Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannynijsing
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Mijn vraag
Beste mede-tweakers,

Laatst is er bij mij een glasvezel verbinding aangelegd. Nu vraag ik me af wat kan ik het beste doen als ik een glasvezel verbinding wil i.c.m. een tv abonnement van ziggo voor de ziggo sport en kabel mogelijkheid zonder tv box (gehehe). graag wil ik dit met een pppoe connectie met een router van ubiquiti.

Relevante software en hardware die ik gebruik
40/4 abonnement bij ziggo alles in 1 basis
Dubbele NAT voor wifi doormiddel van extra router (hier wil ik vanaf) met een unify ap.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De standaard providers als ziggo en kpn. Zoek meer naar de onbekende providers die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Beste antwoord (via dannynijsing op 27-06-2017 19:15)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:52
dannynijsing schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:03:
Mijn vraag
Beste mede-tweakers,

Laatst is er bij mij een glasvezel verbinding aangelegd. Nu vraag ik me af wat kan ik het beste doen als ik een glasvezel verbinding wil i.c.m. een tv abonnement van ziggo voor de ziggo sport en kabel mogelijkheid zonder tv box (gehehe). graag wil ik dit met een pppoe connectie met een router van ubiquiti.

Dubbele NAT voor wifi doormiddel van extra router (hier wil ik vanaf) met een unify ap.
Dit heeft niets met je providerkeuze te maken.

Als je een tweede router gebruikt voor extra WiFi moet je dat ding als AP instellen (zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ). Idem voor inzet UniFi AP's, dat kan bij iedere provider.
De standaard providers als ziggo en kpn. Zoek meer naar de onbekende providers die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Even terug naar het begin: je zegt TV van Ziggo te willen voor de sport. Als dat niet ter discussie staat is het vrij eenvoudig: beste prijs/kwaliteit gaat ook internet van Ziggo zijn, aangezien je anders twee keer vastrecht voor infra betaalt.

De vraag is natuurlijk welke eisen je aan je internetverbinding stelt. Die noem je nergens, dus is het lastig om specifieker te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Kijk eerst eens op een vergelijkingsite als bv www.internetten.nl wat er bij je beschikbaar is, van daaruit kun je verder kijken. Je wilt dus tv blijven afnemen van Ziggo en alleen internet via glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannynijsing
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:23:
Kijk eerst eens op een vergelijkingsite als bv www.internetten.nl wat er bij je beschikbaar is, van daaruit kun je verder kijken. Je wilt dus tv blijven afnemen van Ziggo en alleen internet via glas?
Ja dat is wat ik wil doen. Hebben jullie toevalig een provider waar je erg blij mee bent en niet duur is? Thanks voor de tip zal ff kijken op internetten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Ondanks dat hier glas ligt zit ik gewoon bij Ziggo, heb genoeg aan simpelweg internet, dus kan je daar helaas niet bij helpen. Overigens, afhankelijk van je regio, is de kans groot dat je bij (een dochter van) KPN uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:29

Fiber

Beaches are for storming.

XS4ALL

Of even kijken op https://www.glasvezel-vergelijken.nl

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:08

vr6-only

Blub Blub

Je zou eens bij Telfort kunnen kijken. Enkel Internet 200Mbit voor 42.50 pm. Je kunt ook kosteloos vast bellen erbij krijgen.

Wil je 500 Mbit, moet je kijken bij KPN, XS4ALL, T-Mobile en NLE. Deze bieden ook enkel Internet aan tot 500Mbit.

Fiber is er ook. Maar die zijn nogal kostbaar en je hoort hele slechte verhalen over de klantenservice.

[ Voor 39% gewijzigd door vr6-only op 24-06-2017 18:58 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:52
dannynijsing schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:03:
Mijn vraag
Beste mede-tweakers,

Dit heeft niets met je providerkeuze te maken.

Als je een tweede router gebruikt voor extra WiFi moet je dat ding als AP instellen (zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ). Idem voor inzet UniFi AP's, dat kan bij iedere provider.
Even terug naar het begin: je zegt TV van Ziggo te willen voor de sport. Als dat niet ter discussie staat is het vrij eenvoudig: beste prijs/kwaliteit gaat ook internet van Ziggo zijn, aangezien je anders twee keer vastrecht voor infra betaalt.

De vraag is natuurlijk welke eisen je aan je internetverbinding stelt. Die noem je nergens, dus is het lastig om specifieker te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dannynijsing kom eens met wat meer informatie over je wensen en eisen en geef even aan welke websites je zelf al gevonden hebt. Er komen namelijk enorm veel resultaten binnen als je simpelweg zoekt op glasvezel provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannynijsing
  • Niet online
Thanks voor alle reacties ik denk dat ik toch voor ziggo ga desondanks de veel te lage upload snelheid voor deze tijd. Leuk dat jullie er zo over meedenken
Pagina: 1