Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een led dimmer (bij voorkeur pulsdrukker) welke zowel bedraad als draadloos (Z-wave) aangesloten kan worden. En aangezien ik geen blauwe draad heb op die plek, zoek ik een 2 draads variant. Iemand tips?

Het probleem wat ik wil oplossen is vooral dat ik de led verlichting draadloos aan wil sturen, maar ook huisgenoten heb die zeer gesteld zijn op fysieke aansturing ;). Ik vind het zelf een voordeel als dat in één module gecombineerd is (geen gezeur met batterijtjes in de drukker e.d.). Maar misschien zijn er andere/betere oplossingen mogelijk?

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Alle reacties

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:05
Voldoet een Fibaro Dimmer 2 niet gewoon aan je wensen?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09
tiro schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:35:
Voldoet een Fibaro Dimmer 2 niet gewoon aan je wensen?
Ik kan bevestigen: dat werkt bij mij. Mogelijk heb je wel een Fibaro Bypass 2 nodig om het lekker te laten werken.

De Fibaro verbruikt een heel klein beetje stroom en dat gaat in de drie draads aansluiting terug via de blauwe draad. In het geval van een twee draads aansluiting gaat het via de lamp terug en dat vindt de lamp misschien niet zo leuk (knetteren, knipperen, ook als de lamp uit staat). De bypass verhelpt dit euvel.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:41
sjaakie schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:28:
Het probleem wat ik wil oplossen is vooral dat ik de led verlichting draadloos aan wil sturen, maar ook huisgenoten heb die zeer gesteld zijn op fysieke aansturing ;).
Laat die huisgenoten eens kennismaken met een bewegingsmelder. Komen ze aan geen knop meer aan :p

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Arator schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Laat die huisgenoten eens kennismaken met een bewegingsmelder. Komen ze aan geen knop meer aan :p
Hahaha, dat waren precies mijn woorden. Maar ik geloof dat dit een gevalletje 'de ervaring is de beste overtuiging' wordt ;)

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...