Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 23:17
Ik werk bij een (groot) internationaal bedrijf waarvoor ik ongeveer 1x in de 2 maanden naar Amerika vlieg voor minimaal 1 week. Nu ben ik net weer teruggekomen (maandagmiddag heen gevlogen en zaterdag vroeg in de ochtend op Schiphol geland) en zit ik dit weekend thuis bij te komen van de jetlag en vermoed ik (op basis van de vorige keren) dat ik de aankomende dagen ook nog niet fit ben.

In mijn contract staat dat overuren gecompenseerd worden in de hoogte van mijn basissalaris. Toch vroeg ik mij af hoe andere werkgevers het regelen wanneer een werknemer door meerdere tijdzones vliegt en met een jetlag terugkomt. Ik zou het best net vinden als mijn werkgever een aantal uren (halve werkdag - werkdag) aan compensatie-uren aanbiedt voor de dagen die nodig zijn om bij te komen. Zal het ook wel even gaan voorleggen aan ze.

Hoor graag ervaringen/input van anderen hierover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Bij ons kun je in elk geval direct weer aan de slag. Collega van mij zat vorige week van maandag tot zagerdag in Azië. Hij mocht van maandag tot woensdagochtend aan de slag in Italië. En werd gewoon geacht de woensdagmiddag aanwezig te zijn op kantoor.

Volgens mij zorg je op die manier alleen maar voor burn outs maar ze moeten maar zien. Ik laat me in elk geval niet van hot naar her vliegen.

Het is echt niet erg om een keer een weekend over te pakken. Maar structureel overal heenvliegen en schijt hebben aan jetlag etc. Daar doe ik niet aan mee.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22

Yucon

*broem*

Bij m'n huidige werkgever gaat het informeel in goed overleg, maar let men in ieder geval wel op voldoende rust. Bij m'n vorige werkgever was het formeler maar daar kreeg je bij intercontinentale reizen een dag verlof bij terugkomst. Op de heenweg was je meestal wel je weekend kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:39
Ik ben een compensatie voor een jetlag in geld nog niet tegen gekomen. Wel kan het bijvoorbeeld zijn dat je een dag thuis werkt, vrij hebt of later begint na een reis (als je vrijdag thuis komt - geldt het voor de maandag).

Maar goed, een redelijk riante (mijn mening) vergoeding voor de reis zelf was wel gebruikelijk - zeker voor structurele of langdurige reizen. Daarnaast werden alle noodzakelijke kosten, denk aan onderdak, vervoer en 3 maaltijden per dag, (mits je het niet uitbuit) allen vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik (en collega's) vliegen regelmatig de Atlantic over naar ons hoofdkantoor. We regelen jetlag en reisdagen zelf. We doen het als volgt: als ik maandagochtend 7.00 op Schiphol land (het zijn altijd nachtvluchten) ben ik om 10.00 thuis en werk ik die dag hooguit aan het einde van de middag nog wat mails weg, maar that's it. Soms werk ik die hele dag niet, ligt eraan of er dringende dingen liggen te wachten. Dinsdag weer naar kantoor of thuiswerken, net wat uitkomt. De dag van aankomst is dus op kosten van de baas, de dag erna weer 'normaal' aan de slag.
We proberen meestal in de weekeinden te vliegen zodat we zo weinig mogelijk werkdagen missen. Je kunt je afvragen in hoeverre dat gecompenseerd zou moeten worden. Ik ga tenslotte tenslotte niet voor m'n lol op zondag in een vliegtuig zitten.
Aan de andere kant, als ik wel op maandag vlieg, dan kan dat ook gewoon.

[ Voor 0% gewijzigd door koksie op 25-06-2017 10:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 936443

vlieg morgen ook weer voor 3 maanden
dat je de eerste dag of dagen gaar bent is nou eenmaal zo

het hoort gewoon bij de job en als niet dan heb je een puntje
en uhm, je planned en houd er gewoon redelijkerwijze rekening er mee

extra's zijn extra's
meestal niet nodig maar tweakers wilken graag het onderste uit de kan, de bekers en de tafel mee lees ik vaak terug

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 936443 op 25-06-2017 10:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 936443 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:48:

extra's zijn extra's
meestal niet nodig maar tweakers wilken graag het onderste uit de kan, de bekers en de tafel mee lees ik vaak terug
iets genuanceerder mag wel: Tweaker of niet, je mag natuurlijk wel informeren wat je rechten zijn, hoe het bij andere bedrijven geregeld is en dat eens vergelijken met jouw situatie. Is niks mis mee.

Wat betreft reizen en compensatie: het zal er vanaf hangen wat de bedrijfscultuur is en de afspraken met werkgever. Het lijkt mij niet meer dan normaal, dat als je intercontinentaal reist, er aantal vrije uren tegenover staan: een werkgever zal er niet veel aan hebben als jij door een jetlag als een zombie achter je burootje rondhangt.
Aan de andere kant: bij een reis binnen Europa zou ik er geen problemen mee hebben om vooraf of daarna nog even in te checken op kantoor (fysiek of thuiswerkend), minstens om even de mail te checken en om even te reageren op eventuele "brandjes".

