Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 937085

Topicstarter
Na een week te zijn bezig geweest met de WIKO sunny blijkt het dus dat je deze telefoon niet in combinatie met een KPN mobiel abonnement kunt gebruiken. Krijg steeds de melding geen SIM.
Papiertje ertussen, andere SIM of telefoon heeft geen effect.
SIM kaart andere provider werkt wel in deze telefoon en SIM kaart werkt wel in een andere telefoon.

Heb inmiddels 2 maal telefonisch contact gehad met de KPN en ben in de KPN winkel geweest en daar hebben ze een SIM wissel gedaan (geen effect)

Toestel is gekocht bij Bol.Com en inmiddels ook al een keer gewisseld wat geen effect heeft gehad.

Wiko Sunny loopt op Android 6.0 Marshmallow en heeft dual SIM, geen van beide poorten werken.

Toestel draait wel op SIM kaarten van een andere provider

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 937085 op 23-06-2017 13:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou proberen een nieuwe SIM kaart te krijgen van KPN, en als dat niet werkt zit er niks anders op dan een andere telefoon te halen of van provider te wisselen. Ik zou alleen geen reden kunnen bedenken waarom je dat probleem hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 937085 welkom op Tweakers.

Je openingspost is momenteel wel heel erg karig. Zou je ons willen voorzien van wat meer informatie?

Waar heb je het toestel bijvoorbeeld gehaald, wat voor software draait er op de telefoon en heb je al contact opgenomen met KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb inmiddels 2 maal telefonisch contact gehad met de KPN en ben in de KPN winkel geweest en daar hebben ze een SIM wissel gedaan (geen effect)

Toestel is gekocht bij Bol.Com en inmiddels ook al een keer gewisseld wat geen effect heeft gehad.

Wiko Sunny loopt op Android 6.0 Marshmallow en heeft dual SIM, geen van beide poorten werken.

Toestel draait wel op SIM kaarten van een andere provider

volgens SPECS sim lock vrij

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 937085 op 23-06-2017 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:12

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik zou denken aan een SIM lock.

Heb je hier wat aan?
https://mobileunlock24.com/gb/wiko/unlock-wiko-sunny

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ik zit ook te denken aan een sim lock, alleen zou het toestel dan om een code moeten vragen en dat gebeurd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

rens-br schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:46:
Ik zit ook te denken aan een sim lock, alleen zou het toestel dan om een code moeten vragen en dat gebeurd niet.
Is dat niet toestel afhankelijk? Of heb je ervaring met deze telefoon?

@Anoniem: 937085 Is het inmiddels gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

technomania schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:08:
Nee, maar dat staat in het stappenplan op de website die jij gelinkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:05
Volgens deze site http://willmyphonework.net/ zou het wel moeten werken, mits je geen 4G gebruiken wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
technomania schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:08:
[...]

@Anoniem: 937085 Is het inmiddels gelukt?
@technomania
nee helaas nog niet, maar ik ga de tips nog even lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MEN-O schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:45:
Volgens deze site http://willmyphonework.net/ zou het wel moeten werken, mits je geen 4G gebruiken wilt..
@MEN-O ; ik denk dat daar het probleem zit, hoe geef ik aan dat ik geen 4G wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Anoniem: 937085 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:43:
[...]

@MEN-O ; ik denk dat daar het probleem zit, hoe geef ik aan dat ik geen 4G wil
Als dat op de Simkaart opgeslagen wordt (geen idee); zou ik de kaart in een toestel stoppen waar die wél in werkt, en dan bij 'mobiele netwerken' oid bij voorkeursnetwerk gewoon WCDMA/GSM kiezen ipv 4G WCDMA/GSM.

Wél vreemd dat andere kaarten wel werken (of waren die 3G ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MEN-O schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Als dat op de Simkaart opgeslagen wordt (geen idee); zou ik de kaart in een toestel stoppen waar die wél in werkt, en dan bij 'mobiele netwerken' oid bij voorkeursnetwerk gewoon WCDMA/GSM kiezen ipv 4G WCDMA/GSM.

