Gaming PC - Gemiddeld Budget

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472870

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk zal er World of Warcraft gespeeld worden, daarnaast wat surfen op het internet zoals Youtube, twitch en dergelijke

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale prijs rond de €600, dit het liefst MET assemblage, aangezien ik dat zelf totaal niet kan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en dergelijke heb ik zelf, als ook de monitor. Dus dat is allemaal niet nodig om te halenl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Pfoe, wat denk ik nodig te hebben. Allereerst lijkt mij 8 GB RAM wel benodigd. Ik wil de game het liefst op high settings spelen, ultra is zeker niet nodig(en past ook niet bij het budget). Verder heb ik een redelijke lack aan kennis op dit gebied, maar heb ik altijd het gevoel dat ze bij Mediamarkt je maar wat aansmeren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vrijwel geen voorkeur, als hij werkt vind ik alles goed :).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb genoeg ruimte bij mijn bureau. Ik wil wel met 2 monitors gaan werken, dus dat moet het liefst wel mogelijk zijn om aan te sluiten..

Ga je overklokken?
Standaard instellingen voldoen zeker bij mij

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht eigenlijk hulp te krijgen omtrent het kiezen van een kant en klare pc, of een onderdelenlijst en mogelijk een bedrijf waar ik langs kan gaan om het in elkaar te laten zetten (omg. Den Haag/Zoetermeer), Daarnaast ben ik op zoek naar wat ik met mijn budget kan behalen, als WoW spelen op een pc van dit budget vrijwel niks gaat worden, dan pass ik liever en spaar ik nog even door.

Ook moest ik zelf met een idee komen, zou ik voor een standaard van mediamarkt gaan:
https://www.mediamarkt.nl...k20ce-nl021t-1502866.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 -> even een winkel erbij zoeken, assemblage-kosten opvragen en klaar.

Ik neem aan dat je het systeem van de Mediamarkt al even had opgezocht in de benchmarks? Dan is de IGP absoluuut niet geschikt om spellen te spelen. Over spellen gesproken; het is ook handig om te weten op welke resolutie je speelt want dat kan nog wel eens minder/extra geld voor de GPU betekenen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die had ik inderdaad gezien, maar is een bedrag van 358 euro. Maar als die zeker degelijk is, is dat inderdaad een mooie. Weet jij toevallig wat voor soort bedrijven dat in elkaar zetten? Ik zal zo even wat googlen.

Resolutie zal windowed 1080p zijn. Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Blijkbaar is lezen lastig want: 358 Euro is zonder GPU aangezien die niet leverbaar is. En onder het boodschappenlijstje staat exact welke leveranciers die spullen hebben; die bel je morgen en dat weet je de kosten voor assembleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01 19:26
eerst maar even hiermee beginnen: koop nooit een systeem kant en klaar bij een winkel. er is een 95% kans dat je genaaid word. als ik even kijk naar die pc die je hebt gelinkt, kan ik een betere bouwen voor 250 euro. dus, of zorg dat een vriend je helpt, of kijk wat filmpjes op YouTube. hoe moeilijk het ook klinkt, het is echt niet moeilijk in de praktijk om een pc te bouwen.

Kijk even op mijn profiel, daar staat een lijstje voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

leon538 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:45:
Kijk even op mijn profiel, daar staat een lijstje voor je
Enige PC op jouw profiel: inventaris: Mijn pc -> 1300 Euro ex SSD, ex GPU.

Als je daadwerkelijk iets wil bouwen en het beter weet, post dan even een kant & klaar lijstje in het topic. Niet iedereen heeft maar 158 posts op GoT; dan wordt het soms lastig terugzoeken als je naar "jouw profiel" verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
@MAX3400 hoe krijg ik hem dan naar dit topic, want blijkbaar is de lijst niet te zien ook al staat ie op openbaar
edit: staat onder wenslijst, daarom misschien?