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Anoniem: 936443 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:48:

extra's zijn extra's
Ik denk dat het weinig met onderste uit de kan halen is. Ik denk dat voor zowel voor werknemer als werkgever het beter is om na een lange vlucht (> 6 uur) en nodige tijdsverschil voldoende rust te pakken. Werknemers die met een jetlag aan het werk zijn, zijn echt niet geconcentreerd op hun werk. Daarbij kan je beter bijvoorbeeld 1 dag of middag vrij geven waardoor de werknemer de volgende dag productiever is. De werkgever heeft niks aan een slapende medewerker die wellicht fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Termi schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:23:
[...]

Ik denk dat het weinig met onderste uit de kan halen is. Ik denk dat voor zowel voor werknemer als werkgever het beter is om na een lange vlucht (> 6 uur) en nodige tijdsverschil voldoende rust te pakken. Werknemers die met een jetlag aan het werk zijn, zijn echt niet geconcentreerd op hun werk. Daarbij kan je beter bijvoorbeeld 1 dag of middag vrij geven waardoor de werknemer de volgende dag productiever is. De werkgever heeft niks aan een slapende medewerker die wellicht fouten maakt.
Denk dat ook beetje te maken heeft met de case van de TS. Als je zaterdagochtend vroeg aankomt, dan heb je dus zaterdag en heel zondag om uit te rusten. En volgens TS "dat ik de aankomende dagen ook nog niet fit ben". Hoeveel dagen heb je nodig om een jetlag boven te komen? Denk dat de werkgever dan ook wel iets kan hebben van "ja hallo, je hebt al 2 dagen kunnen bijkomen, wil je nog meer?".

1 dag na een international vlucht vrij hebben / thuis werken lijkt me redelijk maar ken hier ook zat die direct na een internationale vlucht van 12+ uur (met 6/7u tijdsverschil) (EU - Asia) strak in pak een meeting staan te houden. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Kenzi op 25-06-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 936443

Pietervs schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:17:
[...]

iets genuanceerder mag wel: Tweaker of niet, je mag natuurlijk wel informeren wat je rechten zijn, hoe het bij andere bedrijven geregeld is en dat eens vergelijken met jouw situatie. Is niks mis mee.

Wat betreft reizen en compensatie: het zal er vanaf hangen wat de bedrijfscultuur is en de afspraken met werkgever. Het lijkt mij niet meer dan normaal, dat als je intercontinentaal reist, er aantal vrije uren tegenover staan: een werkgever zal er niet veel aan hebben als jij door een jetlag als een zombie achter je burootje rondhangt.
Aan de andere kant: bij een reis binnen Europa zou ik er geen problemen mee hebben om vooraf of daarna nog even in te checken op kantoor (fysiek of thuiswerkend), minstens om even de mail te checken en om even te reageren op eventuele "brandjes".
recht en eerlijkheid is eigenlijk gewoon heel eenvoudig en logisch
"redelijkheid" rond "de" norm is een ander geval en waar alles spaak loopt juist door het moderne losse vakjesdenken als of alles uit onsamenhangende dingen bestaat elk met hun eigen wet en recht

kijk er gewoon nuchter naar en ga met elkaar om als mensen... geen producten of suppliers, nummertjes

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 936443 op 25-06-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die compensatieuren die nodig zijn zijn natuurlijk voor iedereen anders.
Beter bespreek je dan gewoon met je baas dat het voor jou een stevige impact heeft en je je eigenlijk niet lekker voelt door de jetlag. Iig niet voldoende om met 100 danwel 75% inzet te kunnen werken. Meld je je in goed overleg een dag ziek, dat kan altijd, en iedereen blij.

Van dit soort dingen wil je als wekgever geen regel maken, juist omdat het per persoon verschilt en het relatief weinig voorkomt. Als het hele personeel nou op en neer bloog was het nog wat anders. Maar dit is te klein voor een algemene regel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is een beetje vakbonds denken maar als je in het weekend (je vrije tijd) moet bijkomen (jetlag) agv een zakelijk gemaakte reis is het op zich niet zo gek dat je daarvoor gecompenseerd wilt worden.

Als je gedurende de werkweek moet bijkomen is het ook in het belang vd werkgever om ervoor te zorgen dat je niet als een gare zombie op kantoor zit.

Tegelijkertijd lijkt het me nogal context afhankelijk. Bijvoorbeeld bedrijfscultuur maar ook van bijv. je salaris.

Bij ons is het bijv. zo dat vanaf schaal x geen overuren meer vergoed worden omdat zo'n fors salaris voldoende compenseert. Zo zou je jetlag compensatie ook kunnen zien. Het is part of the job.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Het verbaasd mij dat er enkele mensen zijn hier die zeggen dat het allemaal er maar bij moet horen en je gewoon aan de slag moet gaan omdat het zo fijn/leuk/top is dat je mag reizen voor je werkgever...

In mijn beleving, en zo heb ik het ook altijd gedaan; Als ik reis is dat werktijd (niet de eerste anderhalf uur dus vluchten binnen Europa of gewoon met de auto ergens heen niet). Maar als ik naar de US moest of ergens anders ver weg heen dan is dat gewoon werktijd wat geboekt wordt op reistijd en dus betaald is. Werkzaamheden op locatie worden ook gewoon geschreven en kosten die daar gemaakt worden ook gedeclareerd tenzij ik in een extra duur en lekker restaurant ging eten dan betaald ik dat gewoon zelf.

