Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Google Chromium x64?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik zat te kijken naar Chromium, is een alternatief voor Google Chrome, met wat 'privacy' dingen etc.
Maar mijn vraag is, ik zit te zoeken naar een X64 variant van Chromium.

Ligt het aan mij? Of hebben ze deze officieel niet?
Ik heb hier gekeken: https://www.chromium.org/getting-involved/dev-channel

Ik heb ook Gegoogled er naar, dan zie ik wel Chromium voor x64 platform maar dan kom ik niet op de officiële page uit van Chromium zelf.

Dank!

PS: Voor een Windows OS.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Chromium is het project waar de broncode voor de Chrome-browser ontwikkeld wordt. De officiele versie is dan ook Chrome. Chromium geeft je niet meer privacy of zo.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
Chromium is bedoeld voor developers, als je een 64bit versie wilt kun je die zelf compileren.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 10:49
Daos schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:33:
Chromium is het project waar de broncode voor de Chrome-browser ontwikkeld wordt. De officiele versie is dan ook Chrome. Chromium geeft je niet meer privacy of zo.
Het voornaamste verschil tussen Chromium en de google-branded versie (Chrome), is dat die laatste iedere keypress in de url-balk doorstuurt naar Google.
Dus ja, noem het meer privacy, noem het minder schending daarvan... maar er zit wel degelijk wat in.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nielson schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:50:
Chromium is bedoeld voor developers.
Wat een BS opmerking. Heb je daar een bron van? Chromium is beschikbaar in veel Linux distributies. Linux is niet per definitie voor ontwikkelaars, net zo min dat Windows alleen voor bedrijven en gamers is of OSX voor grafisch ontwerpers.

Als je Chrome wilt zonder de Google rotzooi erin pak je Chromium.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Heb je development doelstellingen idd?:)

• Daos
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:01:
[...]

Wat een BS opmerking. Heb je daar een bron van? Chromium is beschikbaar in veel Linux distributies. Linux is niet per definitie voor ontwikkelaars, net zo min dat Windows alleen voor bedrijven en gamers is of OSX voor grafisch ontwerpers.

Als je Chrome wilt zonder de Google rotzooi erin pak je Chromium.
Voorkeur voor Chromium in de Linux-wereld is denk ik meer omdat Chrome ook 'closed source'-componenten heeft. Maar om dat nu "Google rotzooi" te noemen vind ik ongepast. Chrome is echt geen spyware oid.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 10:49
Daos schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:11:
[...]

Voorkeur voor Chromium in de Linux-wereld is denk ik meer omdat Chrome ook 'closed source'-componenten heeft. Maar om dat nu "Google rotzooi" te noemen vind ik ongepast. Chrome is echt geen spyware oid.
Nouja, een keylogger vinden veel mensen toch wel onder spyware vallen hoor.

Chromium is idd de standaardbrowser op veel linux-distro's en in vrijwel alle package-managers beschikbaar. Maar vziw biedt het project zelf geen binaries ter download aan. Dus als je een besturingssysteem zonder package-manager gebruikt, dan zul je het idd zelf moeten compileren of een binary van een 3e partij downloaden.
Pagina: 1