeft overgenomen, maar dat er al sociale plannen zijn uitgedeeld en de werksfeer enorm slecht is.

[ Voor 68% gewijzigd door Ora et Labora op 26-06-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Ora et Labora op 26-06-2017 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet nooit wat de toekomst brengt, en je moet je niet laten leiden of tegenhouden door angst voor het onbekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

F_J_K schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:20:
[...]

Daarom ook zwart op wit in aanvulling op de arbeidsovereenkomst laten zetten, inclusief "boete" (in de vorm van bijv. half jaarsalaris bonus) als het alsnog wel gebeurt binnen zeg 2 jaar. Zoiets wil bij B2B contracten nog wel eens werken, maar de werkgever zou gek zijn om dat te doen. Kans 0 dat dat gaat gebeuren.

Waarom is dat vreemd? In sommige branches is dat niet meer dan normaal. Wil je iemand verleiden tot een overstap is het niet meer dan gebruikelijk om zijn arbeidsvoorwaarden op z'n minst te matchen. En het type contract is toch echt een arbeidsvoorwaarde die veel waard kan zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Aangezien ik nogal goede contacten over alle afdelingen heen heb, is mij verteld dat onze afdeling geoutsourced gaat worden. Ook heb ik een mail ingezien, welke mij getoond is, maar niet voor mij bedoelt, waarin dit letterlijk staat. Er zijn nog meerdere zaken die hierop wijzen.
Belangrijkste vraag bij outsourcuing: is de nieuwe eigenaar ook een bedrijf waar jij zou willen werken?

In de ICT zijn er vrij veel zaken geweest waarin mensen die hadden gekozen voor een vaste werkplek (bank, verzekeraar, industrie, etc) werden overgenomen door een detacherings- / consultancy bedrijf. Maar om daar te gaan werken is een hele andere keuze. Niet perse een slechtere of minderwaardige keuze, maar wel een andere. Die keuze moet je voor jezelf maken.
Intussen heb ik een baan aangeboden gekregen elders van een wat kleiner bedrijf, lijkt mij een leuke uitdaging.
Was je al aan het solliciteren? Dan is je keuze eigenlijk al gemaakt. Of het moet zo zijn dat je van de overname ineens nieuwe energie krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets is vaak wel een trigger natuurlijk. De relatieve zekerheid valt weg en de mogelijke eindstreep is ineens in zicht. Vaak gaat zoiets ook gepaard met spanningen en dat doet de sfeer geen goed.

Mijn laatste ontslagbrief voelde ineens als een hele opluchting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
t_captain schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:41:
Was je al aan het solliciteren? Dan is je keuze eigenlijk al gemaakt. Of het moet zo zijn dat je van de overname ineens nieuwe energie krijgt.
Ik ben gevraagd, en aan de hand daarvan ben ik een gesprek aangegaan.
Het bedrijf wat de afdeling gaat overnemen zou ik best willen werken, alleen zitten ze te ver weg voor mij.
En wat eerder gezegd is, veelal ben je dan overbodig binnen dat bedrijf en wordt je er of uitgewerkt binnen enkele jaren, of je moet jezelf enorm gaan bewijzen om als "nuttig" ervaren te worden.
Maar dat is uiteraard maar een aanname.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

Rmg

Enig advies?
Dit zijn je keuzes, probleem van de werkgever is niet jouw probleem in wezen.

Heb je de optie al eens onderzocht of er misschien een functie (intern) als teamlead/aansturing van het bedrijf waar naar geoutsourced gaat worden een optie is (en iets wat je ambieert?)

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 26-06-2017 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ora et Labora schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Het bedrijf wat de afdeling gaat overnemen zou ik best willen werken, alleen zitten ze te ver weg voor mij.
Ze krijgen er een groep nieuw personeel bij. Is je verwachting dat ze die willen integeren binnen de huidige locatie? Of ontstaat er door de groei ruimte voor een nieuwe locatie?
En wat eerder gezegd is, veelal ben je dan overbodig binnen dat bedrijf en wordt je er of uitgewerkt binnen enkele jaren, of je moet jezelf enorm gaan bewijzen om als "nuttig" ervaren te worden.
Mensen eruit werken, daar zijn twee redenen voor en 1 reden tegen te bedenken:

(voor 1) je hebt een verregaand geautomatiseerd proces. Na integratie van de overgenomen werkzaamheden in het bestaande proces heb je nauwelijke extra mensen nodig. Het ligt voor de hand om de meeste nieuwkomers snel te ontslaan. De andere werknemers zijn immers beter ingewerkt in je bestaande proces. Alleen ter vervulling van de bestaande vacatures hou je een deel van het nieuwe team in dienst.

(voor 2) je neemt mensen over van een veel beter betalnende partij. Bij jou zitten ze meteen boven hun loonschaal en tegen hun kostprijs krijg je de nieuwkomers niet winstgevend ingezet. Dit is het scenario van IT bedrijven die afdelingen van banken overnemen. Met hangen en wurgen is het mogelijk om het bestaande loon te matchen, maar daarna pest je de mensen tot het moment dat ze "vrijwillig" vertrekken.

(tegen) Je wilt niet alleen je nieuwe klant goed ondersteunen, maar ook als bedrijf doorgroeien. Je hebt veel vacatures en bent heel blij met een groep goede nieuwe werknemers.

Jij kent de twee organisaties. Welke punten wel of niet van toepassing zijn, mag jij kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:12
Hackus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:36:
Met gierende banden naar het kleine bedrijf
Dit, wacht niet af, anticipeer nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
@Ora et Labora

Dit is inderdaad een lastig pakket waar je in zit, maar het is misschien het beste om nu eens aan jezelf te denken en niet het bedrijf. De collega's zijn aardig maar daar kun je ook buiten werktijden nog mee afspreken om keer borrel te pakken.

Aangezien je contacten hebt zie ik niet in waarom je dit niet zou doen, natuurlijk is het altijd een risico maar als je nooit een risico neemt zul je ook niet ver komen.

En ook al mocht het nieuwe bedrijf niks worden:

1: je hebt tenminste ervaring
2: door je contacten kun je snel in contact worden gebracht met diverse bedrijven
3: als blijkt dat ze jullie afdeling willen outsourcen word ook stiekem wel aangegeven dat ze niet heel veel om de afdeling en werknemers geven.... dus kies voor jezelf en je collega's het juiste pad en grijp die kans _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door RandomCreated op 26-06-2017 16:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ora et Labora
Bedankt voor alle berichten.
Nieuw contract getekend, ontslag ingediend. Wel even met "klotsende oksels".
Zoals @Coritchando al zei, niet laten leiden door angst voor het onbekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
Proficiat met je beslissing!
Veel succes bij het nieuwe bedrijf.
Hoe was de reactie van je baas?
Tevreden dat ze een "afvloeiing" minder moeten regelen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ora et Labora schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:44:
Bedankt voor alle berichten.
Nieuw contract getekend, ontslag ingediend. Wel even met "klotsende oksels".
Zoals @Coritchando al zei, niet laten leiden door angst voor het onbekende.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Tommie12 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:45:
Proficiat met je beslissing!
Veel succes bij het nieuwe bedrijf.
Hoe was de reactie van je baas?
Tevreden dat ze een "afvloeiing" minder moeten regelen?
Dank je. Ze waren eerst "not amused" maar begrijpen het wel. Er wordt een inhuurregeling getroffen tussen nieuwe werkgever en oude bedrijf.
Iedereen geholpen, zowel ikzelf, nieuwe bedrijf en huidige werkgever.

Pagina: 1