Verversingssnelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand me kan helpen met een op het eerste gezicht eenvoudige vraag, waarop ik evenwel het antwoord niet kan vinden:

Ik heb een iMac retina 4k, 21,5 inch, Late 2015 (met Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 mb videokaart) en ik wil graag weten hoe ik de verversingssnelhaad (refresh rate) van het scherm kan aanpassen. Het gaat er mij om een zo hoog mogelijke verversingssnelheid te krijgen. Onder - systeemvoorkeuren - beeldschermen - is er geen optie om de refresh rate aan te passen. Is er elders wel die mogelijkheid? Of is er externe software voor?

Alvast vriendelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ga ervanuit dat die op 60Hz draait, net als nagenoeg alle andere lcd-panelen (op wat gaming panelen na).

Apple biedt vziw geen controls om hier voor jouw scherm invloed op uit te oefenen. Misschien dat als het paneel in een los scherm had gezeten deze via een pc op 70-75 Hz kan draaien, maar daar houdt het meestal wel bij op.

Interessevraagje: waarom wil je de refresh rate aanpassen?

edit: voor een extern scheem schijn je cscreen te kunnen gebruiken, zie https://discussions.apple.../5074416?start=0&tstart=0

[ Voor 14% gewijzigd door spone op 25-06-2017 14:26 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord.

Ik wil graag experimenteren met hogere refresh rates omdat ik nogal gevoelig ben voor het 'bewegen' van het beeldscherm. Ik word snel misselijk, of krijg hoofdpijn. Ik hoop dat dat minder wordt bij hogere refresh rates. Ik kijk dan ook uit naar de komst van de 120hz iPad Pro die is aangekondigd. Misschien helpt het niet, maar ik heb goede hoop.