tweakers.net stylesheet en moz/NS6

Pagina: 1
Acties:

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Zijn er al mensen die zich verdiept hebben in waarom de stylesheets van tweakers.net vaak niet goed werken in Mozilla (alle nightlies..) en NS 6.0? NS6 wordt als CSS-1 compatible gezien en krijgt dan het IE5 stylesheet, maar dit is bijvoorbeeld het resultaat bij het inlogdialoog:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afman/foutjeinloggenstylesheet.gif

Dus als iemand weet wat er aan de hand is dan kan de t.net crew er misschien mee aan de slag, dat zou leuk zijn :)

EDIT: ik heb het plaatje vernieuwd, het is nu duidelijker (druk shift-reload :) )

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Ragger
  • Laatst online: 01-12 12:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Elke page moet voorzien zijn van een DTD. Pas dan houdt IE6 zich aan de standaarden. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

• mr_a
Ik denk niet dat het zoiets is. Volgens mij is het een CSS probleem. Als je namelijk de HTML die onder het inlogvenster hangt zonder stylesheet aan mozilla (ik heb het helemaal niet over IE 6) voert gaat het goed, zie maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afman/inloggenstylesheetgoedzonderstyle.gif

Dit is de HTML die het bovenstaande plaatje levert:
<html>
<body bgcolor=white text=black><div id=tp1>[img]'/g/zpx.gif'[/img]<br>[img]'../g/drop.gif'[/img]<div><div id=tp2 class=tp2>[img]'../g/tnet2.gif'[/img]</div><div id=popbody>
<form name='Login' method=post action='login.dsp?Action=Login&location=%2Findex.php3%3F'>
<table width=425 border=0 cellpadding=2 cellspacing=0> <tr><td class=txt valign=top>   </td><td class=txt valign=top> <b>Inloggen:</b></td></tr>
<tr><td class=txt valign=top> <b>Naam</b> </td><td class=txt valign=top> <input type=text name=u size=20 maxlength=23> </td></tr>
<tr><td class=txt valign=top> <b>Password</b> </td><td class=txt valign=top> <input type=password name=p size=20 maxlength=35>
<P>Je username en password zijn <font color=red>case-sensitive</font>, dus let op hoofd/kleine letters!
<P><input type=submit value='Inloggen'>

<input type=checkbox name=trashsessions value=1> Alle voorgaande sessies beëindigen <a href='#Trashsessions'>[img]'../g/i.gif'[/img]</a>.

<P>Je <a href='reg.dsp?Action=Preferences'>preferences</a>, waaronder de levensduur van je login cookies, kun je <a href='reg.dsp?Action=Preferences'>hier wijzigen</a>.

<P>Password vergeten? Dan kun je deze <a href='reg.dsp?Action=Passmailer'>hier toe laten mailen</a>.

<P>Vink de checkbox aan om alle openstaande sessies (logins die je op andere pc's of met een andere browser hebt gedaan) te eindigen. Met deze optie kun je op afstand bijv. een onder jouw username ingelogde pc op het werk of op school uitloggen.<a name='Trashsessions'> </a><!-- ' -->

</td></tr> </table>
</body>
</html>

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Ach.. Dat reactiescherm werkt ook nog niet eens fatsoenlijk onder IE5, wat met grofweg 80% van de gebruikers toch wel bovenaan staat.

Blijkbaar maakt het ze niet uit het er goed uit ziet.. of ze snappen nog steeds niet dat IE de breedte van de scrollbalk meerekent in de breedte van het scherm, en de scrollbalk altijd aanstaat. Als ze die de tabel simpelweg 16 pixels minder breed had gemaakt had het er goed uitgezien...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pcvandam/blah.gif

• mr_a
Ik zit ook niet zozeer te klagen over dat het er net niet mooi uitziet maar dat er voor gebruikers van Mozilla en mozilla-gebaseerde browsers (Netscape 6) zware functionaliteitsproblemen ook wel genaamd bugs zijn. Kijk maar naar hoe het post schermpje onder mozilla eruitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afman/postenfoutje.gif

Dit tekstveld is dus liefst 80 karakters breed. Van die 80 karakters kun je er maar 58 zien, en het is niet mogelijk daar met de scrollbalk verbetering in te brengen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik geloof niet dat iemand van de crew zich stoort aan de gebruikers-ervaring van t.net

Ze willen heel groot zijn, maar het is nog dezelfde mentaliteit als toen er 3 bezoekers per dag waren. (Waarschijnlijk nog slechter dan toen)

• 2
  • Laatst online: 18-11 15:29

2

lol :)

Sorry maar dan heb je niet zo goed op zitten letten ;)

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 00:21 schreef little_soundman het volgende:
Ik geloof niet dat iemand van de crew zich stoort aan de gebruikers-ervaring van t.net

