Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoewa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 01:35
Mijn situatie:
Ik heb een pc die ik gebruik (of ga gebruiken) voor: gamen, content creation (youtube) en streamen. Ook is mijn budget niet oneindig

Mijn vraag
Ik ben niet 100% zeker van welke CPU nou het beste zou zijn voor mij, Ik zat te twijfelen tussen AMD 1700, AMD 1700x en Intel i7-7700K, maar dat betekent niet dat geen andere processor mogelijk is :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Window 10, i5-3350P (ja, uit het tijdperk van ridders), MSI gtx950 (wordt waarschijnlijk gtx1070 van EVGA, overtuig me maar als je het daar niet mee eens bent), Er komt ook een All in One waterkoeler met 240mm advies ook hierover welkom!

Hartelijk dank voor alle hulp! Dit is nou precies waarom ik tweakers zo een fijne plek vind.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 15:16
Voor content creation (youtube) en streamen zal ik toch voor een amd r7 1700 of een 1700x gaan.
puur voor spellen alleen ga je toch meer voor een 7700k voor pak hem beet +- 10 frames meer.

de 1700(x) en het platform is meer future proof de am 4 socket zal nog zeker een paar jaar up to date zijn en de kans dat er nieuwe betere cpus uitkomen voor dit socket de komende jaren is zeker aanwezig. voor de 7700k zal er dan waarschijjnlijk lang en breed 2 nieuwe sockets uitgekomen zijn.

Kijkend naar de toekomst is de 1700(x) en het AM4 platform de betere keus.

draai zelf nu ook een 1700 en geen moment spijt van gehad(nou ja soms.. ivm buggy bios en nieuw platform maar dat is gaandeweg ook steeds beter geworden.)

de keus voor een 1700 en een x versie is voor jezelf. ga je overclocken dan is de kans zeker aanwezig dat de x versies beter zijn en hogere clocksnelheden kunnen halen dan de non (x) versie. draai zelf op 3.8 op mijn 1700 maar heb wel het idee dat als ik een 1700(x) versie gehad heb dat 3.9 of 4ghz een stuk meer haalbaarder was. dus ja wil je absoluuut het hoogste uit je oc overweeg de x ben je tevreden met een 3.8 of 3.7 oc en met wat geluk de 3.9 en de 4.0 dan de x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
Ik zou het net andersom doen. Ga je ocen pak je de 1700 en wanneer je niet oc pak je de 1700x aangezien de hogere clocksnelheden dan een meerwaarde hebben

Wanneer je voor de 1700 kiest kan je het verschil tussen de 1700 en 1700x er zelf bijclocken. Normaal gesproken kunnen ze ongeveer evenveel oc worden aangezien het exact dezelfde chips zijn, het is enkel een beetje silicon lottery en hangt per chip af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjoewa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 01:35
Wie van jullie heeft nou eigenlijk gelijk? haha. In ieder geval wel bedankt voor het helpen met mijn dilemma. Hebben jullie ook nog een tip voor een waterkoeler?

[ Voor 21% gewijzigd door tjoewa op 25-06-2017 14:41 ]