Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Jansen99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:15
Hoi allen,

Ik heb nog een oude Samsung Galaxy S3 liggen die ik ooit eens geroot heb en niet meer gebruik. Is het toegestaan om een telefoon die geroot is, te verkopen op tweakers? Op de telefoon is geen rom geïnstalleerd, maar er staat wel Team Win Recovery Project 2.8.0.1 op.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via B.Jansen99 op 23-06-2017 15:51)

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:50
Ja. (Ik zie ze vaker voorbij komen in V&A en er is geen Nederlandse wet die het rooten strafbaar stelt)

[ Voor 94% gewijzigd door KirovAir op 23-06-2017 15:43 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:50
Ja. (Ik zie ze vaker voorbij komen in V&A en er is geen Nederlandse wet die het rooten strafbaar stelt)

[ Voor 94% gewijzigd door KirovAir op 23-06-2017 15:43 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
Waarom niet? Als jij vermeld dat er geen rom op staat, prima toch? Maar beter pleur je er een stock rom op, dan verkoopt het wat lekkerder dan een rom-loze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft meer te maken met de V&A dus schopje die kan op.

@ThatDutchComrad waarom denk je dat het verkopen van rooted toestellen niet is toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Jansen99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:15
rens-br schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:43:
Dit heeft meer te maken met de V&A dus schopje die kan op.

@ThatDutchComrad waarom denk je dat het verkopen van rooted toestellen niet is toegestaan?
Ik dacht omdat het verwarringen kan geven maar inderdaad, als je het gewoon aangeeft is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ThatDutchComrad als je het inderdaad gewoon aangeeft is er niks aan de hand. Wel kan het handig zijn om de telefoon te voorzien van een ROM, zodat een verkoper kan zien dat alles werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het belangrijkste is inderdaad dat je duidelijk bent over wat je aanbiedt. Wat iemand koopt moet in lijn zijn met wat iemand redelijkerwijs op basis van jouw informatie mag verwachten. Scheelt ook een hoop gedoe ;)
Pagina: 1