Trekveer vast in de muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Scheltens
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-02-2023
Beste allemaal,
Ik wilde vandaag een nieuwe coax kabel in een pvc buis trekken tbv mijn horizon box. De oude kabel was dun en gaf een smal van minste kwaliteit.
Na veel moeite heb ik doe kunnen verwijderen.
Bij het plaatsen van de trekveer om de nieuwe kabel te trekken moest ik een paar nauwe bochten om. Blijkbaar was er tijdens het bouwen van dit huis flexibele pijp gebruikt in de bochten ipv een goede elleboog, met als gevolg een hoge weerstand.
Nu zit de trekveer echter vast, hard trekken hielp niks. Ik kan de veer ook niet meer er in duwen, omdat hij te ver is uitgerekt.
Wie weet hoe ik de trekveer los kan krijgen zonder de muur open te breken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Poel hart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:33
Gebruik maken van een veerpomp. Hiermee kan je de trekveer beter erdoorheen forceren.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Geen idee of dit helpt, maar met een tang vast houden en dan om zijn eigen as draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53

NielsNL

DigiCow

Je hebt er nu weinig meer aan, maar je had de veer, of een enkele ader of touw aan de kabel vast kunnen maken toen je de dunne coax eruit trok. Ook het gebruik van soapy water, glijmiddel werkt goed.

Je hebt de veer al uitgetrokken, dus draaien gaat niet meer werken. Probeer veel heen en weer te gaan, wanneer je er veel kracht op zet, vreet is zich alleen maar verder in.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Probeer de veer toch even er verder in te duwen, ook al lijkt er niks te gebeuren.

Met een beetje geluk komt hij van achter het randje (en loopt vast op een andere rand met de kop).
Wikkel er een balkje of dergelijk er omheen en geef in 1 keer een grote ruk aan de veer.

Vaak komt de veer dan wel los.

Lukt dat niet, dan kan je het met gereedschap proberen zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou suggerereren om aan de veer te draaien zodat hij wellicht als een soort schroef om oneffenheden heen wentelt?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:36
@F.Scheltens Ik was benieuwd of het inmiddels is gelukt (en hoe)?
Moet eerdaags zelf met een trekveer bezig dus alle info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Scheltens
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-02-2023
Helaas het is nog niet gelukt. Als er wat verandert laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 17:49
@Gadgeteer Vooral niet doen zoals @F.Scheltens het gedaan heeft. Hij had de trekveer beter aan de bestaande coax bevestigd. Als die bestaande coax kabel er maar met veel moeite uit is gegaan, is de kans dat je er een dikkere, stijvere coax door krijgt zo goed als onbestaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 13:13
Accuboor op het uiteinde zetten en hopen dat hij door het draaien weer los raakt.
Is mij ook eens op deze manier gelukt.
Tegenwoordig gewoon een polyester trekveer zijn iets dunner en haken eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:22

jeka

Support your local club.

En toch maar de veer afgeknipt en laten zitten?

FCG

Pagina: 1