Toon posts:

Edge ziek snel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd loopt Chrome vreselijk sloom, vooral met veel tabs en ook nog YouTube erbij echt geen zien. Het valt me echter wel op dat de nieuwe browser van MS Edge echt stukken sneller en en dat video's er veel vloeiender uitzien.

Ben ik de enige die dit is opgevallen? Hopelijk werkt Chrome eraan om hun browser spoedig te verbeteren, valt tegen dit.

Ik heb zelf:

Een i7 uit begin 2014 met geïntegreerde GPU en 8GB geheugen. OS is Windows 10 Home. Geen budget PC maar ook geen dure machine.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Edge is inderdaad snel ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt in Chrome deze wel aanstaan?

Afbeeldingslocatie: http://media.askvg.com/articles/images5/Disable_Hardware_Acceleration_Google_Chrome.png

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 24-06-2017 07:40 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vraagt de TS nou om hulp? Of is het een slechte advertentie om Edge te promoten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
Advertentie of niet, ik ben inmiddels ook over. Maar dan vooral omdat ik met Edge veel fijner in kan zoomen met m'n touchpad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ulhQXbUQDhwdNrCaXWqcwGXo/full.jpg
Best vreemd; ik heb maar 6 tabs open staan in EDGE, desondanks zie ik meer subprocessen. En, als je het geheugen bij elkaar optelt, gebruikt EDGE bijna 4x zoveel geheugen dan Firefox. En dat terwijl Firefox in totaaal 35 tabs open heeft staan incl. 3 sites die dynamisch verversen en/of push-notificaties hebben.

Don't get me wrong; ik gebruik EDGE ook regelmatig omdat het sneller lijkt te werken. Dat komt voornamelijk omdat Microsoft geen plugins toestaat (voorlopig) dus de hoeveelheid "crap" die geladen wordt, is aanzienlijk minder.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MAX3400 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:02:
[afbeelding]
Best vreemd; ik heb maar 6 tabs open staan in EDGE, desondanks zie ik meer subprocessen. En, als je het geheugen bij elkaar optelt, gebruikt EDGE bijna 4x zoveel geheugen dan Firefox. En dat terwijl Firefox in totaaal 35 tabs open heeft staan incl. 3 sites die dynamisch verversen en/of push-notificaties hebben.
Geheugengebruik zegt alleen weinig over snelheid.
Don't get me wrong; ik gebruik EDGE ook regelmatig omdat het sneller lijkt te werken. Dat komt voornamelijk omdat Microsoft geen plugins toestaat (voorlopig) dus de hoeveelheid "crap" die geladen wordt, is aanzienlijk minder.
Is dat echt de reden of gok je dat? Is makkelijk te testen natuurlijk; maak een leeg profiel van Firefox of Chrome en draai wat benchmarks tegen Edge.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ramon schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:20:
[...]
Geheugengebruik zegt alleen weinig over snelheid.
Ja. En? Ik zeg alleen dat EDGE met 6x minder tabs wel 4x zoveel geheugen hier gebruikt. Ik zeg zeker niet dat EDGE of Firefox hierdoor sneller/langzamer is dan de andere browser die ik open heb staan.

Gewoon: constatering, geen conclusie.
Ramon schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:20:
[...]
Is dat echt de reden of gok je dat? Is makkelijk te testen natuurlijk; maak een leeg profiel van Firefox of Chrome en draai wat benchmarks tegen Edge.
Benchmarks hebben bewezen dat ze niet altijd real-life gebruik benaderen. Dat weten we allemaal. Zeker voor browsers zijn een aantal standaarden waar ze aan moeten voldoen en dan krijg je een score. Dat zegt dus niets over welke (bagger geprogrammeerde) site je opent, welke plugins/trackers/iframes en andere meuk geladen worden onzichtbaar voor de gebruiker en wat voor effect dat heeft op de ervaring voor de gebruiker.

Ik, als gebruiker en systeembeheerder, merk dat EDGE voor sommige taken fijner/sneller werkt. Dat is voor mij niet interessant om te meten; dat is al 2 jaar lang ervaring met dezelfde handelingen in Firefox en EDGE uit te voeren.

Your results may vary; wij doen vast dagelijks andere dingen in de browsers.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-09 21:13
MAX3400 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:28:

[...]

Benchmarks hebben bewezen dat ze niet altijd real-life gebruik benaderen. Dat weten we allemaal. Zeker voor browsers zijn een aantal standaarden waar ze aan moeten voldoen en dan krijg je een score. Dat zegt dus niets over welke (bagger geprogrammeerde) site je opent, welke plugins/trackers/iframes en andere meuk geladen worden onzichtbaar voor de gebruiker en wat voor effect dat heeft op de ervaring voor de gebruiker.

