Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galile-o
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-02-2023
ik heb juist een monitor van aoc gekocht (AOC U3277FWQ) maar krijg geen 4k resolutie als ik deze aansluit via displayport op mijn laptop van msi (MSI GT72VR 7RD-441BE DOMINATOR)
heb de driver voor de monitor gevonden maar die doet niks (http://aoc-europe.com/en/products/u3277fwq).
iemand enige ervaring mee?

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ervaring met exact die apparaten: nee.

Maar misschien kan ik wel wat roepen. Daar heb ik wel wat meer info van je nodig.

Belangrijkste is wat je exact probeert te doen. Probeer je het beeld te klonen (zelfde als op laptop) of uit te breiden (apart beeld naast wat je op laptop toont)?

In dat eerste geval: nogal logisch dat je zelfde resolutie krijgt. Je vraagt hem om exact hetzelfde te tonen, dan krijg je ook exact hetzelfde, met zelfde resolutie 8)7

Tweede geval: je krijgt geen 4k resolutie. Wat dan wel?

Ik kan noch op site AOC noch op site MSI vinden welke versie DisplayPort ondersteund wordt door de apparaten. De laagste van de twee bepaalt wat mogelijk is. Mocht de laagste maximaal DP1.0 of DP1.1 ondersteunen, dan kan er maximaal 2560x1440@60Hz overheen. 4k resolutie kan wel, maar enkel op 30Hz. Als je dus op 2560x1440 uitkomt is het waarschijnlijk een beperking in de DP-versie.

Iets anders? Geef dan aan wat je exact instelt en wat je exact als resultaat krijgt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Die laptop heeft een GTX1060, die ondersteunt DP1.4 en HDMI 2.0. Als MSI dat netjes geïmplementeerd heeft kan je met beide interfaces 4K aansturen.

Moet je uiteraard wel je scherm op uitbreiden zetten en niet op klonen. Ook kan het vanzelfsprekend niet over DVI of VGA.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nelizmastr schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:26:
Die laptop heeft een GTX1060, die ondersteunt DP1.4 en HDMI 2.0. Als MSI dat netjes geïmplementeerd heeft kan je met beide interfaces 4K aansturen.
Als ja...

Feit dat het niet bij de specs staat doet in ieder geval vermoeden dat het niet bovenaan de priolijst stond :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galile-o
dion_b schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:19:
Ervaring met exact die apparaten: nee.

Maar misschien kan ik wel wat roepen. Daar heb ik wel wat meer info van je nodig.

Belangrijkste is wat je exact probeert te doen. Probeer je het beeld te klonen (zelfde als op laptop) of uit te breiden (apart beeld naast wat je op laptop toont)?

In dat eerste geval: nogal logisch dat je zelfde resolutie krijgt. Je vraagt hem om exact hetzelfde te tonen, dan krijg je ook exact hetzelfde, met zelfde resolutie 8)7

Tweede geval: je krijgt geen 4k resolutie. Wat dan wel?

Ik kan noch op site AOC noch op site MSI vinden welke versie DisplayPort ondersteund wordt door de apparaten. De laagste van de twee bepaalt wat mogelijk is. Mocht de laagste maximaal DP1.0 of DP1.1 ondersteunen, dan kan er maximaal 2560x1440@60Hz overheen. 4k resolutie kan wel, maar enkel op 30Hz. Als je dus op 2560x1440 uitkomt is het waarschijnlijk een beperking in de DP-versie.

Iets anders? Geef dan aan wat je exact instelt en wat je exact als resultaat krijgt.
toon volledige bericht
ik wil het scherm uitbreiden en kan maar instellen op een max resolutie van 1920x1080.
ook als ik instel l op enkel weergeven op 2 het aoc scherm kan ik de resolutie niet hoger zetten

ik dacht dat het mogelijk zou zijn om 2 verschillende resoluties in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is normaliter zeker mogelijk - ik draai hier standaard 1600x1200 op ene scherm en 2560x1440 op tweede, gewoon onder Windows 10 met nVidia GPU.

Stel je het in via de windows settings of via de nVidia tool?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe kom je aan de gebruikte displayport kabel? Was die bijgeleverd met je monitor? Of gebruik je toevallig een passieve displayport -> HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galile-o
het lag aan de kabel ben terug naar de winkel geweest en die hebben een andere kabel gegeven , en alles werkt hoe dat het moet

aan iedereen bedankt voor de hulp
Pagina: 1