Verwijderd
is het de pc van je broer(tje) soms:?Op vrijdag 06 juli 2001 16:36 schreef StephaN het volgende:
Ja denk dat ik dat maar doe ik kan hem ook niet uit zetten want mijn broertje zit altijd op het internet en anders wordt ie boos
Dat komt omdat je alleen de stressed temp dan minder hoog wordt, de idle temp wordt niet lager als je hem terugklokt, alleen de stressed temp...Op vrijdag 06 juli 2001 16:44 schreef StephaN het volgende:
Nou het werkt voor geen meter, heb hem weer op 1200 gezet en hij geeft nog steeds 72 graden aan. (nee mijn pc is de host, en als je mijn broertje chagrijnig wilt zien moet je het internet uitzetten)
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
stressed 57/59
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Maargoed wat ik dus wou zeggen is dat ik het maar een slechte zaak vindt dat die dingen zo heet worden. Ik doe nu nog 50 stressed en een case temp van 39 graden. In een kamer waar het ong bijna 30 graden is.
Maar als ik me switch omzet van mijn twee 120x120x38mm zuigers (sunon 220 volt 90 cfm keer 2) achter loop de temp van me proc op tot 60~63 graden en een casetemp van 50 ofzo. Ik zit hier nou op een kamer waar het niet uit te houden is.
Voor zit een 120x120x25 blower. En ik heb een WBK38
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
(krijg je met een goeie koeler)
temps:
cpu: stressed=52`C. idle=41`C.
case: 33`C
air in: 32`C
redelijk warm, maar toch niet extreem (stressed issie maar 4 graden hoger dan normaal).
Verwijderd
Je moet niet alleen het aantal Mhz terugschroeven, want dat maakt niet veel uit qua warmteproductie. Je moet het voltage omlaag gooien, en om dat stabiel te kunnen doen moet je terugklokken. Dan scheelt het wel flink in de temperatuur!Op vrijdag 06 juli 2001 16:44 schreef StephaN het volgende:
Nou het werkt voor geen meter, heb hem weer op 1200 gezet en hij geeft nog steeds 72 graden aan. (nee mijn pc is de host, en als je mijn broertje chagrijnig wilt zien moet je het internet uitzetten)
Hoogste temperatuur met kast dicht was 69 graden, nu is ie met kast open maximaal 56 geworden.
Verwijderd
AMD's worden nou eenmaal warmer.
Verwijderd
JaOp vrijdag 06 juli 2001 19:17 schreef BosPiet het volgende:
die van mij is 61.5 graden en mijn moederbord 45 graden... maar das ie altijd al, onovergeklocked... Is erg warm of niet?
Mijne is nu 58 graden stressed (coolermaster ~ 1.5GHz met Delta 60HP fan) en mobo is 36 graden.
Verwijderd
Hehe, die van mij is 98 graden na 1 uur quake.
Het begint nu al een beetje te stinken...
Ik heb een AMD Athlon 1.2ghz niet overgeklokt.
Verwijderd
DUDE!!!!!!!!!!!!!! pas op gek...da's dik boven de aanbevolen temp. beter koelen gek, voordat je een nieuwe kan halen...Op vrijdag 06 juli 2001 19:27 schreef Logitech het volgende:
[..]
Verwijderd
dat is echt niet goed hoor, de mijne is 60 graden en ik maak me al zorgen...je hebt je zaakjes slecht geregeld...Op vrijdag 06 juli 2001 19:32 schreef Logitech het volgende:
Volgens een kennis worden ze gewoon zo warm.
Ga ook weer Intel halen, wordt niet zo warm.
Het is:
98 graden CPU.
42 graden CASE.
Zal zo wel meer worden...
Verwijderd
Hmm... vlgns mij weet ik waarom hij niet meer reageertOp vrijdag 06 juli 2001 19:33 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
dat is echt niet goed hoor, de mijne is 60 graden en ik maak me al zorgen...je hebt je zaakjes slecht geregeld...
