Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 20:12
Doe vooral een master waarbij je wél dat wauw! gevoel krijgt. Of dit nu supply-chain management, accountancy of theologie is, doe waar je blij van wordt. je hebt (waarschijnlijk) een goed stel hersens gekregen, dus met een leuke baan komt 't ook wel goed. Veel mensen hebben een studie gevolgd die, uiteindelijk, weinig tot niets met hun huidige werk van doen heeft, en dat is prima.

Je geeft aan dat je graag met auto's of consumentenelektronica werkt, leuk! Staar je echter niet blind op een bepaalde sector of markt (of je moet boer of pastoor willen worden). Bedenk dat je werkplezier vooral haalt uit wát je met wié mag doen en dan maakt het niet uit of je bij een telefoon- of rookworstenbedrijf werkt.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Bernard0343 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:25:
Doe vooral een master waarbij je wél dat wauw! gevoel krijgt. Of dit nu supply-chain management, accountancy of theologie is, doe waar je blij van wordt. je hebt (waarschijnlijk) een goed stel hersens gekregen, dus met een leuke baan komt 't ook wel goed. Veel mensen hebben een studie gevolgd die, uiteindelijk, weinig tot niets met hun huidige werk van doen heeft, en dat is prima.

Je geeft aan dat je graag met auto's of consumentenelektronica werkt, leuk! Staar je echter niet blind op een bepaalde sector of markt (of je moet boer of pastoor willen worden). Bedenk dat je werkplezier vooral haalt uit wát je met wié mag doen en dan maakt het niet uit of je bij een telefoon- of rookworstenbedrijf werkt.
Dankjewel voor de tip, ik denk inderdaad dat ik iets te blind naar die twee sectoren zit te kijken in de zin van welke functie kan ik uitvoeren in de automotive sector bijvoorbeeld.

Ik heb alleen een beetje het idee dat ik bij niets een wauw gevoel krijg of ik hem in ieder geval heel veel twijfels.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En misschien is ook ook nog wel zinvol om je horizon iets te verbreden. Je geeft aan veel met consumentenelektronica te hebben, nu is het ontwikkelen en produceren daarvan een beperkte markt maar het toepassen daarvan kan veel breder, denk bijvoorbeeld aan toepassingen van tablets/smartphones en dat kan in vele markten. Van toepassingen in operatiekamers tot en met de postbode. Daar zou je het ook kunnen zoeken en dan kom je meer in de hoek van ICT masters, technische bedrijfskunde, management of Technology of information management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik wil niet azijnzeiken , maar de teksten die je post lijken me niet van HBO niveau

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Sethro schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:19:
En misschien is ook ook nog wel zinvol om je horizon iets te verbreden. Je geeft aan veel met consumentenelektronica te hebben, nu is het ontwikkelen en produceren daarvan een beperkte markt maar het toepassen daarvan kan veel breder, denk bijvoorbeeld aan toepassingen van tablets/smartphones en dat kan in vele markten. Van toepassingen in operatiekamers tot en met de postbode. Daar zou je het ook kunnen zoeken en dan kom je meer in de hoek van ICT masters, technische bedrijfskunde, management of Technology of information management
Goede tip, thanks inderdaad wat breder nadenken dan wat ik nu doe.
Hackus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:37:
Ik wil niet azijnzeiken , maar de teksten die je post lijken me niet van HBO niveau
Daar ben ik me inderdaad van bewust. Komt met name ook omdat mijn opleiding in het Engels is waardoor ik ook full-time Engels sprak. Hierdoor is mijn Nederlands flink achteruit gegaan. Iets waar ik ook aan moet werken. Aan de andere kant, wil ik ook een Engelstalige Master volgen en later het liefst Internationaal aan de slag gaan.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De Master zal ook in het Engels zijn @Thenotorious. Heb je al geïnformeerd in Tilburg, naar de mogelijkheden die aansluiting hebben op je huidige niveau ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bernard0343 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:25:
Doe vooral een master waarbij je wél dat wauw! gevoel krijgt. Of dit nu supply-chain management, accountancy of theologie is, doe waar je blij van wordt. je hebt (waarschijnlijk) een goed stel hersens gekregen, dus met een leuke baan komt 't ook wel goed.
Doe hetgeen wat je het leukst vindt en wat een fatsoenlijke baankans heeft. En bewaar studies die een enkeltje werkloosheid zijn voor je hobby als je ze leuk vindt. Anders krijgen we hier weer een topic erbij van iemand die geen werk kan vinden en dat nooit zag aankomen omdat iedereen maar zei dat je vooral moet doen wat je leuk vindt.

Ik wil absoluut niet zeggen dat je iets moet doen wat je haat voor het geld. Maar als je iets doet wat je heel leuk vindt en dan werkloos thuis zit, dan schiet die opleiding nog steeds niet op.