De dag na aankomst in NL vanuit de US is het gewoon bijkomen en niet werken. Misschien wat telefoontjes aannemen of mail checken maar zeker niet meer dan dat.
Help!!!! schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:58:
Het is een beetje vakbonds denken maar als je in het weekend (je vrije tijd) moet bijkomen (jetlag) agv een zakelijk gemaakte reis is het op zich niet zo gek dat je daarvoor gecompenseerd wilt worden.

Als je gedurende de werkweek moet bijkomen is het ook in het belang vd werkgever om ervoor te zorgen dat je niet als een gare zombie op kantoor zit.
Precies dit, niemand heeft daar wat aan.
Tegelijkertijd lijkt het me nogal context afhankelijk. Bijvoorbeeld bedrijfscultuur maar ook van bijv. je salaris.

Bij ons is het bijv. zo dat vanaf schaal x geen overuren meer vergoed worden omdat zo'n fors salaris voldoende compenseert. Zo zou je jetlag compensatie ook kunnen zien. Het is part of the job.
En dat vind ik altijd zo een dooddoener van sommige werkgevers. Als je een arbeidscontract hebt voor 40 uur dan wordt je betaald voor 40 uur. Niet voor 60 uur. Als je structureel meer werkt dan die 40 uur moet daar gewoon wat tegenover staan. Niet meer dan normaal en zakelijk. Als het bedrijf 20 schroefjes verkoopt voor 1 euro dan verwacht de kopende partij ook niet 30 schroefjes etc.

[ Voor 41% gewijzigd door Gé Brander op 25-06-2017 12:01 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:51
Help!!!! schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:58:
Ik moet dagelijks bijkomen van mijn werk, kan ik daarvoor ook compensatie krijgen?

Is dit niet gewoon iets wat bij het werk hoort en waarvoor TS waarschijnlijk al een prettig maandsalaris zal krijgen of een prettig loon door op afstand te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 17:13
Kenzi schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:28:
Denk dat de werkgever dan ook wel iets kan hebben van "ja hallo, je hebt al 2 dagen kunnen bijkomen, wil je nog meer?".
Nou, die 2 dagen terug? Dat was niet-ingeroosterd weekeinde... Lekker makkelijk van de baas dan om te zeggen: "Dank je voor het opgeven van je weekeinde, zo zonder compensatie". Moest hij eens proberen met je op kantoor verwachten (ipv vliegen/bijkomen) op zaterdag en zondag, zonder compensatie. Dan gaat iedereen ook op de barricades :)

Als het eenmalig is dan heb ik daar niet zo'n moeite mee, die bijkomdagen ben je wel thuis, ook al doe je niet zo gek veel, maar als dat structureel wordt dan mag men daar wel iets voor regelen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Gé Brander
Het gaat dan wel om salarissen van ruim > 2x modaal en zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Er zijn ook niet zoveel CEOs die overuurtjes schrijven.

Het is imo relatief of er compensatie tegenover moet staan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
Dit lijkt me afhankelijk van je compensatie.
Bij mij vorige werk was bijvoorbeeld overuren schrijven alleen mogelijk in de lagere salarisschalen. Volgens mij is dat vrij gebruikelijk.
Voor het inter continentale reizen werd het informeel geregeld. Moest je een weekend vliegen oid dan nam je de vrijdag erna bijvoorbeeld een compensatiedagje, vloog je door de week dan was de dag van aankomst vaak een compensatiedagje. Allemaal in goed overleg en soms als druk hoog was kon het een keer niet.
Als medewerker vond ik dat prima. Ik wou ook een mooi project neerzetten en dan past een 9-5 mentaliteit gewoon niet. Dus het werk moet je een beetje liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:38
Bij mijn huidige werkgever hebben we er geen regeling voor, aangezien alle klanten in Nederland zitten (al zitten ze wel weer in alle uithoeken van het land), maar bij mijn vorige werkgever werd er een extra financiële vergoeding gegeven als je meer dan 2-3 dagen in het buitenland zat bij de klant in een maand (al was dat ook alleen maar Europees en dus geen jetlag).
Gé Brander schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:59:
Het verbaasd mij dat er enkele mensen zijn hier die zeggen dat het allemaal er maar bij moet horen en je gewoon aan de slag moet gaan omdat het zo fijn/leuk/top is dat je mag reizen voor je werkgever...
Natuurlijk dient er compensatie te zijn voor de tijd die het kost (in de vorm van extra vrije dagen of geld), maar het is wel iets waar je rekening mee kan houden als je gaan solliciteren. Dan weet je dat zulke reizen er bij horen, en daar moet je wel tegen kunnen. Het mes snijdt aan twee kanten wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

FreakNL

Well do ya punk?

