Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig bij Port triggering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik speel regelmatig het spel Overwatch en ervaar hier op willekeurige momenten disconnects met de server. De internet verbinding blijft ongewijzigd, waardoor ik ben gaan denken dat het misschien aan de poorten van de router zou kunnen liggen. Hierdoor heb ik port forwarding ingesteld naar het statische ip adres van mijn computer en de poorten die het spel gebruikt (tcp en udp) open gezet. Dit heeft het probleem voor mijn computer opgelost. Nu hebben mijn huisgenoot en ik ook allebei een ps4 met hetzelfde spel en tevens het zelfde probleem van disconnects met de overwatch server. Hierdoor heb ik geprobeerd dezelfde poorten bij port forwarding naar de ip adressen van beide ps4 ook open te zetten. Al snel kwam ik er achter dat dit natuurlijk helemaal niet kan. De optie port triggering lijkt mij beter geschikt aangezien dit de poorten voor heel het netwerk openzet. Echter hanteert overwatch een udp port range van 12000-64000. Mijn router ondersteunt alleen port triggering, per port en heeft geen optie voor het openzetten van een range, hierdoor kan ik enkel een aantal porten openzetten, maar dit lost het waarschijnlijk niet op.

Wat is mijn vraag nu na heel dit verhaal? Herkent iemand misschien dit probleem en hoe is dat opgelost? Of heeft iemand misschien een suggestie voor mij hoe ik de porten voor heel mijn interne netwerk kan openzetten, aangezien port forwarding dus geen optie is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC, windows 10, spel: Overwatch
Ps4
modem/router: telfort experia box v8 (Arcadyan VGV7519)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
port forwarding: geen optie, kan enkel de porten voor 1 device openzetten
port triggering: lukt voor de meeste porten, maar niet voor de udp range van 12000-64000
Mijn modem ondersteunt DMZ, is dit misschien nog eventueel een optie?

De instellingen van mijn router:
http://imgur.com/a/PtLru

Ik hoop dat iemand de tijd en moeite wilt nemen om even mee te denken. Alvast dank hiervoor _/-\o_

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wat jij wilt kan helemaal niet.
Noch met port forwarding noch met port trigger.

Je hebt het over poorten open zetten maar dat creert een verwarrende verwachting, de juiste term is port forwarding en het houd in dat het verkeer vanaf het internet naar een bepaalde port van je wan adres van je router gestuurd wordt, door je router geforward wordt naar een bepaalt ipadres in je lan.

Jij wilt dat verkeer beurtelings naar twee verschillende ipadressen in je lan sturen (twee verschillende PS4's).
Dat kan dus niet.
Port trigger is hetzelfde als port forwarding maar dan dat de forwarding na het sluiten van de connectie weer uit gezet wordt en een trigger (via een trigger port) nodig heeft om weer geforward te worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gewoon UPnP gebruiken (het liefst met DHCP Bindings) en die handmatige forwards achterwege laten.

Verder heeft @Ben(V) gelijk, een poort kan je niet naar 2 apparaten forwarden.
Ook wil ik je graag wijzen op het feit dat die site van Battle.net ook (of alleen) de uitgaande poorten noemt (zoals 80 en 443 o.a.) die heb je echt niet inkomend nodig.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
UPnP zou ik nooit gebruiken.
Dat is een groot beveliigings risico.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.