Wat toch wel belangrijk is, is wat je ermee kan doen. Die opleiding is vooral snel voorbij. En het is inderdaad niet zo dat je per se exact moet doen waar je opleiding voor is, maar het is natuurlijk wel de logische plaats waar je na je opleiding gaat kijken.

Dat je te laat bent voor open dagen is nu erg vervelend. Maar misschien zijn er nog alternatieven? Meeloopdagen bijvoorbeeld? En ik neem aan dat je een premaster nodig hebt, kan je die al beginnen voor je definitieve masterkeuze hebt gemaakt, of is die te specifiek voor de master? Of keuzevakken in je master, dat je ze gewoon een beetje combineert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Thenotorious Een pre-master is een schakelprogramma voor hbo- of wo-bachelors die een universitaire master willen behalen. Dat bedoelde ik ook met mijn vorige post of er aansluiting is aan de Uni van Tilburg op je huidige opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Sissors schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:17:
[...]

Doe hetgeen wat je het leukst vindt en wat een fatsoenlijke baankans heeft. En bewaar studies die een enkeltje werkloosheid zijn voor je hobby als je ze leuk vindt. Anders krijgen we hier weer een topic erbij van iemand die geen werk kan vinden en dat nooit zag aankomen omdat iedereen maar zei dat je vooral moet doen wat je leuk vindt.

Ik wil absoluut niet zeggen dat je iets moet doen wat je haat voor het geld. Maar als je iets doet wat je heel leuk vindt en dan werkloos thuis zit, dan schiet die opleiding nog steeds niet op.

Wat toch wel belangrijk is, is wat je ermee kan doen. Die opleiding is vooral snel voorbij. En het is inderdaad niet zo dat je per se exact moet doen waar je opleiding voor is, maar het is natuurlijk wel de logische plaats waar je na je opleiding gaat kijken.

Dat je te laat bent voor open dagen is nu erg vervelend. Maar misschien zijn er nog alternatieven? Meeloopdagen bijvoorbeeld? En ik neem aan dat je een premaster nodig hebt, kan je die al beginnen voor je definitieve masterkeuze hebt gemaakt, of is die te specifiek voor de master? Of keuzevakken in je master, dat je ze gewoon een beetje combineert?
Daar denk ik inderdaad ook aan, uiteindelijk vind ik dat natuurlijk ook heel erg belangrijk. Ik geloof dat er ook geen meeloopdagen meer zijn. En idd die topic volg ik ook en dat wil ik ook niet meemaken.
Hackus schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:35:
@Thenotorious Een pre-master is een schakelprogramma voor hbo- of wo-bachelors die een universitaire master willen behalen. Dat bedoelde ik ook met mijn vorige post of er aansluiting is aan de Uni van Tilburg op je huidige opleiding.
Pre-master heb ik al in de pocket omdat ik die mocht volgen als een minor. Dus ik kan in principe meteen beginnen. Voor de rest is mijn bachelor opleiding International Business dus sluiten de IB masters het best aan mijn opleiding.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Business Administration, Communication Studies, Educational Science and Technology
en European Studies sluiten aan op je pre-master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sissors schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:17:
[...]

In november zijn er open dagen voor een Masterstudie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt autorijden en op knopjes van een smartphone prutsen.

Je hebt geluk, je bent pas 21. Je kunt je veroorloven om 2 jaar te verspillen.

Stop met alles, en ga 2 jaar in het leger.

Geen grapje.

Over 2 jaar ga je nog eens bedenken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09 18:39
Ga naar de open dagen (zoals Hackus zei; november) en kijk of je ook met een decaan kunt praten, zij weten vaak het beste te vertellen wat de mogelijkheden zijn en kunnen je wellicht zelfs helpen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Dankjewel voor de tips iedereen, ik ga er achteraan!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:02:
Je wilt autorijden en op knopjes van een smartphone prutsen.

Je hebt geluk, je bent pas 21. Je kunt je veroorloven om 2 jaar te verspillen.

Stop met alles, en ga 2 jaar in het leger.

Geen grapje.

Over 2 jaar ga je nog eens bedenken wat je wilt.
Ik denk dat het leger niets voor mij is aangezien ik er ook niet helemaal een voorstander van ben. Maar hey, toch bedankt!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Kijk waar je heel goed in bent (hoger dan 6,5). En kies dan de moeilijkste vervolgopleiding in die richting.

Of, in lijn met een eerdere reaktie: ga een jaar in het buitenland studeren, of in het buitenland werken. Open je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 10:34
-

[ Voor 121% gewijzigd door wouter6022 op 27-03-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 12:48
wouter6022 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:43:
@Thenotorious Toen ik jouw verhaal las moest ik aan deze master denken. Misschien is er in Tilburg wel een vergelijkbare master?
AKA Technische Bedrijfskunde
Pagina: 1