Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 937271

Topicstarter
Ik wil jullie graag mijn situatie uitleggen voor jullie mening.

Ik heb bij de mediamarkt een TV gekocht.
Een samsung orginele prijs 3299euro
Ik profiteerde van de btw actie en betaalde de tv op 3/3/2016 2727 euro ongeveer.

Mijn man bracht per ongeluk een schade aan mn tv en ik heb nu op een deel van mijn beeldscherm strepen/geen beeld/zwart.

Via de brandverzekering kregen we 1480 euro
Indien we ons toestel laten maken krijgen we ook nog de btw. Dus ik denk totaal 1700 euro.

Wij hebben bij servelux een aanvraag gedaan voor de reparatie, deze zou ons 2100 euro bedragen.
Na 3 weken wachttijd en uitstel vertellen ze ons nu dat ze in ene keer van samsung geen datum meer kunnen zien wanneer de stuk zou geleverd worden zodat ze kunnen komen repareren (bij ons thuis).

Ze stellen ons voor om ofwel nog verder te wachten (terwijl we geen flauw idee hebben hoe lang nog) of de restwaarde aan te vragen en de tv in te dienen. Ze willen mij niet op voorand vertellen wat de restwaarde zal bedragen. Ik ben nu wel dit aan t proberen te achterhalen via mediamarkt, zij kunnen mss een minimum prijs opgeven.

De vraag is nu, wat zouden jullie doen in mijn situatie? Heeft iemand dat nogal meegemaakt? Ik ga hun eigenlijk een tv twv 3200 euro (met schade) moeten afgeven en heb ik mijn 1480 euro maar van de verzekering met nog beetje restwaarde.... dan kan ik me mss een tv aanschaffen rond 2000 euro.
Of ik leg bij op die 1480 en laat mijn rv repareren voor totaal 2100euro. Dan heb k wel mn tv van tw 3200 euro. Maar niet weten hoe lang ik moet wachten is ook maar nx!
Zou samsung dat voor expres doen om mij te dwingen voor de restwaarde te kiezen?

HELP!!!!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Beetje wazig verhaal, maar zover ik kan ontcijferen gaat het om een willekeurige TV van een jaar oud die door eigen schuld kapot is gegaan en de eigen verzekering vergoed maximaal ca 1500 euro aan reparatiekosten of keert dit geld uit als zijnde het maximaal verzekerde bedrag berekend over de dagwaarde en dat vind jij te weinig geld, reparatie via een willekeurige reparatie partij duurt voor je gevoel te lang (wacht op onderdelen vanuit fabrikant) waarop je een aluhoedje opzet dat de fabrikant van de TV deze reparatie tegenwerkt zodat die langer duurt zodat jij maar uiteindelijk een nieuwe TV moet kopen maar dan extra geld moet bijbetalen en dan ga je een nieuw account aanmaken en topic openen met de kreet : help ........ ?

Je verzekering bepaalt het bedrag dat je krijgt en reparatie kan weken tot maanden duren. Je kiest voor 1 van de 2 opties (herstellen of cashen) , niet beiden en switchen achteraf is erg lastig en zul je met je verzekering moeten afstemmen.

[ Voor 17% gewijzigd door Breezers op 23-06-2017 21:53 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:39
Inderdaad niet zo duidelijk geformuleerd.

Wat mij vooral verbaast in dit verhaal is dat "ze" je niet op voorhand willen vertellen wat de restwaarde zal zijn. Wie is "ze"? Is dit de verzekeringsmaatschappij of Servilux? Als het Servilux is zal de restwaarde niet veel voorstellen: uit je verhaal blijkt dat het panel stuk is en dient vervangen te worden. Het panel is het duurste onderdeel. Als je de tv aan Servilux verkoopt zullen ze er misschien nog een paar honderd euro voor geven voor de onderdelen die ze eruit kunnen recupereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:53

Major_ton

Shoot!