[ Voor 17% gewijzigd door leon538 op 25-06-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

leon538 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:51:
@MAX3400 hoe krijg ik hem dan naar dit topic, want blijkbaar is de lijst niet te zien ook al staat ie op openbaar
edit: staat onder wenslijst, daarom misschien?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1MSI B150 PC MATE€ 71,-€ 71,-
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 154,20€ 154,20
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 34,95€ 34,95
1G.Skill Value F4-2133C15S-8GNT€ 59,61€ 59,61
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 47,80€ 47,80
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 53,67€ 53,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,18

30% boven budget van topicstarter. De vraag is of topicstarter "snapt" dat deze meerprijs ook daadwerkelijk doet wat de vraag is ;)

/edit: het is misschien wel handig om te beargumenteren waarom je, in tegenstelling tot Tweakers.net voor een Intel CPU gaat en niet voor een AMD Ryzen zoals de laatste maanden vaste prik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
@MAX3400 @Anoniem: 472870 oeps, ben ervan uitgegaan omdat in de 1ste post stond maximale budget 600 euro is, dat 50 euro niet zo een gigantisch gigantisch verschil is maar je er wel een ssd voor krijgt.
edit: omdat (zover ik weet) deze beter is dan de 1400 voor gamen, maar als dit niet zo is dan zou ik hem inderdaad vervangen voor een 1400 + compatibel moederbord

[ Voor 29% gewijzigd door leon538 op 25-06-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

leon538 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:56:
@MAX3400 @Anoniem: 472870 oeps, ben ervan uitgegaan omdat in de 1ste post stond maximale budget 600 euro is, dat 50 euro niet zo een gigantisch gigantisch verschil is maar je er wel een ssd voor krijgt.
SSD is mooi.

Sorry dat ik blijf hameren maar men leest wederom niet. De SSD uit het BBG-systeem wat ik eerder linkte, is 60% groter dan degene in het systeem van @leon538 Zou het dan toch niet eens tijd worden dat je even tijd neemt om informatie in je op te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon538
@MAX3400
edit: laat maar dacht dat de post naar mij gericht was

[ Voor 62% gewijzigd door leon538 op 25-06-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:58:
[...]

SSD is mooi.

Sorry dat ik blijf hameren maar men leest wederom niet. De SSD uit het BBG-systeem wat ik eerder linkte, is 60% groter dan degene in het systeem van @leon538 Zou het dan toch niet eens tijd worden dat je even tijd neemt om informatie in je op te nemen?
Ik heb verder nog nergens gereageerd, ik ben alle informatie nu aan het bekijken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

leon538 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:01:
@MAX3400
edit: laat maar dacht dat de post naar mij gericht was
Yup,was een beetje crap geformuleerd, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar de : 'Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G', maar zijn nergens meer te vinden? :S Andere mogelijkheden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 472870 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:55:
Ik heb even gekeken naar de : 'Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G', maar zijn nergens meer te vinden? :S Andere mogelijkheden toevallig?
Zat! Welke heb je zelf al op het oog als alternatief? Hoe waren de benchmarks t.o.v. de betreffende RX470? Waar twijfel je eventueel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34
Wanneer op een beperkt budget, laat een ssd weg uit je build. Die kun je later nog aanschaffen.
Prioriteit bij mij is een goede voeding, dan een goede cpu en daarna pas je gpu. Reden? Voeding sloopt je pc wanneer deze slecht is. Cpu vervang je minder snel dan je gpu en gpu kun je dus heel makkelijk vervangen over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Zat! Welke heb je zelf al op het oog als alternatief? Hoe waren de benchmarks t.o.v. de betreffende RX470? Waar twijfel je eventueel over?
https://nl.hardware.info/...-specificatievergelijking

Ik zag hier die 470 Strix voorbij komen, volgens mij een precies dezelfde met een andere naam? Die kost mij dan 234 euro. Is het dezelfde met een andere naam oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Anoniem: 472870 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:34:
[...]

https://nl.hardware.info/...-specificatievergelijking

Ik zag hier die 470 Strix voorbij komen, volgens mij een precies dezelfde met een andere naam? Die kost mij dan 234 euro. Is het dezelfde met een andere naam oid?
De verschillen tussen kaarten zijn: hoe ze eruit zien, en de koeling en het geluid dat deze maakt. Sommige zijn ook iets over geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:40:
[...]

