Beste Tweakers,
Helaas na het overlijden van mijn Lenovo ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, deze gaat ook gebruikt worden voor mijn aankomende studie.
Wat ga je met je laptop doen?
Erg veel virtualiseren, een beetje programmeren en verder de dagelijkse activiteiten.. Gamen of videobewerking gaan er zelden op gedaan worden.
Omdat de laptop ook gaat worden gebruikt voor virtualiseren is 16GB ram een pré. Op het moment heb ik een 15" laptop, zelf vind ik dat net te groot om elke dag mee te nemen, daarom gaat mijn voorkeur uit naar een 13" of kleiner.
Wat is je budget?
Maximaal €1700 (exclusief verzendkosten)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt vaak meegenomen, gewicht en formaat is dus van groot belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf dacht ik aan een Dell of iets van Microsoft, vooral omdat de bouwkwaliteit erg goed is.
Wat ik zelf al had gevonden:
Omdat de Dell XPS laptops op het moment in de aanbieding zijn in hun eigen store, link ik deze.
Dell XPS 13 i7-7500U/16GB/512GB 1920x1080
Dell XPS 13 i7-7500U/16GB/512GB 3200x1800 (Touch)
Ik ben zelf geen fan van de kleur van de Asus, helaas heb ik deze nog niet kunnen vinden in een andere kleur, mijn 1e keuze gaat zelf uit naar de XPS 13 met het 3200x1800 scherm.
Vragen
Graag hoor ik jullie meningen,
Helaas na het overlijden van mijn Lenovo ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, deze gaat ook gebruikt worden voor mijn aankomende studie.
Wat ga je met je laptop doen?
Erg veel virtualiseren, een beetje programmeren en verder de dagelijkse activiteiten.. Gamen of videobewerking gaan er zelden op gedaan worden.
Omdat de laptop ook gaat worden gebruikt voor virtualiseren is 16GB ram een pré. Op het moment heb ik een 15" laptop, zelf vind ik dat net te groot om elke dag mee te nemen, daarom gaat mijn voorkeur uit naar een 13" of kleiner.
Wat is je budget?
Maximaal €1700 (exclusief verzendkosten)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt vaak meegenomen, gewicht en formaat is dus van groot belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf dacht ik aan een Dell of iets van Microsoft, vooral omdat de bouwkwaliteit erg goed is.
Wat ik zelf al had gevonden:
Omdat de Dell XPS laptops op het moment in de aanbieding zijn in hun eigen store, link ik deze.
Dell XPS 13 i7-7500U/16GB/512GB 1920x1080
Dell XPS 13 i7-7500U/16GB/512GB 3200x1800 (Touch)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus Zenbook 3 UX390UA-GS031T | € 1.689,- | € 1.689,- |
| 1 | Microsoft Surface Pro (2017) Core i7, 8GB ram, 256GB ssd Zilver | € 1.719,89 | € 1.719,89 |
| 1 | Microsoft Surface Pro 4 (Core i7, 16GB, 512GB) Zilver | € 1.697,- | € 1.697,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 5.105,89 | |
Ik ben zelf geen fan van de kleur van de Asus, helaas heb ik deze nog niet kunnen vinden in een andere kleur, mijn 1e keuze gaat zelf uit naar de XPS 13 met het 3200x1800 scherm.
Vragen
- Is het waard om bij de Dell voor een hogere resolutie scherm te gaan?
- Wordt de Razer Blade Stealth 2017 in Nederland verkocht? Uit een aantal video's bleek deze ook erg goed uit de reviews te komen
- In een aantal video's zag ik dat een aantal XPS 13's last hebben van coil whine, is dit een groot probleem? Heeft elke laptop dit?
- Is de Asus ook nog in andere kleuren beschikbaar?
- De Dell XPS 13 en de Asus Zenbook hebben beide een dual core CPU. Gaat dit erg tegenvallen op mijn huidige 3e generatie i7 quad core? Is het verstandiger om naar een quad core cpu te gaan zoeken omdat er veel gevirtualiseerd gaat worden?
- Ga ik erg het verschil merken tussen de Surface Pro 4 en de nieuwe Surface Pro? De nieuwe heeft 8GB voor dezelfde prijs waar de 4 16GB heeft.
Graag hoor ik jullie meningen,