Vraag

• KayW
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:34
Budget vergroot naar €300,-!

Ik zoek een goedkope smartphone onder de €300,- als vervanger voor mijn vorige omdat die me uiteindelijk toch niet echt meer beviel. Ik wil er het liefst Android 6 of 7 op hebben en er moet een redelijk grote accu in zitten.

Zelf heb ik een kleine spreadsheet gemaakt waar in ik de telefoons die ik al heb gevonden heb met elkaar vergelijk.

Voor als je daar niet wilt kijken, deze staan daar in:
- Samsung Galaxy J5 2016
- Nokia 5
- Moto C Plus
- Moto G4 2016
- Lenovo K6

[ Voor 2% gewijzigd door KayW op 25-06-2017 18:35 . Reden: Budget van 200 naar 300 euro ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
@KayW Welke vraag heb je precies, waar twijfel je over?
Inhoudelijk zou ik je spreadsheet uitbreiden met de processor en schermformaat van de toestellen.

Als ik je wensen in de pricewatch gooi (en beperkt tot Android 7, met Android 8 op komst zou ik 6 weg laten), dan mis ik in je lijstje 2 toestellen om te vergelijken. De Moto G5 en de Wileyfox Swift 2.

categorie: Smartphones

• KayW
swhnld schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:07:
@KayW Welke vraag heb je precies, waar twijfel je over?
Inhoudelijk zou ik je spreadsheet uitbreiden met de processor en schermformaat van de toestellen.

Als ik je wensen in de pricewatch gooi (en beperkt tot Android 7, met Android 8 op komst zou ik 6 weg laten), dan mis ik in je lijstje 2 toestellen om te vergelijken. De Moto G5 en de Wileyfox Swift 2.

categorie: Smartphones
Ik kijk specifiek naar een telefoon met een grote accu die lang mee kan gaan. Ik heb ook even naar de G5 en de Wileyfox gekeken en die zijn niet verkeerd. Op het moment twijfel ik tussen de Moto c plus en de Nokia 5 omdat ze allebei nog wel een redelijke accu hebben, de Nokia misschien wel wat minder maar die spreekt me ook wel aan (geen idee waarom) Trouwens het scherm formaat staat wel in mijn spreadsheet, boven aan staat scherm. Of ik de processor er ook bij in zet twijfel ik nog over omdat het altijd beter is dan mijn oude telefoon. (Acer Z330)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
De Moto C plus heeft maar 1 GB geheugen, dan kun je beter een Moto E4 of Nokia 3 nemen (zelfde processor als de C plus, maar 2 GB werkgeheugen). 1 GB is echt te weinig tegenwoordig.
Nokia 5 en de Moto G5 liggen ook dicht tegen elkaar aan. Je kunt die vergelijken hier op tweakers:
https://tweakers.net/pric...are/772713;738867;731311/
Nokia 5 heeft inderdaad een betere accu dan de G5, en door lagere schermresolutie gaat die nog langer mee ook naar verwachting.

• KayW
swhnld schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:12:
De Moto C plus heeft maar 1 GB geheugen, dan kun je beter een Moto E4 of Nokia 3 nemen (zelfde processor als de C plus, maar 2 GB werkgeheugen). 1 GB is echt te weinig tegenwoordig.
Nokia 5 en de Moto G5 liggen ook dicht tegen elkaar aan. Je kunt die vergelijken hier op tweakers:
https://tweakers.net/pric...are/772713;738867;731311/
Nokia 5 heeft inderdaad een betere accu dan de G5, en door lagere schermresolutie gaat die nog langer mee ook naar verwachting.
Plannen zijn veranderd, mijn budget is nu €300,-. Ik zit op dit moment te kijken naar de Lenovo P2 en de Nexus 5X.