Ik reis de complete wereld rond, soms korte trips, soms langer. Overuren bestaan niet, maar een reisdag is gewoon een werkdag. Ook als je bijvoorbeeld om 22:00 van huis vertrekt (dan werk ik dus rest vd dag niet). Je kan daarmee natuurlijk ook pech hebben qua tijdzones. Verder is het een 24/7 bedrijf, dus in de weekenden wordt er ook gewerkt, die dagen krijg je 1-op-1 terug, dus ook feestdagen.

Verder 1 compensatiedag per (ongeveer) 1 volledige week weg. Dus een week weg in Europa van maandag tot zondag is 1 compensatiedag (direct op te nemen op de maandag erna) en 2 dagen op je verlofsaldo erbij.

Ben nu sinds 8 juni in de regio West Azië , ga morgen naar huis. Dat betekent dus dat ik sowieso dinsdag en woensdag compensatie heb en als ik overleg met mijn teamleider krijg ik de donderdag ook nog wel. Maar dat is waarschijnlijk niet nodig, zoals ik me nu voel. En 4 dagen op mijn verlofsaldo erbij, ik ben 3 weekenden weggeweest maar ik ben vandaag vrij, net als afgelopen zondag. Overigens weet degene die mijn digitale werkstaat accordeert dat echt niet, dus zou zo uren kunnen schrijven, maar je moet het wel zuiver houden

Buiten dit zitten er natuurlijk nog allerlei andere regelingen aan vast maar het ging hier puur om compensatie toch? Overigens komt het ook vaak zat voor dat ik toch op kantoor ben terwijl ik eigenlijk compensatie zou hebben. Maar ik ga ook weleens om 12:00 weg. Het is geven en nemen....

Overigens werk ik bij een bedrijf waar reizen in de genen zit en in onze business. Ik vind het prima geregeld.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 25-06-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:41
@FreakNL nou ben ik wel benieuwd of jullie onder een cao vallen en zo ja welke. 2 dagen vrij erbij voor een week wegzijn klinkt wel lekker.

Bij ons is er niets geregeld terwijl 1/3 van het personeel toch minstens 1 of meer keer per maand op pad moet. In de praktijk is men juist erg flexibel. Als je om 7:00 weer op schiphol landt verwacht niemand dat je die dag nog op komt dagen. Wordt natuurlijk anders als je zelf die dag wel weer gewoon volplanned (ja die collega's heb ik ook). Voor degenen die er wat meer moeite mee hebben die kunnen meestal nog gewoon een extra dagje thuiswerken of net waar ze de voorkeur aan geven.
eric.1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:22:
Maar goed, een redelijk riante (mijn mening) vergoeding voor de reis zelf was wel gebruikelijk - zeker voor structurele of langdurige reizen. Daarnaast werden alle noodzakelijke kosten, denk aan onderdak, vervoer en 3 maaltijden per dag, (mits je het niet uitbuit) allen vergoed.
Wat is hier riant aan? Verwacht je van je reizende collega's dat ze boterhammetjes meenemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

DonChaot schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:31:
[...]

Wat is hier riant aan? Verwacht je van je reizende collega's dat ze boterhammetjes meenemen?
Dit was inderdaad de meest tenenkrommende opmerking. Als jij voor je werkgever naar het buitenland moet dan verwacht ik niet anders dan dat dat voor je betaald wordt inderdaad.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

DonChaot, het zijn niet 2 dagen maar 1. Ik zeg toch nergens 2? Die 2 die ik wel noem zijn gewoon de weekendagen die je terugkrijgt, maar dat lijkt me logisch omdat ik normaal niet in het weekend werk.

De compensatie dag is nergens vastgelegd maar zijn gewoon afspraken tussen leidinggevende en werknemer....

En Eric zegt dat NAAST dat alle kosten vergoed wordt hij ook nog een soort nacht- scheidingsvergoeding krijgt. Die krijg ik ook trouwens, maar die is niet bedoeld als onkostenvergoeding...

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 25-06-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik vind het een beetje een luxe vraag. Het weekend is er toch voor om uit te rusten.... Als je dagen lang last hebt van jetlag, dan is die baan wellicht niks voor je.
Je wil niet weten hoeveel mensen het weekend echt als rust nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik werk voor een groot internationaal bedrijf en daar krijgen we gewoon 24 uur om bij te komen. Als dat op een werkdag valt is het gewoon betaald verlof, in het weekend is het pech.

En we kunnen de reisuren boeken en dan dus Tijd voor tijd krijgen.
Lekker in 1 week 70+ uren schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Ik val zelf ook in de groep "reizen en overwerk zit in je salaris" maar heb ook de afspraak dat flexibiliteit 2 kanten op werkt. Als de werkgever van jou verwacht dat je niet nauw kijkt hoeveel uur en wanneer je werkt dan hoort hij dat ook niet bij jou te doen. Zolang ik presteer en m'n afspraken na kom zal het mijn baas een worst zijn dat ik uitslaap na een reis of een dag over sla.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-05 13:03
Tijdens mijn vorige trip vertrok ik op zondagmiddag en ik heb de reisuren van huis tot hotel geschreven en daar werd niet moeilijk over gedaan.

