Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Klompled
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik lees hier en daar dat er problemen zouden zijn met het geheugen en het moederbord van een Ryzen opstelling is dat nog steeds zo?

Ik wil namelijk een Ryzen game pc bouwen, maar dat wil ik niet als er problemen mee zijn, ik las dat de aangeboden mhz van het geheugen niet gehaald worden en vaak bios updates (wat ik nog nooit gedaan heb)

Ik hoop dat jullie mij willen helpen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat probleem is er telkens bij elke nieuwe generatie van CPU's (zowel Intel als AMD). Zeker bij nieuwe producten is het handig om regelmatig eens te kijken of er een update is.

Dat gezegd zijnde, er zijn geen grote problemen me zoals Intel een aantal jaren geleden had met hun chipset (Sata 2 dat een bug had), Ryzen werkt goed en stabiel, alleen als je meer wilt dan wat er standaard word ondersteund zal je je instellingen moeten veranderen in de bios en dat kan wel eens "probleem" geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 24-06-2017 09:30 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Klompled
Ik wil niet overclocken dus dan kan ik het zonder problemen doen begrijp ik.
Zijn er ook betrouwbare benchmarks?

[ Voor 19% gewijzigd door Klompled op 24-06-2017 09:37 ]

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
de conclusie van de benchmarks is eigenlijk dat het regelmatig word gebottlenecked door zo wel software als de nvidia driver. Er word flink gewerkt door game developers om alles beter te laten lopen op Ryzen. Het probleem met Nvidia ligt wat hardnekkiger namelijk hun gpu ontwerpen zijn gewoon niet zo geschikt voor dx12. Als je alles uit je Ryzen wilt halen moet je helaas nog even wachten voor de nieuwe high end video kaarten van AMD. Ik moet hierbij vermelden dat Intel ook word gebottlenecked door de huidige Nvidia kaarten.

• Klompled
Ok bedankt voor de reacties.

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:50
Ben ook erg benieuwd wil ook een Ryzen build bouwen met 1700 cpu en 3200 mhz geheugen. Bestaan er plug en play moederborden of wordt dit zelf tweaken om 4 gig te halen op de cpu en 3200 mhz op het geheugen?
Pagina: 1