Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
probleem
Ik liep laatst met een Windows 10 update tegen het probleem aan dat tijdens het updaten het scherm op zwart ging en niet meer terug kwam. Na wat uitzoeken in veilige modus kwam ik erachter dat Windows 10 zelf beslist had een betere video driver te hebben dan die van AMD zelf. De driver update was gefaalt, maar probeert na herstart gewoon weer waardoor ik in een installatie loop terrecht kwam.

na de volgende probeersels had ik weer een werkend stabiel systeem, maar zonder update mogelijkheid (workarround)
1 dism /cleanup-image /restorehealth offline (zonder succes)

2 updates verwijderen door naar de update directory te gaat en alle mogelijke files te deleten.
en DDU te draaien (Display Driver Uninstaller).

3 de nieuwste driver van AMD gedownload, geinstalleerd waarna hetzelfde probleem ontstond.

4 punt 2 opnieuw uitgevoerd om weer stabiel te draaien.

5 bij het opnieuw updaten krijg ik nog steeds de update voor de kiezen omdat deze mogelijk een update lijst is meegenomen en nog niet is verwijderd.

Hoe krijg ik die update van de update lijst af?

update naam;
Advanced Micro Devices, Inc. driver update for Radeon (TM) RX 480 Graphics

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD MSI rx480 armor 8GB driver 16.12.1
windows 10 pro 10.0.14393
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:15

nelizmastr

Goed wies kapot

16.12.1 is niet de nieuwste hoor. Daar zit je probleem. Die driver is van eind 2016.
Je moet even naar een driver van dit jaar updaten van AMD, de niewste is 17.6.2 van deze maand, de nieuwste stable 17.4.4.

Ook kan je overwegen je Windows te updaten naar de Creative Update. Een driver update die niet werkt ligt aan je kaart of je Windows installatie.

[ Voor 26% gewijzigd door nelizmastr op 26-06-2017 22:02 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655021

Een flink deel van mijn harde schijf lijkt opgeslokt te worden door (oude?) AMD drivers.
Kan ik die zo maar verwijderen?
Ik heb windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
oude kun je gewoon weggooien.