De terugreis was op vrijdagmorgen om 5:30 uur en om 15:00 uur was ik thuis. Toen ik ben ik lekker weekend gaan vieren.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Toen ik internationaal support engineer was voor een storage bedrijf was het gewoon werken, of ik nu op donderdag op vrijdag avond was thuis gekomen, gewoon vrijdag weer aan het werk. Overuren compensatie, nee, gewoon salaris voor 40 uur per week.

Op zich klopt daar dus niks van, want er waren weken dat ik 3 avonden in een hotel zat. Kon gewoon uit gaan dus was prive tijd volgens de werkgever. Mijn vrouw vond dat wat minder. Maar aan de andere kant stond er wel wat tegenover. Normaal support engineer verdiende bruto per maand in NL met mijn leeftijd toen een bruto salaris van iets van 2900-3000 gulden per maand. Ik verdiende toen 12000 gulden per maand. Dus geen overwerk, jetlag enzo vergoeding, maar wel een 3 x zo hoog salaris en een vette getunde VW Passat V6 Synchro :)

Dus hoe je het ook bekijkt, overuren of een hoog basis salaris. Ik kies liever voor een hoog basis salaris want dat heeft veel meer voordelen dan overuren :)

En wel heel veel airmiles :) Moesten verplicht KLM vliegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wim-Bart op 25-06-2017 22:08 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Volgens mij doen meeste bedrijven/managers niet moeilijk met tijd voor tijd, dus stel zondagmiddag vliegen, vrijdag wat eerder naar huis of donderdagmiddag thuis komen op Schiphol , gewoon lekker naar huis en vrijdag of thuiswerken ofzo. Ik zelf hoef nooit te vliegen, maar als ik naar mijn collega's die dat wel doen is het a) onderdeel van hun functie (verwerkt in salaris) b) gaan ze meestal eerder naar huis en werken veel meer thuis. Zij reizen ongeveer 20 weken per jaar denk ik. Ik kan wel in personeelsgids nakijken, maar volgens mij geen (extra) financiële vergoeding in weekenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Wim-Bart schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:06:
Toen ik internationaal support engineer was voor een storage bedrijf was het gewoon werken, of ik nu op donderdag op vrijdag avond was thuis gekomen, gewoon vrijdag weer aan het werk. Overuren compensatie, nee, gewoon salaris voor 40 uur per week.

Op zich klopt daar dus niks van, want er waren weken dat ik 3 avonden in een hotel zat. Kon gewoon uit gaan dus was prive tijd volgens de werkgever. Mijn vrouw vond dat wat minder. Maar aan de andere kant stond er wel wat tegenover. Normaal support engineer verdiende bruto per maand in NL met mijn leeftijd toen een bruto salaris van iets van 2900-3000 gulden per maand. Ik verdiende toen 12000 gulden per maand. Dus geen overwerk, jetlag enzo vergoeding, maar wel een 3 x zo hoog salaris en een vette getunde VW Passat V6 Synchro :)

Dus hoe je het ook bekijkt, overuren of een hoog basis salaris. Ik kies liever voor een hoog basis salaris want dat heeft veel meer voordelen dan overuren :)

En wel heel veel airmiles :) Moesten verplicht KLM vliegen.
Met een salaris als dat kan ik me er wel in vinden. Maar zoals eerder werd vermeld dat het bij twee keer modaal er ook maar in moest zitten... Nee. Maar iedereen heeft een eigen prijs hiervoor denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:49:
Ik vind het een beetje een luxe vraag. Het weekend is er toch voor om uit te rusten.... Als je dagen lang last hebt van jetlag, dan is die baan wellicht niks voor je.
Je wil niet weten hoeveel mensen het weekend echt als rust nodig hebben.
Dan val je dus ook in de groep 'leven om te werken', dat zal ook niet iedereen willen. Hoewel het dan voor beide partijen misschien beter is uit elkaar te gaan als dat structureel een probleem is qua verwachtingen rondom werk-/privébalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Leven om te werken, nee joh, er zijn banen zat waarbij er fysiek of emotioneel veel van je wordt gevraagd.
Ik vind het een beetje overdreven om uren te willen compenseren omdat je last hebt van jetlag in het weekend.... Soms moet je niet de wereld willen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

finsdefis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Dan val je dus ook in de groep 'leven om te werken', dat zal ook niet iedereen willen. Hoewel het dan voor beide partijen misschien beter is uit elkaar te gaan als dat structureel een probleem is qua verwachtingen rondom werk-/privébalans.
Ieder mens heeft sterke en zwakke punten. De een heeft last van Jetlag, de ander niet. De een moet vrij zijn in het weekeinde om uit te rusten de ander heeft baat bij een beetje stress en vroeg naar bed door de weeks.
Geen mens is dus gelijk. En daar zouden werkgevers eens wat meer aandacht aan moeten besteden in plaats van starre regels. Bijvoorbeeld zou TS tijdens zijn trips naar buitenland misschien langer kunnen werken en bij terugkeer een extra dag vrij kunnen hebben. Het is aan de werkgever hoe dit in te vullen en goed werkgeverschap te tonen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wim-Bart schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Ieder mens heeft sterke en zwakke punten. De een heeft last van Jetlag, de ander niet. De een moet vrij zijn in het weekeinde om uit te rusten de ander heeft baat bij een beetje stress en vroeg naar bed door de weeks.
Geen mens is dus gelijk. En daar zouden werkgevers eens wat meer aandacht aan moeten besteden in plaats van starre regels. Bijvoorbeeld zou TS tijdens zijn trips naar buitenland misschien langer kunnen werken en bij terugkeer een extra dag vrij kunnen hebben. Het is aan de werkgever hoe dit in te vullen en goed werkgeverschap te tonen.
Dat ben ik zeker met je eens en ik ben helemaal vóór in goed overleg iets afspreken, maar de formulering in het bericht dat ik citeerde kwam een beetje over alsof je weekend louter bedoeld is om uit te rusten zodat je daarna weer aan het werk kan gaan. Kan ook aan mijn interpretatie liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 23:17
Bedankt voor alle input en interessant om de verschillende meningen/kanten te horen :)

