Mijn vraag
Ik heb een pc waarmee ik video's wil bewerken. Op dit moment merk ik dat, wanneer ik Full HD materiaal wil monteren, de pc daar moeite mee heeft. Graag zou ik willen weten wat ik exact moet upgraden en of dit uberhaupt mogelijk is met mijn huidige setup.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor : Intel core i5 4460 (3.2Ghz)
- Processor Koeler : Scythe mugen 4 PCGH CPU koeler
- Moederbord : Gigabyte G1 sniper B6 Moederbord
- Voeding : Seasonic S12G-450 voeding
- Werkgeheugen : 8gb Corsair Ram
- Harde schijf : Samsung SSD 830 series 128gb & een 500GB HDD
- Grafische kaart : Gigabyte GV-N760OC-2GD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb voornamelijk op internet gezocht en hier wordt onder andere aangegeven dat je hiervoor een sterke processor nodig hebt, maar van de andere kant is GPU en RAM ook weer belangrijk. Ik hoop dat iemand op dit forum hier meer over kan zeggen op basis van mijn huidige setup.
Alvast bedankt!
Ik heb een pc waarmee ik video's wil bewerken. Op dit moment merk ik dat, wanneer ik Full HD materiaal wil monteren, de pc daar moeite mee heeft. Graag zou ik willen weten wat ik exact moet upgraden en of dit uberhaupt mogelijk is met mijn huidige setup.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor : Intel core i5 4460 (3.2Ghz)
- Processor Koeler : Scythe mugen 4 PCGH CPU koeler
- Moederbord : Gigabyte G1 sniper B6 Moederbord
- Voeding : Seasonic S12G-450 voeding
- Werkgeheugen : 8gb Corsair Ram
- Harde schijf : Samsung SSD 830 series 128gb & een 500GB HDD
- Grafische kaart : Gigabyte GV-N760OC-2GD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb voornamelijk op internet gezocht en hier wordt onder andere aangegeven dat je hiervoor een sterke processor nodig hebt, maar van de andere kant is GPU en RAM ook weer belangrijk. Ik hoop dat iemand op dit forum hier meer over kan zeggen op basis van mijn huidige setup.
Alvast bedankt!