De verschillen tussen kaarten zijn: hoe ze eruit zien, en de koeling en het geluid dat deze maakt. Sommige zijn ook iets over geklokt.
Maar dat brengt verder geen problemen met zich mee als je kijkt naar die BBC van Maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 16:22
High settings passen helaas ook niet bij het budget, in ieder geval niet bij een geheel nieuw systeem. WoW is behoorlijk CPU afhankelijk, en om specifieker te zijn, een hoog geclockte core. Ryzen is geen aanrader als er vooral WoW gespeeld gaat worden. In de CPU heavy gebieden heeft de Ryzen chip het nog veel lastiger dan Kaby Lake en Skylake. Dus als je je irriteert aan framedrops, dan zou ik absoluut kiezen voor overclockbare Intel i5. Een i5 6600k is daarom een veel betere keuze dan een i5 7400. Tweede hands is deze voor een prima prijs te vinden; V&A aangeboden: Intel Core i5-6600K. Zelfs op stock clocks presteert deze beter dan een i5 7400 en veel beter dan een willekeurige Ryzen CPU (in het geval van WoW).

Overigens het 'niet kunnen' assembleren is natuurlijk niet waar. Iedereen kan dat en absoluut de moeite waard om dit zelf te doen, omdat dit simpelweg veel goedkoper is (de goedkoopste aanbieder biedt vaak geen assemblage aan). Het is een kwestie van plug & play, werkelijk niets meer dan dat. Iets fout doen kan haast niet, of je moet een liter koelpasta over je systeem gaan uitsmeren ;). Goed, zonder gein, het is echt héél gemakkelijk tegenwoordig. Het enige wat je nodig hebt is een kruiskop schroevendraaier. Alles kan er maar op één manier in. Plus het is leerzaam. Loop je dan alsnog vast, dan staan er op Youtube tal van tutorials.

Met zo'n krap budget is het echt zonde om een groot deel van dat budget (en dan heb je het als snel over 15%) kwijt te zijn aan assemblage.

[ Voor 33% gewijzigd door MadDogMcCree op 25-06-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadDogMcCree schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:12:
High settings passen helaas ook niet bij het budget, in ieder geval niet bij een geheel nieuw systeem. WoW is behoorlijk CPU afhankelijk, en om specifieker te zijn, een hoog geclockte core. Ryzen is geen aanrader als er vooral WoW gespeeld gaat worden. In de CPU heavy gebieden heeft de Ryzen chip het nog veel lastiger dan Kaby Lake en Skylake. Dus als je je irriteert aan framedrops, dan zou ik absoluut kiezen voor overclockbare Intel i5. Een i5 6600k is daarom een veel betere keuze dan een i5 7400. Tweede hands is deze voor een prima prijs te vinden; V&A aangeboden: Intel Core i5-6600K. Zelfs op stock clocks presteert deze beter dan een i5 7400 en veel beter dan een willekeurige Ryzen CPU (in het geval van WoW).

Overigens het 'niet kunnen' assembleren is natuurlijk niet waar. Iedereen kan dat en absoluut de moeite waard om dit zelf te doen, omdat dit simpelweg veel goedkoper is (de goedkoopste aanbieder biedt vaak geen assemblage aan). Het is een kwestie van plug & play, werkelijk niets meer dan dat. Iets fout doen kan haast niet, of je moet een liter koelpasta over je systeem gaan uitsmeren ;). Goed, zonder gein, het is echt héél gemakkelijk tegenwoordig. Het enige wat je nodig hebt is een kruiskop schroevendraaier. Alles kan er maar op één manier in. Plus het is leerzaam. Loop je dan alsnog vast, dan staan er op Youtube tal van tutorials.