Ik spit nog even wat beter door de replies heen wanneer ik wat frisser van geest ben :P

Vandaag wel gewoon aan het werk gegaan na afgelopen dagen redelijk te hebben geslapen. Maar om nou te zeggen dat ik 100% scherp ben. Nee.
Wat betreft vergoeding: Ik verdien niet slecht maar ook niet 2x modaal. Ik zou ook liever in tijd dan in geld gecompenseerd worden, maar dat is iets wat ik nog wil overleggen.

En volgens mij is het redelijk dat je lijf een aantal dagen nodig heeft om te wennen aan de nieuwe tijdzone waarin je zit (zeker wanneer het 6+ uur is). Het lijkt mij sterk dat er mensen zijn die daar totaal geen last van hebben. Hoogstens dat het makkelijker wordt of dat je b.v. goed kan slapen in een vliegtuig, wat bij Economy en de meeste vluchten van Oostkust US naar NL lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-05 21:13
Dit hoort in het reisbeleid van je werkgever vermeld te staan. Staat dat er niet is het tijd voor een herziening hiervan. Je travel afdeling of jullie TMC kan hierbij helpen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 23:45
Gé Brander schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Dit was inderdaad de meest tenenkrommende opmerking. Als jij voor je werkgever naar het buitenland moet dan verwacht ik niet anders dan dat dat voor je betaald wordt inderdaad.
Waarom? Als je in Nederland werkt moet je eten en betaal je dat zelf. Waarom moet dat anders zijn als je in het buitenland werkt? Je krijgt toch salaris om eten van te kopen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:23
migchiell schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Waarom? Als je in Nederland werkt moet je eten en betaal je dat zelf. Waarom moet dat anders zijn als je in het buitenland werkt? Je krijgt toch salaris om eten van te kopen?
Inderdaad. Ik pak er in het buitenland dan ook graag mijn fornuis en goedgevulde voorraadkast en kruidenrek bij om voor dezelfde kosten als thuis gezond en gevarieerd te eten. Sterker nog. In Nederland moet ik ook slapen, het hotel betaal ik dan ook wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als ik in het weekeinde reis dan reken ik dit gewoon als extra werkdag die gecompenseerd dient te worden met een vrije dag. Aangezien ik meestal toch een vakantie eraan koppel (ik hoef maar een paar keer per jaar te reizen voor een conferentie), verreken ik dit meteen met de hoeveelheid vakantiedagen die ik opneem.

Wat betreft het eten, ik kan gelukkig de tarieflijst van Buitenlandse Zaken als uitgangspunt nemen:
https://www.rijksoverheid...land+per+1+april+2017.pdf

Tenslotte krijg je natuurlijk ook nog indirecte compensatie via verkregen hotelpunten, frequent flyer miles en AmEx punten (waar mogelijk schiet ik alles zelf voor).

[ Voor 11% gewijzigd door ErnstH op 26-06-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 12:36
Bij ons is de regel dat bij 8+ dagen(incl reizen) je een administratieve dag thuis krijgt. Je word dan wel geacht je papierwerk (urenregistratie en expenses) van die klus klaar te hebben. Bij 21+ dagen krijg je er 2.
Je kunt de overuren ook opsparen ter compensatie. Je kan dan een dag(paar dagen) aan die admin dagen plakken. Dit gaat allemaal in overleg aangezien er ook klanten support (mail/telefonisch) gedaan moet worden.

Als je je echt niet goed voelt met de jetlag, dan kun je jezelf echt gewoon het beste ziek melden. Als het heel frequent voorkomt en je kunt er echt niet tegen, tjsa, kijken of je het werk remote kan doen? Video-conference of iets?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Nu online
ehoutgast schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:26:

Wat betreft het eten, ik kan gelukkig de tarieflijst van Buitenlandse Zaken als uitgangspunt nemen:
https://www.rijksoverheid...land+per+1+april+2017.pdf
Wat zit er in de "overige kosten", zitten daar ook autohuur etc. in? Dan nog zijn de bedragen voor Curaçao en Bonaire redelijk belachelijk...(En al helemaal bijzonder dat Bonaire minder vergoeding oplevert dan Curaçao maar in de praktijk toch echt een stuk duurder is. Net als Sint Maarten overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
koksie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:24:
[...]

