Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Huidige situatie:
tp-link wdr3600m dualband 300mbps met OpenWRT in de meterkast

Gewenst
Hogere snelheid en vooral geen hickups, beter signaal voor clients, met name in de woonkamer

Keuze nieuw accespoint
-Bij voorkeur te plaatsen in de woonkamer, gevoed met POE heeft daarom de voorkeur
-Gast netwerk, multiple SSID, vlans mogelijk
-Eventueel later extra AP op bovenverdieping

Gevonden kandidaten
Netgear WAC510 (prijs ~100 euro)
WAC510 (review)

tp-link-eap225 of eap 245 (prijs~ 75 vs 100 euro)
Review eap225
UAP-AC-LITE Ubiquiti Vs TP-link EAP245

D-link D-Link DAP-2610 (prijs ~130 euro)
DAP-2610

Ubiquiti AC (prijs, afhankelijk model 100-150 euro)
review Ubiquiti AC pro & lite
Nadeel: alleen in te stellen met controller.

Kiezen...
Lastig om goede reviews van alle afzonderlijke producten te vinden en al helemaal goede vergelijkingen.
Ubiquiti lees ik op tweakers wel goede ervaringen over, leuk spul, maar of dat nu wel de beste keuze is....

Opmerkingen, suggesties, tips, ervaringen (goed/slecht) etc zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Arcadyan WA9117AAC23-99

Prima dingetje, 50€
Misschien dat topic even doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik heb zelf de Ubiquiti AC Lite.
Deze kun je ook instellen via een app op je telefoon. Daarna kan hij zonder werken. Alleen als je wat wil aanpassen heb je de app nodig.

Daarnaast kun je ook de controller draaien op een synology.

Ik ben er zeer tevreden mee. Zit te kijken om mijn Lite versie te vervangen door 2 pro versies ivm roamen en meer bereik in de tuin en achterpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 21:24

robenroute

VuurDraad was fijn...

Die Ubiquiti-apparaten werken toch alleen via PoE? Als je er zo een wilt installeren, moet je het Ubiquiti-AP aansluiten op een switch die PoE ondersteunt (je zult immers je 48V ergens vandaan moeten krijgen). Voor (eenvoudig) thuisgebruik zijn deze apparaten niet direct bedoeld/geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
robenroute schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:24:
Die Ubiquiti-apparaten werken toch alleen via PoE? Als je er zo een wilt installeren, moet je het Ubiquiti-AP aansluiten op een switch die PoE ondersteunt (je zult immers je 48V ergens vandaan moeten krijgen). Voor (eenvoudig) thuisgebruik zijn deze apparaten niet direct bedoeld/geschikt.
Ja, ze werken alleen via PoE. Maar er zit een "injector" bij zodat je ze gewoon op een stopcontact kunt aansluiten. Heb ik thuis ook gedaan, werkt prima.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
robenroute schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:24:
Je krijgt bij de Ubiquiti Unfi AC en Lite een PoE injector. Hiermee kan je ze gewoon op je switch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
posttoast schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:26:
[...]

Ja, ze werken alleen via PoE. Maar er zit een "injector" bij zodat je ze gewoon op een stopcontact kunt aansluiten. Heb ik thuis ook gedaan, werkt prima.
Hè, maar dan is toch juist je voordeel van POE weer weg? Dan had je net zo goed een normale adapter kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Nou ja, het scheelt een aansluiting hè. Je *hoeft* die injector niet te gebruiken natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Leest er niemand de TS ofzo? @Zorc Heeft zeer xpliciet de voorkeur voor PoE uitgesproken.
Zelf ben ik voor Ubiquity gegaan, en kan het ten zeerste aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Sharky_NL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:26:
[...]

Je krijgt bij de Ubiquiti Unfi AC en Lite een PoE injector. Hiermee kan je ze gewoon op je switch aansluiten.
Op zich een prima oplossing, maar die UAP's worden tegen de muur geschroefd, waarbij de PoE-injector of "in de muur" gemonteerd moet worden (en ook daar bij voorkeur stroom beschikbaar moet zijn), of je moet de injector aan de voorkant van de UTP-kabel (die uiteindelijk naar de UAP leidt) monteren. Hoewel prima oplossing, niet voor iedereen geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
robenroute schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:59:
[...]

Op zich een prima oplossing, maar die UAP's worden tegen de muur geschroefd, waarbij de PoE-injector of "in de muur" gemonteerd moet worden (en ook daar bij voorkeur stroom beschikbaar moet zijn), of je moet de injector aan de voorkant van de UTP-kabel (die uiteindelijk naar de UAP leidt) monteren. Hoewel prima oplossing, niet voor iedereen geschikt.
Of bij het upstream device zoals switch of router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Ik heb ondertussen al een tijdje een Ubiquiti hangen, geen omkijken naar, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

TommyboyNL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:07:
[...]

Of bij het upstream device zoals switch of router...
Dat bedoelde ik met de voorkant van de UTP-kabel... Wellicht niet zo helder uitgelegd, excuses 8)7
Pagina: 1