Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi to ethernet voor tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Chaser
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Mijn vraag
Mijn dochter krijgt een smart TV. Deze moet bekabeld internet hebben. Is niet zo'n probleem maar dan moet ik met twee powerlines werken want haar kamer heeft geen internet kabel voor handen.

Is er anders geen wifi to ethernet oplossing dat er bestaat? Het hele huis is voorzien van wifi.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Powerlines

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En je weet zeker dat de TV geen wifi ondersteunt? Lijkt me eigenlijk stug.

Mocht het daadwerkelijk zo zijn. Geen optie om de TV om te ruilen voor een model dat wel wifi ondersteunt?

Anders een minder smart TV met een chromecast a 3 tientjes kan ook een optie zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Switchie op 26-06-2017 02:08 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• hcQd
  • Laatst online: 14:23
Wireless bridge heet zoiets. Maar met hierboven: waarschijnlijk ondersteunt de TV wifi, mogelijk met een optionele usb-dongle.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 08:23
Vaak hebben wifi repeaters een ethernet aansluiting die zijn dan meestal wel max 100 mb. Lijkt me voldoende voor hetgeen waarvoor het gebruik wordt.

Zoiets als dit

pricewatch: Gembird WiFi repeater WNP-RP-002

Moet ik je wel waarschuwen dat het wifi signaal rampzalig is maar de lan is dan wel weer okay. Zal er een acces point van maken met een andere naam en dan gewoon niet (zo weinig mogelijk)mee verbinden of een andere halen die wel goed functioneerd.

[ Voor 62% gewijzigd door Bartosy op 26-06-2017 02:32 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bartosy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 02:28:
Vaak hebben wifi repeaters een ethernet aansluiting die zijn dan meestal wel max 100 mb. Lijkt me voldoende voor hetgeen waarvoor het gebruik wordt.
Niet per definitie. Sowieso is die 100mbit puur theoretisch. Nadeel is dat een repeater afhankelijk is van het inkomend signaal. Als deze onstabiel is, is die 100mbit poort direct nietszeggend.

Daarentegen krijgen apps als Netflix en YouTube wel een signaal, aangesloten te zijn op een relatief stabiel kabeltje. Risico bestaat dus dat (onder standaard settings) netflix wil renderen op hoge resolutie op een brakke verbinding.
Zou als ik ts was dus eerst even meten of het signaal op zolder wel voldoende is.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 13:36
Switchie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 02:40:
[...]

Niet per definitie. Sowieso is die 100mbit puur theoretisch. Nadeel is dat een repeater afhankelijk is van het inkomend signaal. Als deze onstabiel is, is die 100mbit poort direct nietszeggend.

Daarentegen krijgen apps als Netflix en YouTube wel een signaal, aangesloten te zijn op een relatief stabiel kabeltje. Risico bestaat dus dat (onder standaard settings) netflix wil renderen op hoge resolutie op een brakke verbinding.
Zou als ik ts was dus eerst even meten of het signaal op zolder wel voldoende is.
Het is zeker een goed idee om eerst te meten of het draadloze signaal afdoende is maar het idee dat Netflix en Youtube de resolutie van content automatisch aanpassen aan de snelheid van de interface in een apparaat is nonsense. Dat zou betekenen dat een 10mbit netwerkkaart een betere kijkervaring oplevert op een ADSL verbinding dan een 1000mbit netwerkkaart. De kwaliteit van de content word bepaald op basis van de gemeten snelheid tussen de client en de server. Dus het 'traagste' segment bepaald de uiteindelijke maximale snelheid.

• The Chaser
  • Laatst online: 15-11-2024
De wifi is 3 meter gescheiden door een houten muur.

De TV heb je ook met wifi, maar is een flink pak meer. Te veel voor mijn dochter.
Het is een grote tv die toch erg goedkoop is met een Netflix app. We hebben een iets grotere van hetzelfde merk en zijn er tevreden van.

Bedankt voor al het advies!
Pagina: 1