(*ar
)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Deep learning, machine learning, big data analyse, programmeren en aanverwante zaken (text verwerken, browsen, etc.).
Wat ik niet ga doen is gamen (
).
Dus veel machine learning libraries, R, Python, Tensorflow, etc. etc.
Aanvankelijk deze tutorial bekeken: http://timdettmers.com/20...-learning-hardware-guide/
maar ga toch voor de i5 weg en zal na ca. een half jaartje experimenteren mogelijk de Xeon weg op gaan en de huidige setup aan een familielid kado doen, want toch prima voor CAD achtige toepassingen.
(zie hieronder voor de lijst tot nu toe)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. rond de 1000 euro, maar iets meer of minder is ook prima mits echt nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Redelijk wat uitgezocht, maar zou toch graag 1) feedback op onderstaande ontvangen, maar ook graag 2) vragen welke voeding en koeling ik nog moet overwegen in deze setup.
Alle adviezen zijn zeer gewaardeerd!
pricewatch: Thermaltake Core V1 Snow Edition
pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1B3000C15
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed
pricewatch: MSI B150I GAMING PRO
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie boven ^.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Enkel de NVIDIA GTX 1060 vanwege CUDA.
Verder lichte biases opgelopen het internet afstruinend, maar sta open voor suggesties natuurlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo min mogelijk natuurlijk, ik geef graag een tientje meer uit voor wat db's / graden celcius minder
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Deep learning, machine learning, big data analyse, programmeren en aanverwante zaken (text verwerken, browsen, etc.).
Wat ik niet ga doen is gamen (
Dus veel machine learning libraries, R, Python, Tensorflow, etc. etc.
Aanvankelijk deze tutorial bekeken: http://timdettmers.com/20...-learning-hardware-guide/
maar ga toch voor de i5 weg en zal na ca. een half jaartje experimenteren mogelijk de Xeon weg op gaan en de huidige setup aan een familielid kado doen, want toch prima voor CAD achtige toepassingen.
(zie hieronder voor de lijst tot nu toe)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. rond de 1000 euro, maar iets meer of minder is ook prima mits echt nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Redelijk wat uitgezocht, maar zou toch graag 1) feedback op onderstaande ontvangen, maar ook graag 2) vragen welke voeding en koeling ik nog moet overwegen in deze setup.
Alle adviezen zijn zeer gewaardeerd!
pricewatch: Thermaltake Core V1 Snow Edition
pricewatch: Seagate Barracuda, 1TB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1B3000C15
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed
pricewatch: MSI B150I GAMING PRO
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie boven ^.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Enkel de NVIDIA GTX 1060 vanwege CUDA.
Verder lichte biases opgelopen het internet afstruinend, maar sta open voor suggesties natuurlijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo min mogelijk natuurlijk, ik geef graag een tientje meer uit voor wat db's / graden celcius minder