Toon posts:

Welke stille GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mini-ITX Gigabyte GTX 970 en een Gigabyte Z97N-WIFI.

Is het mogelijk om een GTX van een ander merk zoals MSI te gebruiken op mijn Gigabyte mobo?

In mijn mini-ITX Sharkoon c10 past overigens een volwaardige GPU qua afmeting.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 17:34 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-06-2017 20:15)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Ja, je kan elk merk gebruiken, je hoeft niet hetzelfde merk als je moederbord te gebruiken.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Ja, je kan elk merk gebruiken, je hoeft niet hetzelfde merk als je moederbord te gebruiken.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ja, dat is mogelijk.
Hoe warm wordt jouw GTX, misschien is dat het probleem waardoor de fans harder moeten draaien?

Ik heb zelf een MSI GTX970 Gaming gehad en het is verder een heerlijk stille kaart, goede temps ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:14:
Ja, dat is mogelijk.
Hoe warm wordt jouw GTX, misschien is dat het probleem waardoor de fans harder moeten draaien?

Ik heb zelf een MSI GTX970 Gaming gehad en het is verder een heerlijk stille kaart, goede temps ook.
Ik heb mijn GPU eruit gehaald, omdat het zelfs in ijdel goed hoorbaar was. Maar toen ik een andere voeding en ventilator had haalde het de 91 graden en steeg het op. Nu met nieuwe componenten komt het volgens mij rond 35/40 in ijdel en 50/65 tijdens lading. Maar ik ben desondanks op zoek naar een stillere.

-----------------------------

Maar nog even een vraag. Waarom zijn er eigenlijk verschillende fabrikanten die GTX maken? Waarom doet NVIDIA dat zelf niet alleen?

Verwijderd

Dat komt omdat Nvidia 1 "reference" PCB design uitbrengt met een standaard, door hen ontworpen koeler en waar het geheel berekend is dat het op standaard kloksnelheden prima zijn werk doet.
De fabrikanten doen daar nog een schepje bovenop en ontwikkelen zelf hun eigen PCB's met bijv. meer en zwaardere VRMs en extra power connectoren voor overklokken. Als laatste doen ze daar een dikkere koeler op die overweg kan met de toegenomen warmteontwikkeling door overklokken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2017 20:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Welke...?" is een een aankoopadviesvraag. Zie:

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1