Sinds maart van dit jaar staat in onze slaapkamer een extra Horizon mediabox van Ziggo, aangesloten via wifi. Deze werkte tot twee weken geleden perfekt, maar sinds die tijd wordt de verbinding steeds na enkele minuten kijken, zonder haperingen overigens, verbroken. De frequentie van de wifi wijzigen biedt geen uitkomst. Ik heb een Chromecast aangesloten en ook deze verliest de verbinding na enkele minuten. De opstelling staat slechts 9 meter verwijderd van de hoofd Horizon box met alleen een dubbele deur tussen de woon en slaapkamer van ons gelijkvloerse appartement. Ik heb geen zin om een coax kabel te trekken. Nu zag ik op de site van Ziggo zo'n wifi powerline steunpunt staan die het probleem moet verhelpen maar deze kost 99 euro. Van andere merken zoals Sitecom zijn ze aanzienlijk goedkoper.
Heeft er iemand ervaring met deze steunpunten in combinatie met de extra mediabox? Deze steunpunten zijn er ook met een LAN poort. Zou dit niet nog beter zijn? Is er nog een andere oplossing mogelijk? Kortom, alle hulp is welkom.
Heeft er iemand ervaring met deze steunpunten in combinatie met de extra mediabox? Deze steunpunten zijn er ook met een LAN poort. Zou dit niet nog beter zijn? Is er nog een andere oplossing mogelijk? Kortom, alle hulp is welkom.