Toon posts:

Pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een huidige systeem met;
- intel core 2 quad 9550 @ 2,86ghz
- 8gb corair ddr3 1666mhz
- ati radeon hd4870
- 1000w cooler master voeding
- asus p5q3 deluxe
- antec twelve hundred case

Ik zou graag weer de nieuwere games zoala player unknown spelen, wat is handig om te upgraden? Zoiezo de videokaart?
Wat is handig om te kopen?

Grt,

Robbin

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een kleine tip.
Een systeem van 10 jaar oud heeft zijn beste tijd wel gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje reepje, pc doet het nog prima.leeftijs zegt denk ik niet alles. Cpu komt nooit boven de 40% bij bf3. Geheugen lijkt mij nog prima, ik was van plan om bijv alleen de videokaart te vervangen, of is dat weggegooid geld?

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:28
Nee, dit systeem is zo goed als afgeschreven. Misschien kan je alleen de voeding hergebruiken, maar alles is zwaar verouderd.

Verwijderd

Nee, leeftijd zegt niet alles, dat is waar maar ik zou er rekening mee gaan houden dat het binnenkort wel mankementen gaat vertonen.
Dus ik sluit mij bij reepje aan, zeer waarschijnlijk gaat de cpu elke recente videokaart flink bottlenecken.
Verder uit nieuwsgierigheid: vanwaar een 1000W voeding?
Ter info: http://www.game-debate.co...rUnknowns%20Battlegrounds

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 23:24 ]

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-02 13:08
BF 3 zou gezien de system requirements nog wel gaan met een betere videokaart.
Waar je voor moet gaan is een beetje budget afhankelijk.

Als je systeem het niet trekt kan je de videokaart nog altijd kwijt in een nieuwe build natuurlijk.
Het is geen "verloren" uitgave....

Verwijderd

Topicstarter
Danku, hier kan ik mee verder. Ik dacht het nog wel mee ging. Het is inderdaad een oude pc. Het was destijds een high end game pc. De 1000w voeding moest erin voor een hd3870x2, deze is binnen 3 maanden kapot gegaan door smelten van de videokaart. Toen heb ik de 4870 gehad van de winkel.

Conclusie; ik ga sparen voor een nieuw systeempje.

Dan mijn volgende vraag, zijn game laptops van even goede kwaliteit als een pc?
Ik heb de ervaring dat werk laptops een jaar of 2 meegaan en daarna kapot gaan. Is dat ook zo met gamelaptops?

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Handleiding Pricewatch
CAA beleid

goede laptops gaan een jaar of 6+ mee, juist "pro" laptops doen dat vaak, gewoon goed merk kopen.

[ Voor 66% gewijzigd door zion op 24-06-2017 07:08 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 06:57:
Danku, hier kan ik mee verder. Ik dacht het nog wel mee ging. Het is inderdaad een oude pc. Het was destijds een high end game pc. De 1000w voeding moest erin voor een hd3870x2, deze is binnen 3 maanden kapot gegaan door smelten van de videokaart. Toen heb ik de 4870 gehad van de winkel.

Conclusie; ik ga sparen voor een nieuw systeempje.

Dan mijn volgende vraag, zijn game laptops van even goede kwaliteit als een pc?
Ik heb de ervaring dat werk laptops een jaar of 2 meegaan en daarna kapot gaan. Is dat ook zo met gamelaptops?
Ik heb een oude sony vaio laptop gehad. Was high end in 2009. De laptop doet het nog steeds maar de koeling is stuk en na 1 uur op je schoot en je mag naar het ziekenhuis voor verbranding haha.

10 jaar is gewoon lang. Een pc of laptop schrijf je af voor maximaal 5 jaar. Als gamer die niet upgrade gaat het om max 3 jaar.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pagina: 1