Wat zit er in de "overige kosten", zitten daar ook autohuur etc. in? Dan nog zijn de bedragen voor Curaçao en Bonaire redelijk belachelijk...(En al helemaal bijzonder dat Bonaire minder vergoeding oplevert dan Curaçao maar in de praktijk toch echt een stuk duurder is. Net als Sint Maarten overigens)
Autohuur is apart, dat zijn gewoon vervoerskosten. Overige kosten is voor eten (ontbijt, lunch, avondeten):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Op zich wel een ruime regeling inderdaad, maar qua overige kosten kom ik dan ook nooit aan de max.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wij hebben daar zelf een zegje in. Als ik zaterdag laat terug kom met een jetlag en daarom maandag nog half slaap mag ik dat gewoon aangeven en houden mijn collega's daar rekening mee.

Je bepaalt je eigen agenda maar je moet leren nee te kunnen zeggen, want je zult wel degelijk verzoeken krijgen on links en rechts van alles te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:42

Releases

Ja maar!

Zelf vlieg ik ook regelmatig voor het werk. Standaard wanneer ik in het weekend terug vlieg op bijvoorbeeld de zaterdag beschouw ik dat als een werkdag en dan pak ik dat gelijk tijd-voortijd op maandag. Dan heb ik alsnog een goed weekend en ben ik weer uitgerust.

Is echt totaal per werk verschillend. Beetje afhankelijk ook van je salaris en secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Nu online
ehoutgast schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Autohuur is apart, dat zijn gewoon vervoerskosten. Overige kosten is voor eten (ontbijt, lunch, avondeten):

***members only***

Op zich wel een ruime regeling inderdaad, maar qua overige kosten kom ik dan ook nooit aan de max.. :)
Kun je wel zeggen ja :). Maar het is dus te declareren, niet een vaste dagvergoeding? Da's dan wel weer jammer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MailMan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:02:
[...]
Hoogstens dat het makkelijker wordt of dat je b.v. goed kan slapen in een vliegtuig, wat bij Economy en de meeste vluchten van Oostkust US naar NL lastig is.
Daar schrik ik toch wel een beetje van, zo vaak zo ver vliegen en dan stoppen ze je in een economy stoeltje :X De grotere bedrijven die hun zaakjes goed op orde hebben hanteren meestal dat je bij >x uur business class moet vliegen. (4 uur totale vliegtijd bij mijn werkgever bijv.)
Tijdsverschuiving heb je natuurlijk nog net zo, maar het is wel een verschil van dag en nacht met 8 uur oncomfortabel opgevouwen zitten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
fsfikke schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Daar schrik ik toch wel een beetje van, zo vaak zo ver vliegen en dan stoppen ze je in een economy stoeltje :X De grotere bedrijven die hun zaakjes goed op orde hebben hanteren meestal dat je bij >x uur business class moet vliegen. (4 uur totale vliegtijd bij mijn werkgever bijv.)
Tijdsverschuiving heb je natuurlijk nog net zo, maar het is wel een verschil van dag en nacht met 8 uur oncomfortabel opgevouwen zitten.
Dat hangt erg van het bedrijf af, heeft weinig te maken met zaakjes op orde hebben. Bij ons wordt er heel veel gereisd, vrijwel alleen >8 uur per vlucht. Tickets worden vaak pas 2 weken vooraf geboekt als het te plannen valt, en soms slechts een paar dagen van te voren.
Economy Plus wordt vergoed, business class is op eigen (extra) kosten, behalve voor senior management.

De reden is simpelweg omdat het te duur is, een Economy Plus ticket kost ~€700-1200 en Business Class ~€3000-5000.
Op een vrijdag of zaterdag vlucht van/naar Schiphol naar/van China, Korea, US zitten vaak een handjevol collega's. Dus de extra kosten van business class vliegen zijn erg hoog.

De policy is dat je na een internationale vlucht 24uur rust mag pakken, als die periode overlap heeft met een werkdag dan kun je die uren/dag gewoon betaald uitrusten.
In praktijk komt men echter vaak gelijk na het landen naar het kantoor en beginnen we te werken, de reden is simpel: meesten hebben een gezin en vliegen liever een dag later/eerder dan dat ze lokaal een rustdag pakken.

Ctrl+k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Sibylle schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 05:56:
[...]

De reden is simpelweg omdat het te duur is, een Economy Plus ticket kost ~€700-1200 en Business Class ~€3000-5000.
Op een vrijdag of zaterdag vlucht van/naar Schiphol naar/van China, Korea, US zitten vaak een handjevol collega's. Dus de extra kosten van business class vliegen zijn erg hoog.
Mijn ex-werkgever vliegt veel, heel veel mensen over de wereld en business class tickets zijn dan opeens een stuk goedkoper. Als je een bepaald aantal stoelen per jaar afneemt bij een maatschappij dan gaat de business prijs opeens hard omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sibylle schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 05:56:
[...]

Dat hangt erg van het bedrijf af, heeft weinig te maken met zaakjes op orde hebben.
Ik doel daarmee vooral op bedrijven die goed voor hun mensen zorgen.
Bij ons wordt er heel veel gereisd, vrijwel alleen >8 uur per vlucht. Tickets worden vaak pas 2 weken vooraf geboekt als het te plannen valt, en soms slechts een paar dagen van te voren.
Economy Plus wordt vergoed, business class is op eigen (extra) kosten, behalve voor senior management.

