Ik ben op zoek naar een systeem dat geschikt is voor hobbymatig gebruik en het volgen van een ICT opleiding (HBO). Helaas is hardware niet een terrein waar ik veel kennis van heb,de meeste boeken die ik er over heb gelezen zijn enorm verouderd. Ik hoop dat een van de leden hier mij enigszins zou willen helpen met het samenstellen van een geschikt systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal gebruikt worden voor een opleiding ICT aan het HBO en voor hobbymatig gebruik (het schrijven van software / computerbeveiliging).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op het moment heb ik geen max. prijs. De bedoeling is in eerste instantie om een indicatie te krijgen van wat het mij gaat kosten om aan mijn eisen te voldoen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onder 'Heb je nog bepaalde eisen/wensen?'.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het doel is om een indicatie te krijgen van wat een dergelijk systeem mij minimaal gaat kosten en wat dan de samenstelling is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal gebruikt worden voor een opleiding ICT aan het HBO en voor hobbymatig gebruik (het schrijven van software / computerbeveiliging).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op het moment heb ik geen max. prijs. De bedoeling is in eerste instantie om een indicatie te krijgen van wat het mij gaat kosten om aan mijn eisen te voldoen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onder 'Heb je nog bepaalde eisen/wensen?'.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De bedoeling is om minimaal 2 monitors aan te kunnen sluiten op het systeem.
- Een systeem dat software kan draaien voor het ontwikkelen van Java/C++/Ruby/JS applicaties (Visual Studio, JetBrains, e.d.).
- Het moet min. 1 virtual box kunnen draaien voor als ik wil experimenteren met bijv. Metasploit..
- Het zou een extra zijn als het systeem nog mogelijkheden biedt om het later verder uit te breiden.
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het doel is om een indicatie te krijgen van wat een dergelijk systeem mij minimaal gaat kosten en wat dan de samenstelling is.