Upgrade huidige pc voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joey_st
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-02 22:05
Mijn vraag

Ik heb een pc waarmee ik video's wil bewerken. Op dit moment merk ik dat, wanneer ik Full HD materiaal wil monteren, de pc daar moeite mee heeft. Graag zou ik willen weten wat ik exact moet upgraden en of dit uberhaupt mogelijk is met mijn huidige setup.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Processor : Intel core i5 4460 (3.2Ghz)

- Processor Koeler : Scythe mugen 4 PCGH CPU koeler

- Moederbord : Gigabyte G1 sniper B6 Moederbord

- Voeding : Seasonic S12G-450 voeding

- Werkgeheugen : 8gb Corsair Ram

- Harde schijf : Samsung SSD 830 series 128gb & een 500GB HDD

- Grafische kaart : Gigabyte GV-N760OC-2GD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb voornamelijk op internet gezocht en hier wordt onder andere aangegeven dat je hiervoor een sterke processor nodig hebt, maar van de andere kant is GPU en RAM ook weer belangrijk. Ik hoop dat iemand op dit forum hier meer over kan zeggen op basis van mijn huidige setup.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@joey_st wat voor programma werk je mee, wat voor full hd materiaal is het (uit welk apparaat, codec, fps etc), wat doe je er mee (tijdslijn), waar heeft de pc precies moeite mee?

specs

• joey_st
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-02 22:05
@maratropa Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb het nu getest met mijn Samsung Galaxy S7 op Full HD 60 fps in het programma Hitfilm en de pc werd traag als ik nieuwe videofragmenten toevoegde en wilde afspelen. Ik was niet eens echt bezig met veel effecten erin te verwerken.

Ik wil daarnaast nog een camera gaan aanschaffen om voornamelijk homevideo's mee te maken. Met de geboorte van mijn zoon wil ik alles het liefst vastleggen voor later. Aangezien ik zelf van bewerken en editen houdt, wil ik dit natuurlijk zo mooi mogelijk in elkaar zetten, dus op den duur wil ik een programma als Adobe Premiere aanschaffen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@joey_st

Ik ken hitfilm niet goed maar 60fps full hd is natuurlijk dubbel zo veel als de normale 30fps zijn en jouw cpu is niet zo heel snel. Maar meten is weten, als je pc traag wordt; zit je cpu op 100%? Zit je ram vol? staat een schijf op 100%? Wordt de gpu vol belast? (kun je meten met msi afterburner)

Je kunt ook wat andere dingen proberen. Als hitfilm een "proxy" mogelijkheid heeft kun je misschien editen met wat lagere res files. Ook kun je zelf de boel omzetten in files die makkelijker zijn met editen, als de software geen h264 hulp krijgt met decoden van bijv de gpu in de cpu of de losse gpu zal dit ook niet helpen..

Qua hardware zou ik zeggen i7 er in en 8gb extra kan vast geen kwaad, maar mogelijk kun je het ook anders oplossen..

Probeer ook eens de gratis versie van Davinci Resolve te downloaden als je wat meer met editen wilt doen. Volgens mij komt op dit moment niks daar bij in de buurt voor die prijs. (0 euro :) )

specs