Ik, als gebruiker en systeembeheerder, merk dat EDGE voor sommige taken fijner/sneller werkt. Dat is voor mij niet interessant om te meten; dat is al 2 jaar lang ervaring met dezelfde handelingen in Firefox en EDGE uit te voeren.

Is het niet gewoon dat het scrollen gewoon heel vlot en smooth aanvoelt? Het laden van pagina's vind ik nou niet bijzonder vlot bij Edge in vergelijking met Opera bijvoorbeeld. Wat ik persoonlijk merk is het volgende qua snelheid:

Opera = Vivaldi = Chrome > Edge > Firefox

[ Voor 10% gewijzigd door Trixh op 24-06-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 22:18
Nice try Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
Ik zeg alleen dat EDGE met 6x minder tabs wel 4x zoveel geheugen hier gebruikt.
Geheugen ís er om te gebruiken. Je zal zien dat Edge vanzelf minder geheugen gaat gebruiken als het op dreigt te raken.

Is er al een goeie adblocker voor Edge? Verder vind ik Chrome echt koning qua devtools dus mij krijg je niet over... :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Richh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:34:
[...]Geheugen ís er om te gebruiken. Je zal zien dat Edge vanzelf minder geheugen gaat gebruiken als het op dreigt te raken.
Met het eerste deel ben ik het eens, met het tweede niet (op basis van mijn ervaringen de afgelopen weken waar mijn 8 GB een aantal keer ontoereikend bleek).
Richh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:34:
[...]Is er al een goeie adblocker voor Edge?
Zelf gebruik ik Adblock Plus (lijkt me hetzelfde te werken als diegene die ik onder FF gebruikte). Daarnaast zijn er ook adBlock en uBlock Origin.

Neem gerust zelf een kijkje als je Edge hebt: Edge menu > Extensies > Extensies downloaden uit de Store

[ Voor 32% gewijzigd door edeboeck op 24-06-2017 14:43 . Reden: toevoeging geheugen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Ja. En? Ik zeg alleen dat EDGE met 6x minder tabs wel 4x zoveel geheugen hier gebruikt. Ik zeg zeker niet dat EDGE of Firefox hierdoor sneller/langzamer is dan de andere browser die ik open heb staan.

Gewoon: constatering, geen conclusie.

[...]

Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik ontken absoluut niet dat Edge snel is. Dat merk ik ook regelmatig. Ik doelde met mijn reactie op jouw statement dat Edge snel is omdat het plugins mist en stel dan de vraag "is de reden dat Edge snel is echt dat het plugins mist? Of is Edge gewoon goed geprogrammeerd?"

Want als Edge enkel snel is omdat het plugin mist dan kan je logischerwijs concluderen dat het langzamer wordt als er wel plugins voor komen....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Want als Edge enkel snel is omdat het plugin mist dan kan je logischerwijs concluderen dat het langzamer wordt als er wel plugins voor komen....
Edge ondersteunt ondertussen gewoon plugins hoor. Ze noemen het alleen extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:49
Hhmm..
Ik gebruik al jaren eigenlijk vnl. Chrome, maar stoorde me de laatste maanden aan traagheid. Hier op GoT heb ik verschillende mensen horen zeggen dat Chrome zo traag reageert. Je klikt op een link en pas een paar seconden later gebeurt er iets. Ik heb daar ook last van.

Ruim een dag gebruik ik nu Edge, en die reageert echt een stuk vlotter (moet ik helaas bekennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 20:32
In Chrome heb ik inmiddels tientallen mappen in de bladwijzer en die mappen zijn weer dik gevuld met tientallen bladwijzers. Edge is nog helemaal schoon. Ik vermoed dat veel bladwijzers de browser vertragen.

Hiervoor had ik nl. dezelfde situatie met Firefox dik gevuld en traag en Chrome schoon en lekker snel. Punt is dat ik vaak iets uitzoek en dan een map snel met veel bladwijzers opvul, maar het schoonmaken van mappen is saai en komt er zelden van.

Verder kan Edge met iedere Windows update meteen aangepast worden en is Chrome al eens eerder een tijd traag geweest na een update meen ik mij te kunnen herinneren.

