Map documenten terughalen van iCloud naar iMac?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Heb documenten opgeslagen in iCloud. ben echter de hele map documenten kwijt in finder. verdwenen. Hoe krijg ik die weer terug

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben nu documenten aan t kopiëren om ze terug te zetten in de iMac.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vaag verhaal. Documenten raak je niet zomaar kwijt. Verder is iCloud niet een 'internet-USB-stick' maar een synchronisatie systeem. Als je iets verwijdert verwijder je het overal.

Om te controleren of je data nog ergens beschikbaar is kan je online op iCloud.com of op een ander apparaat met iCloud Drive kijken of je je spullen daar wel ziet. Het kan namelijk zijn dat er niks weg is, maar dat je Finder gewoon ergens problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
Ook kun je in de finder de toetsencombinatie: Shift + Command + i doen om naar de iCloud Drive te gaan. De map documenten moet daar ook tussenstaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38
Als je de bestanden per ongeluk hebt verwijderd uit je iCloud folders:

Login op www.icloud.com en ga naar iCloud Instellingen. Onderaan deze pagina staat Geavanceerd -> Herstel Bestanden. Hier kun je de verwijderde bestanden weer terugzetten mits ze niet langer dan 30 dagen geleden zijn gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
nassau schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:03:
Als je de bestanden per ongeluk hebt verwijderd uit je iCloud folders:

Login op www.icloud.com en ga naar iCloud Instellingen. Onderaan deze pagina staat Geavanceerd -> Herstel Bestanden. Hier kun je de verwijderde bestanden weer terugzetten mits ze niet langer dan 30 dagen geleden zijn gewist.
Goede tip, wist ik niet . Thx! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 21:08
Als je "Bureablad en Documenten" in de iCloud instellingen eerst aanzet, vervolgens weer uit, dan word ook alles van je Mac verwijderd. Dan is het een kwestei van de mappen terugkopieren naar je Mac vanuit iCloud Drive, of de optie weer aan zetten.

Of als je ze ook per ongeluk uit iCloud Drive hebt gegooid: icloud.com > instellingen > herstel bestanden, zoals nassau al aangaf ;)

Verder, zoals altijd; maak Time Machine reservekopieen!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik.ook
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-01-2022
Heb hetzelfde probleem. De " Documenten" en "Bureaublad" folder is wel zichtbaar in iCloud, maar niet in directory gebruiker op iMac. Die heeft wel meer ruimte nu, maar het idee dat je prive bestanden alleen in de cloud te vinden zijn. Dat was niet de bedoeling.

Of iCloud nu wel of niet "alleen een synchronisatie is" ik ben de weg kwijt. :-(
Pagina: 1