• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-12 16:23
Ik wil een usb dvb-c tuner kopen om ziggo mee te kunnen ontvangen. Omdat ik deze maar 1x per jaar ga gebruiken wil ik er niet teveel aan uitgeven. Dus zag ik wat van deze tuners bij AliExpress die onder de 20 euro kosten. een aantal daarvan zijn geschikt voor de europese markt, maar het is onduidelijk of deze ook voor Ziggo geschikt zijn.

Iemand ervaring met onderstaande tuner of soortgelijke tuner voor een goede prijs ?

https://nl.aliexpress.com...m=2114.010208.8.81.kCWjBw

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:07
Volgens mij heeft Ziggo alle kanalen, behalve Nederland 1 versleuteld. Als je niet alleen. Naar NL1 wilt kijken, zal je dus iets met cam modules moeten uitspoken....

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12 16:08
Bernard0343 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:23:
Volgens mij heeft Ziggo alle kanalen, behalve Nederland 1 versleuteld. Als je niet alleen. Naar NL1 wilt kijken, zal je dus iets met cam modules moeten uitspoken....
Gelukkig weet ik zeker dat dat niet zo is.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ >> Zonder smartcard

Overzicht van zenders welke vrij te kijken zijn zonder smartcard of versleuteling via DVB-C.

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:07
Je hebt gelijk, I stand corrected! Maareh Ziggo-Go streamen naar een Chromecast is geen optie op die locatie?

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12 16:02
Piet400 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:19:
Ik wil een usb dvb-c tuner kopen om ziggo mee te kunnen ontvangen. Omdat ik deze maar 1x per jaar ga gebruiken wil ik er niet teveel aan uitgeven. Dus zag ik wat van deze tuners bij AliExpress die onder de 20 euro kosten. een aantal daarvan zijn geschikt voor de europese markt, maar het is onduidelijk of deze ook voor Ziggo geschikt zijn.

Iemand ervaring met onderstaande tuner of soortgelijke tuner voor een goede prijs ?

https://nl.aliexpress.com...m=2114.010208.8.81.kCWjBw
Ik heb wel eens een T/T2 gekocht bij Ali en die is best aardig (al gebruik ik hem alleen voor RTLSDR). Ik verwacht van de C versie hetzelfde.
Voor C heb ik ooit deze aangeschaft volgens mij, maar zeker weet ik het niet, gezien hij al weer een tijdje niets ligt te doen in een kast.

Wat ik me wel afvraag is in welke situatie je bent als je wel een kabel aansluiting hebt, geen TV of internet en daardoor op een computer/laptop moet kijken.

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-12 16:23
Bedankt voor de info.
ik ga nog ff op onderzoek uit.

Voor wat betreft de situatie waar ik mee te maken heb, dat is de camping :).

Er is wel wifi, maar over het algemeen is dit redelijk betreurenswaardig. Dus ik wil er niet vanuit gaan dat Wifi te gebruiken is om tv zenders mee te streamen. mogelijk is dit wel zo, dan is dat een meevaller.
Een CAI verbinding is ook aanwezig, dus dacht ik, ik speel op safe en neem een usb dvb-c tuner mee.
Pagina: 1