Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespisti
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Beste mensen ; ik zit in Luxemburg ; sinds 15 juli is de roaming afgeschaft ; maar ik heb nergens behoorlijk internet ; het vermoeden is dat de buitenlandse providers de zaak geknepen hebben ; wel geeft de telefoon 3g aan; maar het internet is gruwelijk traag ; telefoon is een Motorola moto g 3rd ; is hier meer van bekend?
Groetjes garry kuijs

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-08 14:51
Definieer "nergens behoorlijk internet"? Heb je wel de volle 4 (of 5) balkjes/stippen voor ontvangst? Wat is het resultaat met een app als Speedtest.net voor Android? Via welke provider loopt je contract? En, misschien nog wel interessanter, blijft het probleem na een herstart van het toestel? Tot slot, waar in Luxemburg is dit? Dat laatste omdat je in een hutje op de hei logischerwijs een stuk minder ontvangst zult hebben dan op het station in Luxemburg stad ;)

Het toestel zou wel gewoon 4G moeten kunnen doen, tot een maximum van 150Mbps download over 4G. Het oude 3G is inderdaad niet bijster snel, het gaat maar tot een maximum van 384kbit/s. Eigenlijk zou je minstens 3.5G of HSDPA willen hebben, dat kan tot 21,6Mbit/s bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Staat je telefoon niet op een wazige APN? Ikzelf had bij Simyo bijv. altijd ruzie tussen een paar APN's voor KPN4G en KPN Mobile (o.i.d). Bij de ene werkt roaming niet, en de andere wel. :P
Volgens mij werkt dit nu wel goed, maar misschien kan iets soortgelijks de oorzaak zijn.

Dus kijk eens bij je APN settings.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 23-06-2017 22:42 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespisti
Raar is dat mijn vrouw hetzelfde probleem heeft ; die heeft telfort en ik youfone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:03
zo te lezen is dat normaal, we zijn gewoon verwent als Nederlanders ;)
https://fd.nl/economie-po...zaam-internet-op-vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespisti
Dat zijn we zeker ; dit zijn prehistorische snelheden........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 73% gewijzigd door rens-br op 26-06-2017 09:50 ]

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luxemburg telt ongeveer 600.000 inwoners, en zo'n 375.000 arbeidsplaatsen. De helft daarvan wordt bezet door mensen die niet in Luxemburg wonen en dus elke werkdag naar Luxemburg rijden.

De andere helft wordt weliswaar bezet door mensen die in Luxemburg wonen, maar ongeveer de helft van is niet van Luxemburgse orgine, bijvoorbeeld ambtenaren van de EU die uit andere landen van de EU komen.

Ik stel me zo voor dat in ieder geval een groot gedeelte van de grenswerkers nu 'gewoon' roamt in plaats van een tweede kaartje gebruik maakt en/of z'n data uitzet (danwel de telefoon niet langer op het 'thuisnetwerk' vast zet), en dat de Luxemburgese providers dit nog niet helemaal optimaal ingeregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even je titel aangepast, want 15 juli is het nog niet geweest

@vespisti heb je al contact gehad met beide providers om te vragen waarom alles zo traag is? Heb je verder ook al handmatig gewisseld naar een andere provider om te kijken of het daar wel beter is?
Pagina: 1