Laat ons ook eens weten om welke TV het gaat. TV's zakken nu eenmaal snel in waarde. Een LG 65B6 OLED TV kwam vorig jaar augustus voor € 4799,- op de markt, nu slechts 10 maanden later neem je er eentje mee voor minder dan € 3000,-. Ik zou het hoogst mogelijke bedrag uit laten keren en kijken of er een mooie deal te maken is voor een nieuw toestel.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Major_ton schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:57:
Laat ons ook eens weten om welke TV het gaat. TV's zakken nu eenmaal snel in waarde. Een LG 65B6 OLED TV kwam vorig jaar augustus voor € 4799,- op de markt, nu slechts 10 maanden later neem je er eentje mee voor minder dan € 3000,-. Ik zou het hoogst mogelijke bedrag uit laten keren en kijken of er een mooie deal te maken is voor een nieuw toestel.
Het is wel goed gezien dat de tv prijzen dalen. Mss kan ik dan toch voor het bedrah dat ik van de verzekering heb ontvangen (door wat beetje bij te leggen) een gelijkaardige tv kopen...?
Het gaat over een:
SAMSUNG - # UE65JU7500LXXN 65" A+ SMART UHD L

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mathias82 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:45:
Inderdaad niet zo duidelijk geformuleerd.

Wat mij vooral verbaast in dit verhaal is dat "ze" je niet op voorhand willen vertellen wat de restwaarde zal zijn. Wie is "ze"? Is dit de verzekeringsmaatschappij of Servilux? Als het Servilux is zal de restwaarde niet veel voorstellen: uit je verhaal blijkt dat het panel stuk is en dient vervangen te worden. Het panel is het duurste onderdeel. Als je de tv aan Servilux verkoopt zullen ze er misschien nog een paar honderd euro voor geven voor de onderdelen die ze eruit kunnen recupereren...
Ja sorry, het kon ook eenvoudiger.
Servelux wil mij niet eerder zeggen wat de restwaarde zal bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Breezers schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:38:
Beetje wazig verhaal, maar zover ik kan ontcijferen gaat het om een willekeurige TV van een jaar oud die door eigen schuld kapot is gegaan en de eigen verzekering vergoed maximaal ca 1500 euro aan reparatiekosten of keert dit geld uit als zijnde het maximaal verzekerde bedrag berekend over de dagwaarde en dat vind jij te weinig geld, reparatie via een willekeurige reparatie partij duurt voor je gevoel te lang (wacht op onderdelen vanuit fabrikant) waarop je een aluhoedje opzet dat de fabrikant van de TV deze reparatie tegenwerkt zodat die langer duurt zodat jij maar uiteindelijk een nieuwe TV moet kopen maar dan extra geld moet bijbetalen en dan ga je een nieuw account aanmaken en topic openen met de kreet : help ........ ?

Je verzekering bepaalt het bedrag dat je krijgt en reparatie kan weken tot maanden duren. Je kiest voor 1 van de 2 opties (herstellen of cashen) , niet beiden en switchen achteraf is erg lastig en zul je met je verzekering moeten

Idd, eigen schuld. En ik probeer er op de beste manier uit te geraken. Het bedrag wat mn verzekering uitbetaals is opzicht niet weinig geld maar wel als je het vergelijkt met de waarde van mn Tv. K zou ze liever laten repareren maar het is niet leuk als je niet weet hoe lang je moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien een domme vraag maar als je weet dat de verzekering bedrag X wil gaan uitkeren, kan je toch gewoon een reparatie-opdracht geven? Ja, dat dat langer duurt is meer jouw probleem dan van iemand/iets anders. Neem toch ook aan dat het geld van de verzekering niet direct nodig is om de reparatie te kunnen betalen; lijkt me een normale reserve aan geld om "ongelukjes in een klein hoekje" zelf op te vangen.

Trouwens, er is een klein verschil tussen dagwaarde en "wat de gek ervoor geeft". Voorbeeld zijn AMD GPU's; de verzekering zal bij een defect misschien 80 Euro uitkeren maar omdat er een specifieke groep mensen hard op zoek is naar die GPU's, gaan ze voor 200 Euro van de hand op Marktplaats. Datzelfde geldt voor jouw TV; dagwaarde kan ineens heel erg dalen omdat de techniek van de TV achterhaald is en/of de verzekeraar weet dat die modellen amper verkopen zijn tweedehands.

