Hey guys, graag even wat input. Ik wil na een jaar of 10 terug wat beginnen gamen samen met men andere ouder wordende yuppies. Mijn kennis is echter even roestig als mijn muisvingers dus..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen dus. Het is jaren geleden dus ik verwacht al zeer blij te zijn met 1080p vlotte gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pak hem beet rond de 1000 voor pc en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Samsung Spinpoint HDD van 500g 7200 rpm liggen, een Coolermaster Devastator toetsenbord en muis en men oude game-pc case uit 2002
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niets speciaals, ik wil de komende jaren samen met andere ouder wordende pubers Total War-achtige dingen kunnen spelen. En Age of Empires 2, vooral Age of Empires 2.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben sinds de Athlon-serie wel wat een AMD fanboy. Voor hetzelfde geld sta ik graag een paar procentjes performantie af. Als er echter echt grote verbeteringen zijn moet ik natuurlijk Intel overwegen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets speciaals dat ik kan bedenken.
Ga je overklokken?
Als ik terug een beetje thuis ben in de hardware zal ik waarschijnlijk wel een paar lichte tweakjes doen.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk even checken dat het allemaal toch echt wel ergens op slaat. Ik begrijp dat Ryzen momenteel niet de benchmarks haalt van Intel als het gaat over gamen maar ik geloof zelf dat de Ryzen 1500x gewoon een betere processor is dan een I5-7500 en dat de toekomst toch naar meer threads gaat gaan. Echter als iemand voor een serieuze minderkost hetzelfde niveau kan halen hoor ik het erg graag.
Geplande build (prijzen zijn Amerikaans, volgens tweakers komt het totale spel rond de 1000 euro)
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: AMD - Ryzen 5 1500X 3.5GHz Quad-Core Processor ($176.99 @ SuperBiiz)
Motherboard: MSI - B350M GAMING PRO Micro ATX AM4 Motherboard ($79.99 @ Amazon)
Memory: G.Skill - Ripjaws V Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3200 Memory ($139.49 @ OutletPC)
Storage: Intel - 600p Series 128GB M.2-2280 Solid State Drive ($76.88 @ OutletPC)
Storage: Samsung - Spinpoint F3 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive (Purchased For $0.00)
Video Card: Sapphire - Radeon RX 580 8GB PULSE Video Card
Power Supply: Corsair - CSM 550W 80+ Gold Certified Semi-Modular ATX Power Supply ($82.49 @ Amazon)
Monitor: AOC - G2460VQ6 24.0" 1920x1080 60Hz Monitor ($169.99 @ B&H)
Total: $725.83
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2017-06-25 14:57 EDT-0400
Met dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen dus. Het is jaren geleden dus ik verwacht al zeer blij te zijn met 1080p vlotte gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Pak hem beet rond de 1000 voor pc en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Samsung Spinpoint HDD van 500g 7200 rpm liggen, een Coolermaster Devastator toetsenbord en muis en men oude game-pc case uit 2002
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niets speciaals, ik wil de komende jaren samen met andere ouder wordende pubers Total War-achtige dingen kunnen spelen. En Age of Empires 2, vooral Age of Empires 2.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben sinds de Athlon-serie wel wat een AMD fanboy. Voor hetzelfde geld sta ik graag een paar procentjes performantie af. Als er echter echt grote verbeteringen zijn moet ik natuurlijk Intel overwegen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets speciaals dat ik kan bedenken.
Ga je overklokken?
Als ik terug een beetje thuis ben in de hardware zal ik waarschijnlijk wel een paar lichte tweakjes doen.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk even checken dat het allemaal toch echt wel ergens op slaat. Ik begrijp dat Ryzen momenteel niet de benchmarks haalt van Intel als het gaat over gamen maar ik geloof zelf dat de Ryzen 1500x gewoon een betere processor is dan een I5-7500 en dat de toekomst toch naar meer threads gaat gaan. Echter als iemand voor een serieuze minderkost hetzelfde niveau kan halen hoor ik het erg graag.
Geplande build (prijzen zijn Amerikaans, volgens tweakers komt het totale spel rond de 1000 euro)
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: AMD - Ryzen 5 1500X 3.5GHz Quad-Core Processor ($176.99 @ SuperBiiz)
Motherboard: MSI - B350M GAMING PRO Micro ATX AM4 Motherboard ($79.99 @ Amazon)
Memory: G.Skill - Ripjaws V Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3200 Memory ($139.49 @ OutletPC)
Storage: Intel - 600p Series 128GB M.2-2280 Solid State Drive ($76.88 @ OutletPC)
Storage: Samsung - Spinpoint F3 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive (Purchased For $0.00)
Video Card: Sapphire - Radeon RX 580 8GB PULSE Video Card
Power Supply: Corsair - CSM 550W 80+ Gold Certified Semi-Modular ATX Power Supply ($82.49 @ Amazon)
Monitor: AOC - G2460VQ6 24.0" 1920x1080 60Hz Monitor ($169.99 @ B&H)
Total: $725.83
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2017-06-25 14:57 EDT-0400
Met dank!