Product verzonden voor garantie - leverancier nalatig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In december 2016 heb ik een jas gekocht bij een leverancier welke meerdere malen per seizoen een evenement organiseert waarop kleding en sportartikelen te koop zijn, laten we deze winkel 'toko X' noemen.

Twee maanden later had de jas vele lelijke plekken en is er een logo van af gevallen, niet wat je zou verwachten van een bekend merk (prijs was €150 in uitverkoop). Ik heb contact gezocht met de leverancier (februari 2017), maar dit verloep op zijn zachtst gezegd niet soepel: niet telefonisch bereikbaar, geen reacties op mails, geen reguliere openingstijden. Na een publiek bericht op de Facebook pagina van toko X werd er eindelijk gereageerd op een van mijn mails, inmiddels is het begin april.

Ik heb de jas verzonden aan het adres waar de winkel gevestigd is. Na weer even wachten werd gemeld dat de jas niet gerepareerd kan worden, wel krijg ik de jas terug en een leuk bedrag aan cadeaubonnen. Eind april komen eindelijk de verzendkosten terug, en de cadeaubonnen arriveren per post.

Maar mijn jas is nog kwijt. Sinds eind mei heb ik niets meer vernomen van deze zaak, ik heb daarom begin juni aangegeven dat ik eis dat mijn jas voor 23 juni (vandaag) wordt terug gezonden. Ik heb nog geen jas, nog geen antwoord, en nog geen tracking code. Inmiddels begin ik te twijfelen of die cadeaubonnen wel echt zijn.

Over twee weken is de winkel een weekend geopend, ik ben van plan dan maar langs te rijden met de bonnen, en niet te vertrekken voordat ik m'n jas terug heb. En dan nooit meer terug komen. Maar wat kan ik nu nog meer doen? En wat als die jas inderdaad verzendklaar ligt in een of ander magazijn en ze hem die dag niet kunnen vinden/teruggeven?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Als je jas niet gerepareerd kan worden heb je gewoon recht op ontbinding van de koop en je geld terug, dus ik zou niet akkoord gaan met die cadeaubonnen en je kapotte jas terug als ik jou was. Heb je geen rechtsbijstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het ging om €100 aan bonnen, en de jas gaat op deze manier nog wel één winter mee. Dat vond ik een goede deal, dus daar wilde ik wel mee akkoord gaan.

Een rechtsbijstandsverzekering heb ik, en overweeg ik inderdaad in te zetten. Dat zal ook nog een gedoe worden, ik was namelijk tot voor kort als uitwonend student meeverzekerd met mijn ouders. Inmiddels ben ik geen student meer en heb ik een eigen verzekering, maar die is pas afgesloten toen deze kwestie al liep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:24:
Het ging om €100 aan bonnen, en de jas gaat op deze manier nog wel één winter mee. Dat vond ik een goede deal, dus daar wilde ik wel mee akkoord gaan.

Een rechtsbijstandsverzekering heb ik, en overweeg ik inderdaad in te zetten. Dat zal ook nog een gedoe worden, ik was namelijk tot voor kort als uitwonend student meeverzekerd met mijn ouders. Inmiddels ben ik geen student meer en heb ik een eigen verzekering, maar die is pas afgesloten toen deze kwestie al liep.
Dan moet je even kijken onder welke verzekering dit zou vallen, in dat geval hoop ik dat je bij dezelfde partij verzekerd bent als toen je nog onder je ouders viel, dan lijkt het me dat ze niet moeilijk zullen doen (je bent namelijk al van voor het begon bij hun verzekerd dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aja dat scheelt inderdaad :) Als het goed is is het dezelfde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
100 euro aan. Cadeaubonnen(die je bij die Toko moet gebruiken?). Tegen over 150 euro en er een andere mooie jas van kopen? Vergeet niet dat je weer kan fluiten naar een goede service. Terwijl je voor 150 een prima jas kan kopen die langer dan 1 winter mee kan gaan. Of ga jij van 50 euro per winter uit van een jas? Mijn jassen. Van 50-100 euro gaan 3-5 jaar mee als ze nog passen. En zo leerd toko x het nooit.
Pagina: 1