Upgrade RAM, zelfde soort of groter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Op dit moment heb ik een PC met daarin een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 met daaring 8 GB pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Prima snelle PC voor nu, maar ik merk dat het 8GB geheugen wat aan de krappe kant wordt met games. Nu wil ik het geheugen uitbreiden. Eerste ingeving is dat ik nogmaals hetzelfde geheugen erbij prik. Dat geheugen is echter duurder dan het 2 jaar geleden was en ik vraag me af of ik met totaal 16GB niet weer tegen beperkingen aanloop en of ik niet beter 16GB 1.6 GHZ erbij kan prikken om wellicht wat overkill te hebben, maar niet uiteindelijk alsnog de 8GB te moeten vervangen door 16GB.

Ik zat zelf te denken aan pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 (edit wegens niet op supported memory list) omdat het 1.6 Ghz is en ook prima beoordelingen heeft. Lijkt me dat dit gewoon moet kunnen in combinatie met m'n huidige geheugen, maar daar heb ik een stukje bevestiging voor nodig, wie kan me helpen?

Verdere systeeminfo:
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed
pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Alle reacties

Verwijderd

Tegen de tijd dat 16gb niet genoeg gaat zijn ben je aan een heel nieuw systeem toe. Het beste voeg je 2x4gb toe met dezelfde timings als wat je nu hebt.