Verwijderd
Ik heb 100 graden gehaald!!!
Na 3 vastlopers werkt het nog steeds!
Het is in mijn kamer ook erg warm...
Verwijderd
en het helpt nog niet eens echt goed ook....grhml...Op vrijdag 06 juli 2001 20:05 schreef keeper het volgende:
[..]
Dat is precies zoals mijn computer er nu bijstaat
Verwijderd
Verwijderd
Concrete Loop Watercooling

Dit is dus die nieuwe koeler, Koste me 35,-
Houd mijn TB 800@1000 weer netjes op temperatuur. Met oude koeler liep ie boven de 58 graden idle uit namelijk.
Oh en sorry voor de slechte pic -> ben nog nie zo handig met die camera.
Verwijderd
stressed= ZOu het niet weten. Hij begint altijd na 5 min te piepen en dan zet ik hem uit
Verwijderd
Toch maar een Intel, ja geen extra coolers en lawaai aan je hooft he.
Verwijderd
Volgens mij kan je daar rustig 10 graden bij op tellen omdat hij niet de temp van de core meet maar de sensor aan de onderkant van de proc. zit.
Klopt dit
inderdaad, als je geen verstand van pc's hebt zou ik je een intel aanraadenOp zaterdag 07 juli 2001 09:12 schreef Logitech het volgende:
Hmmm... na de computer 2 minuuten aan te hebben is hij al 76 graden, en het is hier nog niet eens warm!![]()
mijnes word 40 graden (700@700 duron) normaal draaid hij op 1ghz, en kan met dit weer ook nog wel (55graden) maar ik heb net een g400 er in gezet, en nu doet win2k af en toel heel vreemd, ben er nu wel achter, de videokaart werd teheet.
Verwijderd
Ik wel veel verstand van computers enz.Inderdaad, als je geen verstand van pc's hebt zou ik je een intel aanraaden
Maar ik heb nog nooit een AMD gehad, duz...
mischien bedoel je dat je verstand hebt van de software.Op zaterdag 07 juli 2001 10:09 schreef Logitech het volgende:
[..]
Ik wel veel verstand van computers enz.
maar van hardware heb je nog niet echt kaas gegeten zotezien, is niet iets waar je je voor hoeft teschramen we zijn allemaal wel newbie geweest.
Maar omdat het je niet lukt, hoef je niet meteen de schuld aan de fabrikant tegeven, wat overigens een heele normale reactie is. Want niemand wilt graag dat hij ZELF de fout is. dus zeggen we maar dat het aan de fabrikant ligt. das makkelijk en streelt ons ego.
maar goed nu genoeg crap.
Als je een 2ehands headsink gebruikt kan je het beste een nieuwe kopen voor een paar tientjes. of als je een nieuwe hebt, hem erg GOED opzetten. dat ding moet er gewoon verkeerd opgezet zijn!
In de winter is mijn case temp 22 graden, mijn idle temp 28 graden met stressed op 38 - 39 graden. Begin me toch lichtelijk zorgen te maken.. waarom is mijn idle temp 20 graden MEER dan in de winter? 10 graden lijkt me normaler?
Enig idee hoe ik beter kan koelen zonder direct een Delta 60HP te nemen? Misschien moet ik toch es gaan kijken naar watercooling... maar hoe zit dat dan als ik mijn PC wilt mee nemen naar een LAN? Kan je een watergekoelde PC wel verslepen?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Pff, ik heb hiert achter me een Intel 550 staan, lopen op 588, en dat ding word ook zo rond de 58 graden, jij doet het gewoon fout met je 100 graden.Op zaterdag 07 juli 2001 09:12 schreef Logitech het volgende:
Hmmm... na de computer 2 minuuten aan te hebben is hij al 76 graden, en het is hier nog niet eens warm!![]()
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Mobo-temp: 39 graden (normaal: 35-36)
CPU : 65 graden (normaal: 58-59)
Stressed:
Mobo-temp: 41 graden
CPU: 72 graden.