Met zo'n krap budget is het echt zonde om een groot deel van dat budget (en dan heb je het als snel over 15%) kwijt te zijn aan assemblage.
Thanks voor je response! Ik zal is kijken naar die tweedehands opties, maar tweedehands brengt wel altijd risico met zich mee

Over het assembleren zat ik net ook al na te denken indd, genoeg tutorials op YT zoals je zegt. Maar is de kans niet groot dat er iets beschadigt als je het (bijv) verkeerd om erin stopt? Zou zonde zijn ofc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 16:22
Anoniem: 472870 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:48:
[...]

Thanks voor je response! Ik zal is kijken naar die tweedehands opties, maar tweedehands brengt wel altijd risico met zich mee

Over het assembleren zat ik net ook al na te denken indd, genoeg tutorials op YT zoals je zegt. Maar is de kans niet groot dat er iets beschadigt als je het (bijv) verkeerd om erin stopt? Zou zonde zijn ofc :P
Het is nagenoeg onmogelijk om iets verkeerd om op het moederbord te plaatsen. Dan moet je al geweld gebruiken om bijvoorbeeld de CPU in het moeder bord te plaatsen. Waar je eigenlijk alleen even moet opletten, is wanneer je de frontpanel pins aansluit op het moederbord. Omdat dit losse stekkertjes is dit het enige wat je verkeerd kan aansluiten. Dit staat echter duidelijk uitgelegd in de handleiding van je moederbord. Wanneer je ze alsnog verkeerd aansluit, werken ze gewoon niet, je hoeft niet bang te zijn voor kortsluiting.

Alle overige stekkertjes die je moet aansluiten op het moederbord hebben allemaal een unieke vorm, waardoor ze er slechts op 1 manier in kunnen. Hetzelfde geldt voor alle schroefjes. Het is de eerste keer vooral verstandig om er de tijd voor te nemen. Hij hoeft niet in een kwartier in elkaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Op zo'n budget kun je beter zelfbouwen, scheelt je ongeveer 50,- misschien is er ook wel een tweaker in de buurt die hem voor je wilt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadDogMcCree schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:37:
[...]

Het is nagenoeg onmogelijk om iets verkeerd om op het moederbord te plaatsen. Dan moet je al geweld gebruiken om bijvoorbeeld de CPU in het moeder bord te plaatsen. Waar je eigenlijk alleen even moet opletten, is wanneer je de frontpanel pins aansluit op het moederbord. Omdat dit losse stekkertjes is dit het enige wat je verkeerd kan aansluiten. Dit staat echter duidelijk uitgelegd in de handleiding van je moederbord. Wanneer je ze alsnog verkeerd aansluit, werken ze gewoon niet, je hoeft niet bang te zijn voor kortsluiting.

Alle overige stekkertjes die je moet aansluiten op het moederbord hebben allemaal een unieke vorm, waardoor ze er slechts op 1 manier in kunnen. Hetzelfde geldt voor alle schroefjes. Het is de eerste keer vooral verstandig om er de tijd voor te nemen. Hij hoeft niet in een kwartier in elkaar :).
Ik las dat mensen er inderdaad wel meerdere uren mee bezig zijn, dat is logisch natuurlijk. Heb gisteren al wat YT videos bekeken, zeker met het moederbord is het wel opletten met stoten. Maar denk dat ik de assemblage mogelijk wel zelf ga doen, desnoods met een vriend die van priegelen houdt :P

Nu nog even bekijken welke PC het gaat worden :) Als mensen nog mogelijke ideeën hebben voor max 600(zonder assemblage dan) hoor ik het graag :D Ik blijf sowieso nog even rondzoeken.

Bedankt voor alle replies :D
Pagina: 1