Hallo!
Enige tijd mijn Windows bak niet gebruikt en laatste keer dat ik hem gebruikte heb ik hem de Creator update gegeven. Echter merkte ik dat ik geen enkele update meer binnen kon halen (Steam, Windows Defender, Apple updater, Steelseries, etc) maar op het moment dat ik schakelde naar 2.4 van hetzelfde modem werkte alles wel weer (wel traag natuurlijk..). Internet verbinding werkt wel onder 5 ghz en ook Spotify speelt vrolijke deuntjes gewoon af.
Wat heb ik gedaan
- temps verwijderd
- onnodige Windows meuk laten verwijderen door schijfopruiming
- Flush DNS
- DNS aangepast naar Google DNS
- Updates gedraaid
- Update gezocht voor mijn WiFi dongel
- Modem restart gegeven
- Netwerkconnections reset gegeven (optie in Windows instellingen) (netwerken ook opnieuw gekoppeld)
- Modem reset gegeven
Wat heb ik:
Modem: Ziggo Connect Box (dual channel)
Dongel: AC1200 TP Link
Windows 10 Pro 1703 Build 15063.413
Welke informatie mis ik nog?
Enige tijd mijn Windows bak niet gebruikt en laatste keer dat ik hem gebruikte heb ik hem de Creator update gegeven. Echter merkte ik dat ik geen enkele update meer binnen kon halen (Steam, Windows Defender, Apple updater, Steelseries, etc) maar op het moment dat ik schakelde naar 2.4 van hetzelfde modem werkte alles wel weer (wel traag natuurlijk..). Internet verbinding werkt wel onder 5 ghz en ook Spotify speelt vrolijke deuntjes gewoon af.
Wat heb ik gedaan
- temps verwijderd
- onnodige Windows meuk laten verwijderen door schijfopruiming
- Flush DNS
- DNS aangepast naar Google DNS
- Updates gedraaid
- Update gezocht voor mijn WiFi dongel
- Modem restart gegeven
- Netwerkconnections reset gegeven (optie in Windows instellingen) (netwerken ook opnieuw gekoppeld)
- Modem reset gegeven
Wat heb ik:
Modem: Ziggo Connect Box (dual channel)
Dongel: AC1200 TP Link
Windows 10 Pro 1703 Build 15063.413
Welke informatie mis ik nog?