Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kreeg afgelopen week weer een volger erbij op Flickr.
Nou heb ik niet zoveel volgers/faves e.d. dus dan kijk ik nog wel eens naar wat die user post aan foto's en wat die nog meer faved.

Ik kwam echter bij deze user (in ieder geval) een van mijn eigen foto's tegen op zijn eigen photostream.
Nou heb ik nog eens 2 willekeurige foto's uit zijn stream opgezicht op Flickr en die blijkt hij/zij ook van anderen te hebben gekopieerd.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Nou kom ik na wat zoeken uit bij Report Abuse en vervolgens na de keuze "Someone is posting photos that I have taken to their Flickr account" kom ik via dit uit op een Copyright / Intellectual Property Infringement formulier dat je hiervoor kunt invullen.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit (na invullen) in z'n werk gaat? Wordt het bijvoorbeeld bekend bij die user dat ik hierachter zit?

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
Nee, dit wordt niet bekend dat jij dit hebt gedaan. Hij krijgt hier waarschijnlijk wel melding van, maar niet met een link naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat is er overigens op tegen dat de gebruiker wel ziet wie het gerapporteerd heeft? Het is niet alsof die gene morgen voor je deur staat..

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:46:
Nee, dit wordt niet bekend dat jij dit hebt gedaan. Hij krijgt hier waarschijnlijk wel melding van, maar niet met een link naar jou.
Mooi.
Ventieldopje schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:41:
Wat is er overigens op tegen dat de gebruiker wel ziet wie het gerapporteerd heeft? Het is niet alsof die gene morgen voor je deur staat..
Als iemand actief foto's van andere users gaat stelen (daar komt het ronduit op neer) en vervolgens gaat uploaden op zijn eigen account (en dan gaat hij ook nog de mensen volgen waarvan hij de foto's heeft; lekker handig van zijn kant) dan kan hij ook raar gaan doen op jouw account.

Heb ik niet zoveel zin in, hoop dat je dat idee hierachter snapt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Piet91 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Mooi.

[...]

Als iemand actief foto's van andere users gaat stelen (daar komt het ronduit op neer) en vervolgens gaat uploaden op zijn eigen account (en dan gaat hij ook nog de mensen volgen waarvan hij de foto's heeft; lekker handig van zijn kant) dan kan hij ook raar gaan doen op jouw account.

Heb ik niet zoveel zin in, hoop dat je dat idee hierachter snapt. ;)
Dat snap ik maar dat zou alleen zo zijn als Flickr/Yahoo niet in zou grijpen (wat mij stug lijkt). Wat weerhoudt hem er van nu al gek te doen op je account? ;)

Al met al lijkt het mij weinig uit te maken maar volgens mij is zo'n report ook anoniem, net als bij social media netwerken het geval is.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kan die user ook blocken als ik me niet vergis.
Pagina: 1