De policy is dat je na een internationale vlucht 24uur rust mag pakken, als die periode overlap heeft met een werkdag dan kun je die uren/dag gewoon betaald uitrusten.
In praktijk komt men echter vaak gelijk na het landen naar het kantoor en beginnen we te werken, de reden is simpel: meesten hebben een gezin en vliegen liever een dag later/eerder dan dat ze lokaal een rustdag pakken.
En hoeveel kost die vrije dag? ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-05 21:13
Megamind schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:23:
[...]

Mijn ex-werkgever vliegt veel, heel veel mensen over de wereld en business class tickets zijn dan opeens een stuk goedkoper. Als je een bepaald aantal stoelen per jaar afneemt bij een maatschappij dan gaat de business prijs opeens hard omlaag.
Daar worden gewoon contracten voor afgesloten hoor ;)

Óf routedeals voor de vaste bestemmingen, óf corporate contracten voor de echte grootverbruikers. Daar zitten idd voorwaarden aan verbonden over minimum afname's, maar ze houden niet automatisch bij hoeveel stoelen je boekt en geven op basis daarvan korting.. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het valt mij wel op dat er nogal gemakkelijk over sommige zaken heengestapt wordt hier door sommigen.

Ik lees bijvoorbeeld dat als je op vrijdag thuiskomt je compensatie in het weekend valt en je dan dus "pech" hebt. Of iemand die wel een "administratieve" dag krijgt maar dan wel geacht wordt zijn declaratie e.d. op die dag te doen. Dank je de koekoek, dat is ook gewoon onderdeel van de reis dus zakelijk dus gebeurt gewoon in werktijd.

Ik ben maandagavond teruggekomen van 18 nachten weg, gisteren en vandaag ben ik dus gewoon vrij. En donderdag ga ik mijn administratieve geneuzel regelen. Dus vanaf vrijdag weer "in productie". Een en ander heeft ook wel te maken met de 24-uurs business waar we inzitten. Kantoorpersoneel (waaronder ik dus ook val) werkt ook gewoon 12 uur in het buitenland en daar draai je in mee. Dus meestal vertrek je een uurtje of 6:30 uit het hotel en rond 19:30/20:00 ben je terug. En dan moet je nog eten. Er blijft dus verder weinig over qua vrije tijd en na een dag of 18 (weekenden bestaan over het algemeen niet, je werkt 7 dagen per week) ben je ook wel goed gaar kan ik je zeggen. Dus die compensatie is ook echt wel nodig na een dienstreis.

Ik klaag nergens over, maar ik verwacht wel dat er normaal omgegaan wordt met arbeid/rust en bijbehorende compensatie. Als ik 3 weken weggeweest ben heb ik dus gewoon give or take 3*7*12 = 252 uur gewerkt in 3 weken, terwijl dat er normaal 3*40 =120 zijn. Da's meer dan het dubbele. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik een paar dagen rust krijg en daarbovenop mijn weekenddagen op mijn verlofsaldo... In dit geval ben ik dan nog 2 dagn vrij geweest, maar da's meer uitzondering dan regel bij ons.

Het is wel een ander verhaal als je gewoon "maar" 8 uurtjes werk en in de weekenden vrij bent, dan zou ik die compensatie ook een stuk minder nodig achten na 3 weken weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kenzi schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:28:
[...]
Denk dat ook beetje te maken heeft met de case van de TS. Als je zaterdagochtend vroeg aankomt, dan heb je dus zaterdag en heel zondag om uit te rusten. En volgens TS "dat ik de aankomende dagen ook nog niet fit ben". Hoeveel dagen heb je nodig om een jetlag boven te komen? Denk dat de werkgever dan ook wel iets kan hebben van "ja hallo, je hebt al 2 dagen kunnen bijkomen, wil je nog meer?"...
Wat ik nog meer wil? Van mijn weekend genieten en dat kan niet als ik gaar ben.
1 dag na een international vlucht vrij hebben / thuis werken lijkt me redelijk maar ken hier ook zat die direct na een internationale vlucht van 12+ uur (met 6/7u tijdsverschil) (EU - Asia) strak in pak een meeting staan te houden. _/-\o_
Als mensen dat willen doen mogen zij dat zelf weten uiteraard. Echter, dat is niet de norm.

Gelukkig reis ik niet meer voor mijn werk. In het begin was het wel leuk, maar op een gegeven moment heb je het wel gezien. Wij hadden niet echt een regel daarvoor, maar ik bleef de dag na een intercontinentale vlucht gewoon thuis. Werd altijd geaccepteerd. Voor vluchten binnen Europa was het niet echt nodig qua jetlag natuurlijk, maar aangezien reizen toch vermoeiend is en tijd kost, begon ik de dag erna altijd later. Reizen in het weekend was ik niet zo van en die dagen nam ik één op één terug.

Sowieso keek ik niet zo op uren op een werkdagen maar vond ik die flexibiliteit wel fijn. Geven en nemen, maar zonder je te laten gebruiken. Het moet in balans zijn.
Pagina: 1