Heb eenzelfde discussie ooit gehad over een auto; de dagwaarde was (bij total loss) iets van 11000 Euro. Na overleggen van allerlei bonnetjes van onderdelen en verwijzen naar de polisvoorwaarden, ging het bod ineens omhoog naar 15500 Euro. En dat was precies (op een paar tientjes na) wat ik zou moeten neerleggen voor een exact vergelijkbaar model.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 23-06-2017 22:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 738905

MAX3400 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:23:
lijkt me een normale reserve aan geld om "ongelukjes in een klein hoekje" zelf op te vangen.
Een ongelukje wat 2200 euro kost vind ik niet echt een klein ongelukje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
Je tv staat nu voor 1938 te koop aldus pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:27:
[...]

Een ongelukje wat 2200 euro kost vind ik niet echt een klein ongelukje...
Eens maar er zijn voldoende polisvoorwaarden die, bijvoorbeeld, uitsluiten dat ze uitkeren als je dronken, stoned met een illegaal pistool je spullen molt. Dan is het ook "een ongelukje" en mag je ook zelf betalen.

Ja, het is een debiel voorbeeld.

Nee, het neemt niet weg dat topicstarter geld zou moeten reserveren om bepaalde financiele tegenslagen voor te schieten teneinde wachttijden, ergernis of ongelukjes zelf op weg te helpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malt007 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:28:
Je tv staat nu voor 1938 te koop aldus pricewatch.
inderdaad, op plattetv.nl , keuze lijkt me dan eenvoudig. TV naar de verzekeraar opsturen en daar laten beoordelen dat hij kapot is of via de reperatieservice hem inleveren en dan het geld terugkrijgen en hem nieuw kopen). Scheelt toch een paar honderd euro.

Wel bizar dat een reparatie 2200 kost en een nieuwe 1938... dan word je toch ook voor de gek gehouden.
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:31:
Nee, het neemt niet weg dat topicstarter geld zou moeten reserveren om bepaalde financiele tegenslagen voor te schieten teneinde wachttijden, ergernis of ongelukjes zelf op weg te helpen.
Ik denk dat je met geld ook de wachttijd niet verkort omdat je met zo'n reparatieservice zit die een offerte moet maken en die verdienen kennelijk goud geld met de reparatie. Ik mocht bij schadegevallen altijd zelf een reparateur uitzoeken. Wellicht kan je bij een tv reparatieservice in de buurt informeren? Als de tv nog nieuw te koop is zijn de onderdelen ook nog wel eenvoudig te krijgen.

Je kan natuurlijk gelijk een nieuwe tv kopen, maar als de verzekeraar wil dat je hem laat repareren zit je met twee van die bakbeesten in je huis. Kortom, ik zou even overleggen met de verzekeraar, de rol van de mediamarkt snap ik niet helemaal, die geven niet de restwaarde.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 23-06-2017 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Voor €1.700 heb je een UE65KS7500. Die blaast jouw tv weg. Geld aannemen van de verzekering en dat toestel kopen dus. Gewoon een gratis upgrade door onoplettendheid, sommige mensen hebben ook alle geluk van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:31:
[...]

inderdaad, op plattetv.nl , keuze lijkt me dan eenvoudig. TV naar de verzekeraar opsturen en daar laten beoordelen dat hij kapot is of via de reperatieservice hem inleveren en dan het geld terugkrijgen en hem nieuw kopen). Scheelt toch een paar honderd euro.

Wel bizar dat een reparatie 2200 kost en een nieuwe 1938... dan word je toch ook voor de gek gehouden.

[...]

Ik denk dat je met geld ook de wachttijd niet verkort omdat je met zo'n reparatieservice zit die een offerte moet maken en die verdienen kennelijk goud geld met de reparatie. Ik mocht bij schadegevallen altijd zelf een reparateur uitzoeken. Wellicht kan je bij een tv reparatieservice in de buurt informeren? Als de tv nog nieuw te koop is zijn de onderdelen ook nog wel eenvoudig te krijgen.

Je kan natuurlijk gelijk een nieuwe tv kopen, maar als de verzekeraar wil dat je hem laat repareren zit je met twee van die bakbeesten in je huis. Kortom, ik zou even overleggen met de verzekeraar, de rol van de mediamarkt snap ik niet helemaal, die geven niet de restwaarde.
Sorry ik ben mss onduidelijk geweest.
Ik heb van mijn verzekering al het bedrag gekregen dus zo'n 1400 euro staat op mn rekening. Als ik ze laat repareren krijg ik nog de btw erbij.