Als laatste kun je behalve al eerder genoemde hardwareversnelling in de geavanceerde instellingen bij privacy de voorspellingsservice voor laden aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 00:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ziewel schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:54:
In Chrome heb ik inmiddels tientallen mappen in de bladwijzer en die mappen zijn weer dik gevuld met tientallen bladwijzers. Edge is nog helemaal schoon. Ik vermoed dat veel bladwijzers de browser vertragen.
Waarom zouden bladwijzers de boel vertragen? Dat zijn statische dingen, ze 'doen' niks.

Voor extensies klopt het wel wat je zegt; die kunnen de browser zeker vertragen (zeker in het geval van XUL/XPCOM-extensies voor Firefox).

Ik ben trouwens zeer tevreden over Firefox 55 (momenteel in Dev Edition/Aurora). Ik weet niet wat ze precies hebben gedaan, maar het renderen van pagina's gaat ineens zoveel sneller dan eerst.

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 24-06-2017 21:00 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 20:32
quote]Compizfox schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Waarom zouden bladwijzers de boel vertragen? Dat zijn statische dingen, ze 'doen' niks.

Ik vermoedde zomaar dat de voorspellingsservice voor het laden van pagina's misschien wat vertraagde bij een heleboel bladwijzers.
Eigenlijk had ik een keer al mijn bladwijzers moeten kopiëren naar Edge om het uit te proberen, maar daar was ik net te lui voor.

Fijn om te horen van iemand met veel vakkennis, dat ik mij hier geen zorgen over hoef te maken.

Edit: Nu moet ik toch eens een keer netjes leren quoten 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Ziewel op 24-06-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem dat ik voornamelijk ervaar is dat vooral HD video stroef loopt in Chrome terwijl dit in Edge wel vloeiend gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Saturday 24 June 2017 @ 03:28:
De laatste tijd loopt Chrome vreselijk sloom, vooral met veel tabs en ook nog YouTube erbij echt geen zien. Het valt me echter wel op dat de nieuwe browser van MS Edge echt stukken sneller en en dat video's er veel vloeiender uitzien.

Ben ik de enige die dit is opgevallen? Hopelijk werkt Chrome eraan om hun browser spoedig te verbeteren, valt tegen dit.

Ik heb zelf:

Een i7 uit begin 2014 met geïntegreerde GPU en 8GB geheugen. OS is Windows 10 Home. Geen budget PC maar ook geen dure machine.
Wat is nu precies de vraag.....of wat wil je hier stellen? Dit topic voegt zo natuurlijk weinig toe. Edge is snel en Chrome niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is hoe ik chrome ook snel kan krijgen want het bekijken van 60 fps videos loopt wst stroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Sunday 25 June 2017 @ 05:30:
Mijn vraag is hoe ik chrome ook snel kan krijgen want het bekijken van 60 fps videos loopt wst stroef
Zelf gebruik ik ook Chrome en Edge en beide browser zijn hier gewoon super snel. Chrome zit ook nog vol met plugins en een behoorlijke hoeveelheid bookmarks. Heb je wel de laatste versie van Chrome...en gebruik je de 32 bits of 64 bits versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
Ziewel schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
quote]Compizfox schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:57:
Eigenlijk had ik een keer al mijn bladwijzers moeten kopiëren naar Edge om het uit te proberen, maar daar was ik net te lui voor.
Edge kan je bladwijzers overzetten in de instellingen, zo gebeurd.

Ja, edge is zeer vloeiend. Ik merkte ook dat Chrome steeds trager en logger werd. En nee, ik heb zeker geen langzame machine. Als main browser gebruik ik dan gewoon edge. Wat devtools mis ik daar wel in dus daar heb ik dan Chrome voor. (En natuurlijk om sites te testen).

Daarnaast heb ik een multitouch-touchpad en dat werkt in Chrome... Niet. Nee, gewoon niet. In Edge werkt dat echt enorm super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

@xFeverr
ik gebruik: adblock + ghostery op mijn PC. En op werk heb ik nog 10 andere dev plugins. Dus als die in Edge er ook zijn wil ik wel over. Maar voor werk is het gewoon noodzakelijk dat ik die heb en ik wil niet al mijn bookmarks over 2 browsers hebben met alle multi browser gedoe dat daar bij komt kijken. Dus gebruik ik alleen chrome.
Dat het sneller is komt deels waarschijnlijk ook omdat het minder kan :)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Één van de redenen dat Edge weer wat sneller geworden is, sinds de versie welke in W10 v1703 geleverd wordt.
Modernizing the DOM tree in Microsoft Edge

De advertentie-blocker die ik hier gebruik is Adguard. Wanneer je zoekt tussen de extensies is hij echter wel slecht te vinden, merk ik soms.
Pagina: 1