Wél vreemd dat andere kaarten wel werken (of waren die 3G ?)
@MEN-O
die blijken 3g te zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:23
Heb je de SIM kaart wel goed erin? Er kunnen 2 simkaarten in deze telefoon. Heb zelf deze ook en in het begin heb ik ook even gestoeid met hoe de sim erin moest.

ik heb 1 simkaart erin en die zit in de upper (staat erin gegraveerd op het ijzertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Zou ik toch proberen de kaart of telefoon op 3G te zetten.

En @Cave_Boy : andere kaarten (3G blijkt dus, doen het wél)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cave_Boy schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:02:
Heb je de SIM kaart wel goed erin? Er kunnen 2 simkaarten in deze telefoon. Heb zelf deze ook en in het begin heb ik ook even gestoeid met hoe de sim erin moest.

ik heb 1 simkaart erin en die zit in de upper (staat erin gegraveerd op het ijzertje).
@Cave_Boy allebei de slots geprobeerd, helaas allebei dezelfde melding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
MEN-O schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Zou ik toch proberen de kaart of telefoon op 3G te zetten.

En @Cave_Boy : andere kaarten (3G blijkt dus, doen het wél)
@MEN-O @rens-br @technomania @Cave_Boy @gwystyl iedereen bedankt voor de hulp maar om één of andere reden wil het allemaal niet werken.
ik stuur de telefoon terug naar Bol, die doen gelukkig niet moeilijk... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

MEN-O schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Als dat op de Simkaart opgeslagen wordt (geen idee);
Ik kreeg een paar maanden geleden een nieuwe simkaart omdat Tele2 overging op 4g. Dus het wordt wel degelijk op de kaart zelf opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@technomania het wordt niet echt 'opgeslagen' op de simkaart, maar de simkaart moet er ondersteuning voor hebben. Of te wel je hebt een Simkaart die 4G kan doen of niet. Het is niet zo dat je het ergens aan kan zetten. De stappen die @MEN-O beschrijft zijn dan ook alleen voor het toestel en heeft weinig te maken met de simkaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
Hi,

Wij hebben dit probleem ook, dit komt door een update van WIKO, sim doet het wel voordat je die update erop doet. Zelfde wat jij ook hebt met KPN.

WIKO reageert niet en wij hebben alle gsm's retour gedaan.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bschnitz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:49:
Hi,

Wij hebben dit probleem ook, dit komt door een update van WIKO, sim doet het wel voordat je die update erop doet. Zelfde wat jij ook hebt met KPN.

WIKO reageert niet en wij hebben alle gsm's retour gedaan.
@Bschnitz bedankt voor je feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampes
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-02 14:29
De telefoon van mijn zoon heeft een een zelfde probleem zoals hier omschreven. Hij heeft de telefoon ongeveer een maand in gebruik met een Simyo simkaart, alles werkt netjes zoals het hoort. Op dat moment komt er een Android update. Nu ongeveer 2 weken geleden. En sinds dat moment wordt de Simyo simkaart niet meer herkent. Terwijl mijn eigen KPN kaart in dezelfde telefoon wel werkt.

Simyo heeft toen een nieuwe simkaart opgestuurd. Helaas werkt deze ook niet in de Wiko Jerry telefoon. De nieuwe Simyo kaart werkt wel in mijn Samsung telefoon. Evenzo werkt mijn KPN simkaart ook gewoon in de Wiko Jerry. Het enige wat dus niet werkt is de combinatie Simyo simkaart (2 verschillende simkaarten) met de Wiko Jerry telefoon.

Zoals ik hier lees, maar ook op het forum van Simyo, ben ik niet de enige die hier tegenaan loopt. :(

Wat mij betreft lijkt dit sterk op een software probleem van Wiko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 09:46
Er is zojuist een update uitgekomen (Althans, die zie ik net). Misschien is het met deze update verholpen? Ik zal zo kijken of ik release notes kan vinden.

Het gaat om Wiko Sunny Marshmallow 6.0 [46]: http://nl.wikomobile.com/update-1244-update-sunny
Pagina: 1