Ze willen heel groot zijn, maar het is nog dezelfde mentaliteit als toen er 3 bezoekers per dag waren. (Waarschijnlijk nog slechter dan toen)
lol:
Aantal posts: 145
Gem. aantal posts/dag: 1

• 2

2

hahahahahahaha

grappig :)

* Anoniem: 2 vermaakt zich te pletter

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Registratie datum van Got is niet boeiend. Het gaat hier over t.net

Op t.net ben ik:
> Registratie datum 23-01-2000 21:47
En ik las al een jaar dagelijks de site voordat ik geregistreerd heb. Zal dus ergens begin 99 hier gekomen zijn. (Topix was toen nog ubb, en het hele zaakje draaide nog bij rackspace. Dat waren nog eens tijden.)

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 00:57 schreef little_soundman het volgende:
Registratie datum van Got is niet boeiend. Het gaat hier over t.net

Op t.net ben ik:
> Registratie datum 23-01-2000 21:47
En ik las al een jaar dagelijks de site voordat ik geregistreerd heb. Zal dus ergens begin 99 hier gekomen zijn. (Topix was toen nog ubb, en het hele zaakje draaide nog bij rackspace. Dat waren nog eens tijden.)
dat geloof ik best maar je vorige reactie was dusdanig afkrakend dat ik (en anderen vast ook wel) wel (iets meer) onderbouwende argumenten had verwacht

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Ah, nou kijk maar eens naar dit draadje dan:
[topic=177056]

Ik ben niet vandaag voor het eerst bezig om dit onder de aandacht te brengen.

Daarnaast helpt het dagelijks lezen van LA ook best goed om een beeld te krijgen van hoe de organisatie functioneerd. Hoe warmer het wordt, des te leuker worden de uitspraken van mod's. De roddel pers zou de verhalen hier echt voor het opscheppen hebben.

Gelukkig heeft "2" hier ook heel erg zinnige dingen te melden. Beetje dom lachen doe je maar ergens anders :(

• 2

2

Oh sorry hé ik wist niet dat jij hier de dienst uitmaakte ;)

* 2

Ik vind het een beetje schimmig waar je de eis vandaan haalt dat die jongens alhier jou vanalles verplicht zijn.

Als zij te lui zijn om dat reactiewindowtje te fixen, dan is dat hun goed recht.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Waarom nu little_soundman afkraken. Geef hem zelf groot gelijk dat zulke minuscule fixes niet eens doorgevoerd worden. T.NET is wat een hoop dingen betreft nog blijven hangen in het Netscape 4 tijdperk. Tis uberhaupt wel eens tijd vor een complete redesign/rebuild anno 2001.

OW.. en voordat je met mn registratiedatum begint te zwaaien.. kom hier al sinds het allereerste ontwerp.. (waar laatst nog een paar screenshots van rondzworven). Mijn oude gebruikersnamen waren de Seend/SaINt.

• 2

2

Goh, ik wil hem helemaal niet afkraken. Ik vind het alleen wat vreemd dat hij zo beledigd doet dat het niet gefixt wordt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 10:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik wi het best fixen, maar dan moet ik eerst een vorm van logica ontdekken in de manier waarom Mozilla tabellen verneukt. Kolommen horen gewoon dezelfde breedte te hebben over alle rijen.

De Netscape4 en IE stylesheets zijn hetzelfde, alleen zijn de font groottes anders. Daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 18:23 schreef Femme het volgende:
Ik wi het best fixen, maar dan moet ik eerst een vorm van logica ontdekken in de manier waarom Mozilla tabellen verneukt. Kolommen horen gewoon dezelfde breedte te hebben over alle rijen.
Mozilla verneukt geen tabellen, zoals al aangetoond doet Moz het zonder stylesheet prima.

Logische conclusie ----> er zit een foutje in het stylesheet.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 18:23 schreef Femme het volgende:
...
De Netscape4 en IE stylesheets zijn hetzelfde, alleen zijn de font groottes anders. Daar kan het niet aan liggen.
misschien wel, IE kan de css anders interpreteren dan mozilla

• Coen Rosdorff
  • Niet online
"Reactie plaatsen" venster is nu dik in orde !
"Reactie wijzigen" venster nog niet

Een pluim voor de eerste, en een aanmoedigingsprijs voor de tweede :)

• 2

2

That's the spirit :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 23:10

Booster

Superuser

* Booster wil ook nog wat zeggen...

Ik vind gewoon dat het tijd wordt dat T.net én vooral Fok!zine voor een groot deel opnieuw opgebouwd wordt. (grafisch en browser-technisch dan!)
Maar dat is gewoon niet te doen als je het mij vraagt. :P

Topix is opzich prima zover ik weet, in mijn NS 4.7x doet Topix het echt gewoon goed, nooit probs... :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Pagina: 1