Toon posts:

Help! Koptelefoon Sony, TV LG

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb dringend jullie hulp nodig m.b.t. mijn Sony draadloze koptelefoon( en TV van LG. Ik kan geen foto's plaatsen dus hier de gegevens: Sony Stereo Transmitter TMR-RF865R - kabel naar tv: stereo Jack-plug met 2x tulp - TV LG 37LE5300-ZA (uit 2010).

Deze over-ear koptelefoon heb ik gekocht om rustig (zonder herrie van buren etc.) tv te kunnen kijken. Gisteren heb ik hem voor de eerste keer gebruikt maar iedere 2 tot 3 minuten valt het geluid weg en krijg ik een harde ruiskraak. Iedere keer als ik dan de plug uit de tv trek en weer insteek gaat het weer 2 minuten goed. Niet te doen dus.
De kabel is nog ongebruikt, net zoals de koptelefoon dus in principe zou het niet aan de kabel kunnen liggen, ook omdat hij het 2 of 3 minuten wel doet. Zou het kunnen zijn dat het aan de tv ligt of de "communicatie" tussen koptelefoon en tv?
LG en Sony weten het ook niet.
Ik heb er absoluut geen verstand van vandaar deze dringende vraag aan jullie, dringend omdat ik aan huis gekluisterd ben en de tv s'-avonds mijn enige ontspanning is.
Als het nodig is wil ik best een andere koptelefoon kopen maar dan moet ik wel zeker weten welk merk en type wel goed functioneert op mijn tv, en ik ben echt een leek op dit gebied.
Weet iemand waar het aan ligt? Ik zou heel erg blij zijn als iemand mij kan helpen.

Groetjes en alvast bedankt,
Rose

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd om het kanaal te veranderen?
Uw stereohoofdtelefoon gebruikt een radiofrequentiesignaal tussen de zender en de hoofdtelefoon, zodat uw muziek of andere audio-inhoud draadloos kan worden gestreamd. Indien u een van de onderstaande symptomen ervaart, wordt dit waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem met de signaalontvangst:

Er is helemaal geen geluid
De geluidskwaliteit wordt duidelijk verstoord
Het geluid valt soms weg
Overige audio-/signaalstoringen
Probeer een stabiele signaaloverdracht tussen de zender en de hoofdtelefoon te herstellen door een ander kanaal te selecteren. Gebruikte u bijvoorbeeld kanaal 1, probeer dan kanaal 2 te gebruiken.
En als het geluid wegvalt, wat is dan de status van het power ledje?

Anders eens met een 3.5mm jack<->3.5mm jack kabel proberen, en aansluiten op de hoofdtelefoon uitgang van de tv i.p.v. de audio-out die je nu gebruikt,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Even in lekentaal mijn antwoord op je vragen:

Ander kanaal: op de koptelefoon zit een knopje als ik die induw zoekt hij automatisch het juiste kanaal.

Het powerledje knippert als het geluid/spraak wegvalt en de ruis/kraak begint. (die paar minuten als het geluid goed is dan brandt het ledje gewoon stabiel).

De jack-plug zit al in de headphone uitgang van de tv en niet in de audio out.

Hoop dat ik geen domme antwoorden heb gegeven :?

Groetjes,
Rose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:21:

Het powerledje knippert als het geluid/spraak wegvalt en de ruis/kraak begint. (die paar minuten als het geluid goed is dan brandt het ledje gewoon stabiel).
Als die knippert is de ontvanger in "standby".
Om de levensduur van de batterij te verlengen, beschikt uw stereohoofdtelefoon over een automatische stand-bymodus die wordt geactiveerd wanneer de zender gedurende circa 4 minuten geen signaal of een bijzonder zwak signaal ontvangt. Het POWER-lampje op de zender knippert 1 minuut lang voordat de zender wordt uitgeschakeld.

Om te voorkomen dat de hoofdtelefoon in de stand-bymodus gaat, zet u het volume van de aangesloten audiobron hoger (bijvoorbeeld van een aangesloten televisie of audio-ontvanger) en regelt u het volume op de hoofdtelefoon zelf.

OPMERKING: Wanneer de zender weer een audiosignaal ontvangt, wordt de signaaloverdracht hervat en gaat het POWER-lampje groen branden.
Eventuele oplossing, geluid van TV harder zetten en regelen op de hoofdtelefoon.
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:21:

Ander kanaal: op de koptelefoon zit een knopje als ik die induw zoekt hij automatisch het juiste kanaal.
Kan je op de ontvanger het kanaal niet veranderen? En dan de hoofdtelefoon weer automatisch laten zoeken, wellicht stoort het nu gebruikte kanaal wel zo, dat de ontvangst wordt verbroken waardoor de standby steeds inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist alles geprobeerd:

TV harder zetten: ledje blijft knipperen (ook bij zappen naar andere zender).
Ontvanger heeft 3 kanalen, wisselen van kanaal heeft ook geen effect
Automatisch kanaal zoeken op koptelefoon ook niet.

Het geluid/spraak valt na 2 tot 3 minuten weg, dan kraakt het erg en ik hoor praten
(tussen het kraken door) maar niet van de zender die ik op heb staan.

Het enige dat helpt is opstaan en de jack-plug uit de tv trekken en weer insteken
iedere 2 tot 3 minuten, onmogelijk om op die manier een programma te volgen.

Weet het even niet meer :? Kan ik nog iets anders proberen?

Groetjes,
Rose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat je nog kan testen is een andere/nieuwe kabel.
https://www.google.nl/sea...ie=UTF-8#q=jack+naar+tulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Gero71,

Waarschijnlijk heb ik het gedeelte over het volume van de tv harder zetten verkeerd begrepen:

het volume harder zetten op het moment dat het geluid wegvalt en het ledje begint te knipperen werkt niet, wat wel werkt (ja ongelofelijk het is gelukt :*) is het volume van de tv, voordat ik de koptelefoon ga gebruiken op 85 zetten (loeihard, dus op koptelefoon volume naar beneden). Ledje blijft dan stabiel en geluid blijft goed, heb de hele avond zonder problemen tv kunnen kijken.

Helemaal blij dus,
bedankt voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b
Pagina: 1