[iPhone 6s] Onder water fotografie - welke case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik ga komende zomer naar een geweldige snorkellocatie. Erg mooi om ook in de fotoboeken plaatjes te hebben van tropische vissen en koraal, echter alle waterdichte toestelletjes die ik tot nu toe heb gehad maken waardeloze foto's. Flets, niet kleurecht en het komt totaal niet over.

Nu maak ik de meeste vakantiefoto's met mijn iPhone 6s. Ik ben dus geen high end fotograaf, maar je kunt er heel aardige foto's mee maken. Nu zag ik cases voorbij komen die waterdicht zouden zijn. Als ik met mijn iPhone foto's kan maken onder water dan denk ik dat in ieder geval de kwaliteit heel redelijk is. Alleen, welke case is betrouwbaar en goed, zonder er de hoofdprijs voor te betalen? Ik kan natuurlijk een GoPro kopen, maar gaat me honderden euro's kosten en bovendien is het weer iets extra's wat ik mee moet slepen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben (goed of slecht) en die me tips kunnen geven? Wat zijn goede cases of is het per definitie een no-go?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je al overwoog een GoPro te kopen, kan je dan niet beter je 6S verpatsen en een 7 halen? Die is waterdicht, al moet erbij vermeld worden dat daar geen garantie opzit tenzij je er AppleCare+ bij koopt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:55

Mr Pingu

Professioneel Prutser

WhatsappHack schreef op zondag 25 juni 2017 @ 02:02:
Als je al overwoog een GoPro te kopen, kan je dan niet beter je 6S verpatsen en een 7 halen? Die is waterdicht, al moet erbij vermeld worden dat daar geen garantie opzit tenzij je er AppleCare+ bij koopt.
De iPhone 7 heeft een IP-rating van 67, dat wil zeggen: 30 min, 1 meter onderwater.
Zie ook: https://www.imore.com/how-i-drowned-my-fiances-iphone-7-plus

Persoonlijk geen ervaring met cases maar hier worden een aantal suggesties gedaan. Ik denk dat het belangrijk is om je eisen/wensen op een rijtje te zetten.
https://www.imore.com/bes...-underwater-iphoneography

Edit: oh ik ben een maand laat... Excuus

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)