Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Heb al een tijd een tp link tl-wpa4220 kit in mijn bezig.
Nu heb ik ook nog een losse AV500 gekocht (nu dus 3 apparaten in mijn bezit)
De adapter heb ik via kabel verbonden aan mijn modem.
1 van de extenders heb ik aan de andere kant van de woonkamer hangen met 2 kabels (1 naar tv en 1 naar PS4)
Zowel mijn TV als PS4 hebben hierop internet (via kabel dus)
Nu probeer ik de 2e extender te verbinden zodat ik deze op de eerste verdieping kan hangen voor beter bereik, gezien ik hier geen goede wifi heb.
Het probleem is dat ik de 2e extender niet gekoppeld krijg, deze blijft aan geven "zelf toegekende ip".
Heb het zowel via wifi als via ethernet geprobeerd op mijn macbook.
Heb de installatie zoals beschreven al geprobeerd (WPS knop indrukken op modem en wifi clone knop op de extender) ook heb ik op zowel de 1e als de 2e extender de pair knop ingedrukt maar ook dan helaas geen verbinding.
Zou iemand mij kunnen helpen zodat ik ook op de eerste verdieping internet krijg?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Powerline (PLC) is net zo'n onbetrouwbare technologie als WiFi. Je hebt om te beginnen nooit garantie dat je tussen twee plekken op een stroomnet verbinding krijgt.

Dat gezegd, eerst zaak om uit te zoeken waar het exact mis gaat. Probeer eens de nieuwe adapter beneden te installeren. Werkt het daar wel en boven niet? Dan heb je een probleem op het stroomnet, oftewel te weinig signaal (andere fase, andere groep met een filter tussen de groepen) danwel teveel ruis (apparaten in de buurt die storen op de gebruikte 2-68MHz frequenties).

Werkt het in de woonkamer ook niet, dan heb je ofwel een defect apparaat (onwaarschijnlijk) of je moet de boel eerst pairen. Je hebt het over WiFi-instellingen overnemen met WPS-knop, maar voordat je ook maar iets met WiFi kunt doen moet je verbinding krijgen over PLC. Daar heb je als het goed is een andere knop voor.

Sowieso, welk "losse AV500" heb je gekocht?
De standaard heet trouwens "Homeplug AV 1.1", de snelheidsindicatie "500Mbps" impliceert proprietary extensions op AV1.1 van Sigma Designs. Maar implementatie van dingen als pairing bepaalt de vendor. Kan dus zijn dat als je losse geen TP-Link is het moeite heeft met praten tegen de TP-Links die je al had

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe adapter werkt ook beneden niet, zelfs niet wanneer deze in hetzelfde stopcontact zit.
Heb het pairen doormiddel van WPS knop geprobeerd, dit werkt niet.
Ook heb ik geprobeerd om te 2 extenders te pairen (inderdaad een andere knop) helaas geeft dit ook geen resultaat.

De "losse av 500" betreft een losse TP-LINK TL-WPA4220 extender (AV 500 staat voorop maar heb het even opgezocht). zou dus geen probleem moeten zijn om deze te pairen lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Verwijderd Wij hebben een stappenplan (inclusief plaatjes) hoe je eventueel handmatig kunt pairen.
Het pair proces is nodig zodat de adapters gekoppeld blijven aan elkaar en dus internet doorgeven.
Indien dit via de pair knoppen dus niet lukt, dan hebben wij daar een tooltje voor.

Het stappenplan voor het pairen van de TL-WPA4220 kun je gewoon opvragen via support.nl@tp-link.com ter attentie van Carmen

Met vriendelijke groet,
Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top! dankjewel Carmen.
Mail is zojuist verstuurd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge.schriever
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06-2023
Beste Carmen,

ik krijg de wpa-4220 extender niet meer te zien in de PLC utility.
Heb al van alles geprobeerd maar maar hij wordt niet zichtbaar.
Ik zie alleen de PLC die gekoppeld is met het internet maar geen extender.
Pairen via de knoppen, firmware van het hoofddevice geupdate en ze staan naast elkaar op een dubbel stopcontact (in de muur).
Ik kan overigens wel inloggen na een reset op 192.168.1.1, dus het WiFi gedeelte werkt prima, maar het power gedeelte dus (nog) niet.

Wat kan ik nog doen om de extender zichtbaar te krijgen?

met vriendelijke groet,
Gé Schriever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

ge.schriever schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:40:
Beste Carmen,

ik krijg de wpa-4220 extender niet meer te zien in de PLC utility.
Heb al van alles geprobeerd maar maar hij wordt niet zichtbaar.
Ik zie alleen de PLC die gekoppeld is met het internet maar geen extender.
Pairen via de knoppen, firmware van het hoofddevice geupdate en ze staan naast elkaar op een dubbel stopcontact (in de muur).
Ik kan overigens wel inloggen na een reset op 192.168.1.1, dus het WiFi gedeelte werkt prima, maar het power gedeelte dus (nog) niet.

Wat kan ik nog doen om de extender zichtbaar te krijgen?

met vriendelijke groet,
Gé Schriever
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het apparaat niet meer zichtbaar is.

Als het goed is heeft u 1 module bekabeld aan de router zitten en de ander (Wi-Fi) powerline module(s) op een gewenste plek in huis.

Branden op al deze adapters het lampje waar het huisje bij staat afgebeeld?
https://ibb.co/jGPpCS

Indien niet, dan dient u het stappenplan te volgen waarbij u ze software matig doet pairen/koppelen.

Als het huisje namelijk uit is op een van de adapters, dan communiceert deze niet met de andere adapters.

Graag ben ik benieuwd naar het resultaat :)

Mvg Carmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankieG
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb wel een goede uploadsnelheid alleen geen goede downloadsnelheid via de WiFi, wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Van alles..
Maar dit is een oud topic. Als je een probleem hebt, kun je zelf je eigen topic maken hiervoor.
Geef dan wel voldoende informatie, de vraag die je nu stelt is te summier.

Even zonder verdere info te weten van jouw setup:
Het gaat hier om een antiek Powerline setje, met 2.4Ghz only. Anno 2020 is daar gewoon weinig nuttigs meer van te bakken, tenzij je op een extreem schoon netwerk in de middle-of-nowhere zit. En dat is meestal niet het geval.

Enige constructieve oplossing is om recentere hardware te gebruiken. Liefst geen powerline maar gewoon een kabel, als t niet kan Moca, en als laatste resort een Powerline setje met mimo (dan moet je wel randaarde tot je beschikking hebben)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.