Welke synology aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mjjmkosters
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-08-2017
Ik sta op het punt om een synology NAS 4- of 5 bay aan te schaffen maar twijfel nog welke. Op dit moment heb ik een samsung HD tv met een AC Ryan media box player om films en tv series te kijken voornamelijk mkv bestanden. Ooit zal er een smart tv komen.

Nu de vraag, welke synology NAS aan te schaffen met de wetenschap dat ik tzt een smart tv zal hebben. Is het dan nog noodzakelijk om een synology NAS aan te schaffen die ook een player eigenschap heeft of niet?

Er zijn veel synology typen aanwezig met veel mogelijkheden en vraag me af of ik die wel allemaal nodig heb, daar ik de NAS in principe alleen als opslag zal gebruiken. Tevens de vraag of en welke RAID ik dan moet toepassen of niet?

Verder de vraag welke harde schijven het meest betrouwbaar zijn met de langste levens duur. Ik veel gelezen maar het wordt er niet duidelijker op. De NAS zal niet 24/7 aan staan, maar misschien is dit wellicht niet wenselijk en suggesties zijn dan ook welkom.

Reacties en suggesties zijn van harte welkom.

Maurice.

Alle reacties

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik zou me niet blind staren op de software (DSM), deze is compleet, welke DS of RS je ook kiest. Belangrijker is om te kijken naar de hardware, zoals je kunt zien in deze vergelijker:

https://www.synology.com/...4&chassis=chassis_Desktop

Vergelijk dat met je budget en je hebt je DiskStation. Ik zou voor een 916+ gaan als ik op dit moment een nieuwe nodig zou hebben.

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-02 17:30
Ha Maurice,

Over de player eigenschap op de NAS: het ligt er helemaal aan of je wilt dat je films op de NAS of op de TV worden getranscodeerd (wanneer nodig).

Als je een 4 bays nas aanschaft (met 4 schijven erin), zou ik RAID-5 gebruiken. Bedenk wel dat je de écht belangrijke documenten (dus niet je films, maar je belastingaangiftes, digitale facturen etc nog moet back uppen naar een externe schijf (of stick of whatever).

Wat je óók zou kunnen doen, is een domme TV kopen (kijk eens naar de TV's van Humax, veel dommer bestaat niet) en daar een mooie mediaspeler (hoor ik daar iemand NVDIA Shield mompelen?) op aansluiten. Zeker als je toch al een externe decoder hebt, heb je én een mooi beeld (voor niet al teveel) én een goede mediaspeler (voor niet al teveel) (maar samen wordt dat toch weer veel ;) ) Je hoeft dan ook niet te investeren in een NAS met veel geheugen en denkkracht...

Schijven, tja.. iedereen roept dan gelijk wd-red, dus blaat ik dat ook maar na....

[ Voor 0% gewijzigd door Bernard0343 op 24-06-2017 15:05 . Reden: typefout ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• mjjmkosters
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-08-2017
Beide bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga mijn eigen documenten niet op deze NAS zetten die staan apart. Verder heb ik een externe harde schijf, die ik op de media player aansluit, aangesloten op de usb ingang van een smart tv en de films hierop werden zonder problemen afgespeeld zelf met aparte ondertiteling. Hier kwam geen media player aan te pas, maar kan het zij n dat de smart tv het mkv film bestand decodeert. Het is dan misschien overbodig om een en NAS met DSM te hebben als een goede smart tv hetzelfde kan en doet.

Inderdaad gelezen over WD Red en WD Red pro, maar ook HGST en seagate ironwolf schijven.

Maurice.

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29
Kijk ook even naar de Hp microserver. Is 4 bays. En kun je elk gewenste besturingsysteem op installeren. Ook DSM van synology. (Xpenology)

Ik zit ff via mobiel anders had ik ff de topics voor je opgezocht hier op tweakers:)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 10:37
Ik ben ook op zoek naar een Nieuwe Nas Mijn DS1515+ weggedaan en DX513 ook
Wil naar een nieuw model van 2017 maar tja zijn nu zoveel dat het kiezen moeilijk is geworden
Ik gebruik hem voor best veel dingen:

ISCSi naar Esxi omgeving waar VM's op draaien
Active Directory
Eerste Dns Server
Download station
Foto Station
File Station
Log Server
Radius Server
Webserver
Media Server
Audio Server
Docker meer test nog

Ben naar deze modellen naar het kijken.
Wil een Single Bay Unit geen Expension Bay meer gedoe.
Zou graag DS1817+ willen maar is zo duur en Tja DS1517+ tja kan ik al mijn disken in kwijt wel.
Moet dan wel een kaart nemen voor ssd caching

ben aan het kijken naar deze modellen.

Synology DiskStation DS1517

Synology DS1517+ (2GB ram)

Synology DS1817

Synology DiskStation DS1817+ (2GB)

<GOT>DrOPje #2516

Pagina: 1