Extra Horizon box via powerline wifi steunpunt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds maart van dit jaar staat in onze slaapkamer een extra Horizon mediabox van Ziggo, aangesloten via wifi. Deze werkte tot twee weken geleden perfekt, maar sinds die tijd wordt de verbinding steeds na enkele minuten kijken, zonder haperingen overigens, verbroken. De frequentie van de wifi wijzigen biedt geen uitkomst. Ik heb een Chromecast aangesloten en ook deze verliest de verbinding na enkele minuten. De opstelling staat slechts 9 meter verwijderd van de hoofd Horizon box met alleen een dubbele deur tussen de woon en slaapkamer van ons gelijkvloerse appartement. Ik heb geen zin om een coax kabel te trekken. Nu zag ik op de site van Ziggo zo'n wifi powerline steunpunt staan die het probleem moet verhelpen maar deze kost 99 euro. Van andere merken zoals Sitecom zijn ze aanzienlijk goedkoper.

Heeft er iemand ervaring met deze steunpunten in combinatie met de extra mediabox? Deze steunpunten zijn er ook met een LAN poort. Zou dit niet nog beter zijn? Is er nog een andere oplossing mogelijk? Kortom, alle hulp is welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
Trek eens een tijdelijke netwerkkabel naar je extra horizon box en kijk of het probleem blijft bestaan (wel wifi op die horizon uitzetten als je een kabel aansluit)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Steunpunt"?

Ziggo's powerline setjes zijn van behoorlijk hoge specs, vergelijkbaar met de HomePlug AV 2.0 "1200Mbps" en hogere setjes die incl WiFi >EUR 130 kosten. Prijs valt dus goed mee voor wat geleverd wordt. Die zooi van Sitecom levert exact waar je voor betaalt: weinig.

Maar...

Ze gaan je in dit geval niet helpen. Die extra mediabox maakt gebruik van multicasts en vereist dus dat apparaten tussen de gateway en de extra box IGMP snooping (goed) ondersteunen. Dat doen die PLC-adapters niet, dus zal het geen stabiele verbinding geven.

Beter idee: de extra mediaboxen kunnen ook via MoCA (coax) aangesloten worden. Heb je in (de buurt van) je slaapkamer een coaxoutlet? Sluit het dan daar eens op aan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb ook z'n extra horizon box en zowel via MoCa als bekabeld internet + Wi-Fi is het slecht tot bedroevend.

Conclusie ik zoek nu een goeie iptv aanbieder en gooi mijn ziggo tv abonnement in de prullenbak.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen coaxoutlet in of bij de slaapkamer. De helpdeskmedewerker van Ziggo beweerde dat het powerline wifipunt bij haar thuis ook de oplossing was voor de extra tv box. Je hoeft pas na 30 dagen te betalen dus als het niet helpt krijgen ze de hele boel retour. Maar dan kan ik nog geen tv kijken in de slaapkamer. Het bijzondere aan het verhaal is dat het het maandenlang perfect heeft gedaan.

Ik ga het eens met een netwerkkabel aanmelden. Hopen dat ie daarna stabiel blijft. En anders toch maar die powerline adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat blijkt, de powerline adapter geeft wel een prima wifi signaal maar is voor de extra mediabox geen oplossing. Via de LAN poort krijg ik geen contact en via de wifi kun je geen tv verbinding creeren. De volgende stap is dat ik de extra box weg doe en via de ziggo app ga casten. Of weet er nog iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Nee helaas werkt de powerline adapter alleen voor de WiFi en niet voor de Extra Horizonmediabox. Ik zou de Extra mediabox even via een internetkabel koppelen en dan weer opnieuw koppelen via de WiFi na beide boxen een powercycle te hebben gegeven. Om via een internetkabel te koppelen zet je eerst de Extra mediabox terug naar fabriek in het menu en geef je beide boxen een powercycle. Daarna kun je via internetkabel koppelen. Daarna beide weer een powercycle geven en weer via WiFi koppelen. Ook kun je nog even proberen het modemgedeelte van de hoofd Horizonbox een reset te geven door in te loggen op 192.168.192.1. Als je een los modem gebruikt is het nog belangrijk dat de Horizon niet is gekoppeld aan het modem via WiFi dan wel via een internetkabel.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel. Inmiddels heb ik de extra box al opgezegd maar ik zal hem toch nog even bedraad proberen aan te sluiten. Met een powercycle bedoel je neem ik aan het uit en aanzetten van de box met de power schakelaar. Dank je wel.

Ik heb wel succesverh0alen gelezen her en der over het aansluiten via dergelijke wijze. Niemand een verdere tip?
Jim423 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:43:
Nee helaas werkt de powerline adapter alleen voor de WiFi en niet voor de Extra Horizonmediabox. Ik zou de Extra mediabox even via een internetkabel koppelen en dan weer opnieuw koppelen via de WiFi na beide boxen een powercycle te hebben gegeven. Om via een internetkabel te koppelen zet je eerst de Extra mediabox terug naar fabriek in het menu en geef je beide boxen een powercycle. Daarna kun je via internetkabel koppelen. Daarna beide weer een powercycle geven en weer via WiFi koppelen. Ook kun je nog even proberen het modemgedeelte van de hoofd Horizonbox een reset te geven door in te loggen op 192.168.192.1. Als je een los modem gebruikt is het nog belangrijk dat de Horizon niet is gekoppeld aan het modem via WiFi dan wel via een internetkabel.
Pagina: 1