NAT Type 1 PC? Help!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2021
Hey jongens,

Ik heb sinds een tijdje mijn nieuwe PC. Zelf gebouwd, super tof. Ik speel games zoals PUBG en Overwatch.. Maar nu wou ik Rainbow Six Siege spelen met een maat van mij..
We kunnen niet samen gamen.

Ik heb NAT Type 3 (strict) en met port forwarden krijg ik dit niet naar NAT Type 1 (open). Ik heb de router 100x gereset, 15 minuten de stekker eruit gehad, kabels eruit, noem het maar op.. Ik heb de ports ook geopend naar mijn desktop.. En bij windows defender(?) de exception gemaakt dat RS6S er langs zou kunnen komen, maar deze stond al op enabled zonder dat ik iets hoefde te doen.

Ik stuur wel even een print screen van hoe mijn port settings eruit zien.
https://snag.gy/5Tb6Rj.jpg

Ik zit bij Tele2 en heb VDSL 50mbps pakket. Mijn internet verbinding is extreem goed voor wat het is en nooit last gehad behalve met NAT Types. Ook op mijn PS4 dit probleem gehad. Maar om mijn PC in DMZ te zetten vind ik toch een beetje eng....

Het modem dat ik heb is de Technicolor TG789bvn...

Ik ben ook een complete leek in het netwerk gebied. Als iemand mij dit op een simpele manier zou willen uitleggen zou ik dat echt heel erg op prijs stellen...

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? :? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Xperius op 24-06-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 21:30

lier

MikroTik nerd

Zou je het kunnen proberen met UPnP uit (dat zou ik altijd doen)? En wat doet Extended security op het modem (misschien kan je die ook uitzetten)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
lier schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:23:
Zou je het kunnen proberen met UPnP uit (dat zou ik altijd doen)? En wat doet Extended security op het modem (misschien kan je die ook uitzetten)?
Hoi Lier, ik heb het net geprobeerd, daarna nog mijn modem van de stekker gehaald en weer terug gedaan na een minuut en niks... Heb daarna mijn modem compleet gereset en ook niks. Heb jij verder nog ideëen? Staan de ports trouwens wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Die router is inmiddels ook al behoorlijk oud. Dat apparaat kan absoluut de oorzaak zijn van je probleem. Wil Tele2 deze niet voor je omwisselen? Zelf zit ik bij KPN. Zij ruilen de TG789 zonder problemen om, maar weet niet hoe dit zit bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 21:30

lier

MikroTik nerd

Zou je in plaats eens kunnen proberen op basis van IP adres in plaats van naam? Is er nog een software update beschikbaar voor je modem? En verder eens met OosterF...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
OosterF schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:40:
Die router is inmiddels ook al behoorlijk oud. Dat apparaat kan absoluut de oorzaak zijn van je probleem. Wil Tele2 deze niet voor je omwisselen? Zelf zit ik bij KPN. Zij ruilen de TG789 zonder problemen om, maar weet niet hoe dit zit bij Tele2.
Het zou kunnen, ik heb deze nu al een tijd inderdaad. Volgens mij heeft Tele2 op het moment niks anders dan dit modem voor VDSL (50 & 100 mbps pakketten) (Ik werk toevallig voor Tele2 retail). Ik zat al te kijken naar een nieuwe modem, een netgear nighthawk ofzo. Dan zit je ook meteen goed. Maar ik weet niet of dat het probleem oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hiermee kun je zien wat wel en niet open staat.
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
lier schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:42:
Zou je in plaats eens kunnen proberen op basis van IP adres in plaats van naam? Is er nog een software update beschikbaar voor je modem? En verder eens met OosterF...
Hoe bedoel je op IP adres in plaats van naam? Zoals de instellingen in mijn modem zeggen staat "DESKTOP B193L94" gelijk aan het IP adres.. Er staat ook geen mogelijkheid om het IP van die desktop in te voeren in plaats van de naam zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
https://snag.gy/Ap5IHv.jpg

Ik snap ook niet waarom internet over ADSL uit staat? Is dat normaal? Krijg het in ieder geval niet geconnect...Zegt dan vervolgens "Connection could not be established: Concentrator not reachable"

Ik heb trouwens vooralsnog geprobeerd mijn PC in DMZ stand te zetten.. Mijn computer staat niet eens tussen de mogelijke opties :/

[ Voor 71% gewijzigd door Xperius op 24-06-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
Ik heb weer mijn modem gereset. Ik kon dit keer mijn desktop op een public IP zetten (DMZ). Heb RS6S opgestart en zei nog steeds nat type strict... Als ik mijn PS4 in DMZ had gezet, zo simpel als dat ik dat deed met mijn PC zojuist, werkte het meteen op NAT type 1.

Ik ben radeloos. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Xperius schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:16:
Ik heb weer mijn modem gereset. Ik kon dit keer mijn desktop op een public IP zetten (DMZ). Heb RS6S opgestart en zei nog steeds nat type strict... Als ik mijn PS4 in DMZ had gezet, zo simpel als dat ik dat deed met mijn PC zojuist, werkte het meteen op NAT type 1.

Ik ben radeloos. :?
Je hebt hier een belangrijke constatering gedaan: met dezelfde settings werkt het wel op je PS4. Dat geeft aan dat de modemrouter (iig in DMZ) doet wat het moet doen en dus je grootste probleem daar niet zit.

Twee mogelijkheden:
1) je geeft niet juiste LAN IP op voor DMZ instellingen voor de PC.
2) iets op je PC houdt de boel tegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
dion_b schreef op zondag 25 juni 2017 @ 05:27:
[...]

Je hebt hier een belangrijke constatering gedaan: met dezelfde settings werkt het wel op je PS4. Dat geeft aan dat de modemrouter (iig in DMZ) doet wat het moet doen en dus je grootste probleem daar niet zit.

Twee mogelijkheden:
1) je geeft niet juiste LAN IP op voor DMZ instellingen voor de PC.
2) iets op je PC houdt de boel tegen.
De juiste LAN instelling is het wel, mijn desktop heet echt zo en heb 'm assigned op internet, maar ik kan 'm niet assignen op internet_over_adsl omdat die niet wilt connecten.. Weet ook niet wat dat is.

Zou het dan een firewall, of zelfs mijn anti virus zijn? Ik heb Bitdefender als anti virus.. Hoe laat ik zulke games door de firewall?

EDIT: Kon de firewall settings van bitdefender vinden. De client van RS6S staat er tussen, Uplay launcher ook. https://prnt.sc/fnwchw
Beide firewalls van private en public firewall van Windows Defender staan uit... :S

[ Voor 25% gewijzigd door Xperius op 25-06-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xperius
........... Ik weet niet wat ik heb gedaan.. Maar het staat nu op open.. Ik ben helemaal flabbergasted XD

Yay! Mag een slotje op!
Pagina: 1