Ik zou dol gelukkig zijn als ik mn huidige tv nieuw 1938 euro zou kunnen krijgen. Idd gek dan dat de reparatie 2100 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ago schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:42:
Voor €1.700 heb je een UE65KS7500. Die blaast jouw tv weg. Geld aannemen van de verzekering en dat toestel kopen dus. Gewoon een gratis upgrade door onoplettendheid, sommige mensen hebben ook alle geluk van de wereld.
Ik ga morgen meteen naar de mediamarkt!
Het verbaast me enorm dat de tv prijzen zo hard veranderen!!! Ik ga kijken wat de vergelijkbare tv's kosten. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:31:
[...]

[...]

Neen hoor verzekeraar laat t over aan mij. K heb 1400 euro ontvangen van hun. Wat ik ook ermee doe.. daar nog mijn restwaarde van mn kapotte tv.... goed nieuws dat ik voor die prijs een gelijkaardige tv kan aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937271 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:48:
Het verbaast me enorm dat de tv prijzen zo hard veranderen!!! Ik ga kijken wat de vergelijkbare tv's kosten. Thx!
Bij de mediamarkt is hij 300 euro duurder (minimaal, kan in de winkel nog iets meer zijn dan online bij de mediamarkt website), hier heb je de prijzen per aanbieder met een cijfer hoe betrouwbaar ze zijn erbij:

pricewatch: Samsung UE65KS7500 Zilver, Zwart

Ik zou je adviseren hem online te kopen, heb je ook wat meer mogelijkheden met terugsturen e.d. als hij toch niet bevalt. Bij aankoop in de winkel heb je daar minder rechten toe (geen koop op afstand).

De foka superstore heeft hem bijvoorbeeld voor 1799 euro en 100+ goede feedback van users hier en ook nog 5 jaar garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 23-06-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:23:
Misschien een domme vraag maar als je weet dat de verzekering bedrag X wil gaan uitkeren, kan je toch gewoon een reparatie-opdracht geven? Ja, dat dat langer duurt is meer jouw probleem dan van iemand/iets anders. Neem toch ook aan dat het geld van de verzekering niet direct nodig is om de reparatie te kunnen betalen; lijkt me een normale reserve aan geld om "ongelukjes in een klein hoekje" zelf op te vangen.

Trouwens, er is een klein verschil tussen dagwaarde en "wat de gek ervoor geeft". Voorbeeld zijn AMD GPU's; de verzekering zal bij een defect misschien 80 Euro uitkeren maar omdat er een specifieke groep mensen hard op zoek is naar die GPU's, gaan ze voor 200 Euro van de hand op Marktplaats. Datzelfde geldt voor jouw TV; dagwaarde kan ineens heel erg dalen omdat de techniek van de TV achterhaald is en/of de verzekeraar weet dat die modellen amper verkopen zijn tweedehands.

Heb eenzelfde discussie ooit gehad over een auto; de dagwaarde was (bij total loss) iets van 11000 Euro. Na overleggen van allerlei bonnetjes van onderdelen en verwijzen naar de polisvoorwaarden, ging het bod ineens omhoog naar 15500 Euro. En dat was precies (op een paar tientjes na) wat ik zou moeten neerleggen voor een exact vergelijkbaar model.
Ik heb bij servelux een aanvraag gedaan voor reparatie maar ik mocht nu kiezen voor een restwaarde of reparatie mits het lang wachten.... na wat te chatten deze form zie ik dat ik voor de reparatie koste gwn beter een nieuwe kan aanschaffen... jej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Anoniem: 937271 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:48:
De MediaMarkt is niet zaligmakend! Kijk ook op de Pricewatch van Tweakers.net. En bel wat zaken rond die in topic Prijzendiscussie Samsung tv's genoemd worden voor een scherpe prijs. De KS serie uit 2016 is net als de LG oled Serie uit dat jaar overstelpt met fantastische reviews. Alleen is oled een slag duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ago schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:54:
[...]