Moge duidelijk zijn dat-ie nu idle is... die koe moet maar ff uit nu...
Virussen? Scan ze hier!
Weet niet wat voor koeler het is maar hij koelt goed dus wat wil je nog meer.Op zaterdag 07 juli 2001 10:35 schreef StephaN het volgende:
Ok nu het weer is afgekoeld loopt ie weer op 57graden overclocked 1200@1333, oh ja reind die fan heb ik ook dat is toch een coolermaster?

En dze zit in me server bakkie -> Netjes een cpu temp van 39 graden met dit weer.

Tis trouwens een Iceberg extreme cooler
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
die gaat dood ...Op vrijdag 06 juli 2001 19:27 schreef Logitech het volgende:
[..]
Verwijderd
Moederbord: 23 graden
CPU: 36 graden
zonder airco:
Moederbord: 42 graden
Processor: 61 graden
Tja ik heb een extreem warme kamer... met plat dak
Verwijderd
Normaal echt max op 52 .
Stressed blijft de CPU nu onder de 40C.
Verwijderd
nog geen casefans die komen er wel snel aaan
iemand anders ook dit probleem maar dan met intel want zie bijna alleen maar amd's in de posts
Verwijderd
Lekkker eindelijk weer`s iemand die geen amd heeft en ja... zie het resultaatOp vrijdag 06 juli 2001 17:08 schreef white_panther het volgende:
ik zit nu op een vrij warme kamer +/- 35 graden en m'n compu geeft aan dat de cpu 41 graden is
Verwijderd
De wordt 34 graden na 2 uur Quake III...
Dat kon ik van AMD niet zeggen, 100 graden na 2 minuuten...
Mobo -> 38 graden
cpu -> 57 graden
Dit met een FOP32-1 koeler.
Moest ook terugclocken
Tuurlijk... was jij laatst niet op zoek naar je IP.. zonder dat je wist wat het is...Op zaterdag 07 juli 2001 10:09 schreef Logitech het volgende:
[..]
Ik wel veel verstand van computers enz.
ga jij maar fijn verder met je lego spelen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Verwijderd
Ik draai nu 39 graden CPU temp. En 28 Case temp.
Volgens mij zit de Artic Silver er nog niet helemaal lekker op want het moet wel wat lager kunnen.
Verwijderd
Da's nog al wel zo tamelijk vreemd ja...Op zaterdag 07 juli 2001 10:15 schreef tazzman het volgende:
Hmm case temp van 29 graden.. en mijn TB900@1Ghz (10x100) idled nu op 48 graden. Stressed issie 56 graden. Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP in een Antec SX1030BEC met 4x80mm fans.
In de winter is mijn case temp 22 graden, mijn idle temp 28 graden met stressed op 38 - 39 graden. Begin me toch lichtelijk zorgen te maken.. waarom is mijn idle temp 20 graden MEER dan in de winter? 10 graden lijkt me normaler?
Enig idee hoe ik beter kan koelen zonder direct een Delta 60HP te nemen? Misschien moet ik toch es gaan kijken naar watercooling... maar hoe zit dat dan als ik mijn PC wilt mee nemen naar een LAN? Kan je een watergekoelde PC wel verslepen?
Case temp van 22 naar 29 zou ook een CPU temp van maar 7 graden hoger moeten geven, 10 maximaal.
Heb je die Alpha al eens uit elkaar elkaar gehaald en het stof er uit gehaald?
Die dingen zijn net stof magneten, en dat is funest voor de koeling.
Verwijderd
IDLE: 53 graden
stressed: 56 graden
Casetemp: 36 graden
Ik heb een AMD Athlon 1,4 ghz
Dat gaat echt wel goed met een Alpha PAL6035 heatsink en Delta MP (stille 4800 rpm) koeler! Met een Athlon boven de 1 gieg heb je gewoon een kwaliteitskoeler nodig. Een Alpha PAL6035 is dan niet echt goedkoop, maar wel erg goed! Aanrader voor degene met een Athlon > 1000 MHz