Haperend beeld IPTV op KPN glas maar niet op 3G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kijken van (legale) IPTV streams op mijn Mag254 box werkt sinds ik van Vodafone Glas naar KPN glasvezel ben overgestapt steeds slechter.

Als ik switch van IPTV aanbieder werkt het soms in het begin wel maar bevriest de stream na verloop van tijd. Vanaf dat moment bevriest de stream ook steeds vaker / sneller.
Nu krijg ik al een tijd helemaal geen beeld meer op m'n normale IPTV abbo (de andere zijn testabbonnementen van 24h geweest).

Dit is ook als ik de streams op m'n PC in VLC afspeel.

Het helpt zelfs niet om de verbinding over een VPN te laten lopen (SlickVPN, verder wel hele goede verbindingen mee).

Het werkt echter wél als ik de verbinding overzet naar m'n Vodafone 3G (Personal Hotspot via WiFi) of als ik dezelfde stream op het werk bekijk (in VLC).

De enige constante factor waarbij het niet werkt lijkt KPN te zijn (on.nl 500/500 glas, loopt via KPN).

Wat kan hier aan de hand zijn?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MTU-waarden die elkaar dwars zitten? Gebruik je IPv4 en/of IPv6 aan de buitenkant? Heb je al een netwerk-sniffer of anderszins laten meelopen op de machine die geen IPTV meer krijgt om te zien welke "meldingen" er komen bij de storingen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:34
Welke router heb je?
Kijk je bekabeld of via WiFi?