De MediaMarkt is niet zaligmakend! Kijk ook op de Pricewatch van Tweakers.net. En bel wat zaken rond die in topic Prijzendiscussie Samsung tv's genoemd worden voor een scherpe prijs. De KS serie uit 2016 is net als de LG oled Serie uit dat jaar overstelpt met fantastische reviews. Alleen is oled een slag duurder.
ik zou voor haar even de linkjes geven, ze is denk ik nieuw hier en dan is het lastig een topic zoeken vermoed ik.

En wil je ophouden mooie tv's te noemen, straks krijg ik het nog in mijn hoofd om een nieuwe aan te schaffen, want die eerste die je noemde zou al mooi hier in de woonkamer staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ago schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:54:
[...]

De restwaarde van mijn tv krijg ik als bon bij mediamarkt. Maar ik weet niet hoeveel het zal bedragen. Ik ga zeker vergelijken. Mss kan ik mijn bon dan voor iets anders gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937271 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:58:
[...]

De restwaarde van mijn tv krijg ik als bon bij mediamarkt. Maar ik weet niet hoeveel het zal bedragen. Ik ga zeker vergelijken. Mss kan ik mijn bon dan voor iets anders gebruiken....
wat raar? Welke verzekeraar zit je, bij klaverblad waar ik zit kreeg ik namelijk gewoon geld op de rekening. Maar ik snap het niet helemaal, je had toch geld op je rekening gekregen?

op marktplaats staat trouwens iemand die dringend jouw tv zoekt in een kapotte staat , misschien krijg je van hem meer dan van de mediamarkt.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 23-06-2017 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

Omdat de KS serie end of life is, heeft je MediaMarkt misschien demomodellen die je tegen een mooie korting kunt kopen. Kijk ook naar de UE65KS9000, die is ook curved. Als je curved beu bent, vraag dan ook naar de UE65KS8000, die is recht (staat strakker naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:04:
[...]

wat raar? Welke verzekeraar zit je, bij klaverblad waar ik zit kreeg ik namelijk gewoon geld op de rekening. Maar ik snap het niet helemaal, je had toch geld op je rekening gekregen?

op marktplaats staat trouwens iemand die dringend jouw tv zoekt in een kapotte staat , misschien krijg je van hem meer dan van de mediamarkt.
Hey, ik ben weer onduidelijk mss :)
Ik heb via mijn brandverzekering het bedrag op mn rekening gekregen.
Maar dat staat los van de restwaarde van mijn tv.
Die krijg ik van mediamark/servelux... dat is wat ik nog niet weet en niet ontvangen heb (want ik moest nog de beslissing maken nieuw kopen of repareren) bedankt idd mss bied hij meer ik ga eens kijken op de site van marktplaats mss heb jij een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:57:
ik zou voor haar even de linkjes geven, ze is denk ik nieuw hier en dan is het lastig een topic zoeken vermoed ik.
wifimedia/audiovision/foka/smits (arnhem)/DirectSales/Frans de Smet/Apollo Almere/Hofma/Radio von Burg.
Kijk ook eens op Botom.nl, daar heb ik deze week de 65KS8000 gekocht, die hangt nu mooi te wezen aan de muur. Ze hebben ook de 9000 zie ik. Dit bedrijf verkoopt geretourneerde producten van grote ketens met 1 jaar garantie. Je moet dit wel willen uiteraard. De prijs is er wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vriendelijk bedankt allemaal 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937271 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:09:
[...]

Hey, ik ben weer onduidelijk mss :)
Ik heb via mijn brandverzekering het bedrag op mn rekening gekregen.
Maar dat staat los van de restwaarde van mijn tv.
Die krijg ik van mediamark/servelux... dat is wat ik nog niet weet en niet ontvangen heb (want ik moest nog de beslissing maken nieuw kopen of repareren) bedankt idd mss bied hij meer ik ga eens kijken op de site van marktplaats mss heb jij een link?
https://link.marktplaats.nl/m1177088566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32

FeaR

In GoT we trust

@Anoniem: 937271
Dringend verzoek om niet meerdere keren achter elkaar te posten en de wijzig-knop te gebruiken om iets aan een laatste post toe te voegen in plaats van je eigen topic meerdere malen te kicken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1