Motion Graphic PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!
Al lange tijd ben ik geïnteresseerd in Motion Graphics en ik wil daar ook wat meer mee gaan doen.
Denk hierbij aan After Effect, Cinema 4D etc.

Mijn vraag is nu eigenlijk wat een betere investering is.

Is het beter om een PC inderdaad zelf samen te stellen of deze standaard te kopen.
Ik ben geen IT ''freak'' (niet in de negatieve zin van het woord) dus heb daar niet al te veel verstand van.
Heeft een game PC niet dezelfde specs als een PC voor bv. motion graphics?
Als voorbeeld keek ik nu naar een pc van Alienware of MSI.
Of zijn er voor dit soort werk standaard merken/kasten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
Hebben gaming pc's dezelfde specs?
Gaming PC's hebben een redelijke processor en een goede videokaart.
Rendering en Workstation PC's hebben een goede processor en een redelijke "that'll do" videokaart. Meestal hebben ze ook meer RAM.

Bij Alienware moet je sowieso uit de buurt blijven, die dingen zijn echt heel erg duur voor wat je krijgt. MSI is al een beter plan.

Mijn advies is om je pc zelf te bouwen. Dit kan natuurlijk als een heel lastig en complex proces overkomen, maar het valt eigenlijk wel mee. Het youtube kanaal LinusTechTips heeft een heleboel buildguides gemaakt. Het gaat hier niet zozeer erom dat je naar hun componenten keuzes luistert, maar dat je naar hun tips en trucjes luistert tijdens het bouwen van de pc. Die kunnen echt helpen.

Verder heb ik geen idee wat je budget is, maar een lijstje om mee te beginnen is opzich wel handig. Voor Cinema 4D is er laatst een hotfix geweest voor Ryzen support, dus zolang je de meest recente update van de software gebruikt, is een Ryzen een erg goeie optie. (Ryzen is een lijn van processors).

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1Asus Prime B350-Plus€ 88,95€ 88,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI Aero ITX 4G OC€ 149,-€ 149,-
1Fractal Design Define C€ 79,99€ 79,99
1G.Skill Flare X F4-2400C16D-32GFX€ 224,40€ 224,40
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,18€ 79,18
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,40€ 95,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 932,87

Een extra hardeschijf, muis, toetsenbord en scherm ontbreken nog.

Als processor upgrade kun je nog gaan voor de pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler Die heeft 2 kernen meer.

Bij de winkel waar je het moederbord besteld, moet je even vragen of ze kunnen zorgen dat het moederbord de meest recente bios heeft, dat is bij Ryzen wel zo handig.

Ook kun je bij Azerty voor 95 euro je pc helemaal laten assembleren inclusief bios update. Alle componenten in het gegeven lijstje zijn ook leverbaar door Azerty en kunnen dus door hen in een systeem worden gezet. Je kan de windows installatie door hen laten doen of een download key nemen en het zelf doen.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 26-06-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt youridv1!

Het budget ligt wel wat hoger. Maar ook daar weet ik niet waar ik goed aan doe.
Hoeveel moet je uitgeven voor een goede PC die dit soort werk goed aankan?
Hoe lang zal de render tijd zijn.

Ik ga mezelf dan toch maar eens verdiepen in het bouwen van een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:19:
Bedankt youridv1!

Het budget ligt wel wat hoger. Maar ook daar weet ik niet waar ik goed aan doe.
Hoeveel moet je uitgeven voor een goede PC die dit soort werk goed aankan?
Hoe lang zal de render tijd zijn.

Ik ga mezelf dan toch maar eens verdiepen in het bouwen van een PC.
Hoe lang de rendertijd zal zijn licht helemaal aan het project zelf. De R7 processors zijn de beste qua performance per dollar op het moment. De 1700 is een echt goeie deal en het wordt nog beter als je een klein beetje durft te overclocken, wat opzich niet zo'n lastig concept is. Als je niet van plan bent om te overclocken zou je de 1700X kunnen nemen voor wat meer clocksnelheid