Ik werk bij een (groot) internationaal bedrijf waarvoor ik ongeveer 1x in de 2 maanden naar Amerika vlieg voor minimaal 1 week. Nu ben ik net weer teruggekomen (maandagmiddag heen gevlogen en zaterdag vroeg in de ochtend op Schiphol geland) en zit ik dit weekend thuis bij te komen van de jetlag en vermoed ik (op basis van de vorige keren) dat ik de aankomende dagen ook nog niet fit ben.
In mijn contract staat dat overuren gecompenseerd worden in de hoogte van mijn basissalaris. Toch vroeg ik mij af hoe andere werkgevers het regelen wanneer een werknemer door meerdere tijdzones vliegt en met een jetlag terugkomt. Ik zou het best net vinden als mijn werkgever een aantal uren (halve werkdag - werkdag) aan compensatie-uren aanbiedt voor de dagen die nodig zijn om bij te komen. Zal het ook wel even gaan voorleggen aan ze.
Hoor graag ervaringen/input van anderen hierover.
In mijn contract staat dat overuren gecompenseerd worden in de hoogte van mijn basissalaris. Toch vroeg ik mij af hoe andere werkgevers het regelen wanneer een werknemer door meerdere tijdzones vliegt en met een jetlag terugkomt. Ik zou het best net vinden als mijn werkgever een aantal uren (halve werkdag - werkdag) aan compensatie-uren aanbiedt voor de dagen die nodig zijn om bij te komen. Zal het ook wel even gaan voorleggen aan ze.
Hoor graag ervaringen/input van anderen hierover.