Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop voor webdesigner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 23:09
Ik bezit een fijne laptop maar ik wil ook graag een desktop erbij voor mijn vaste werklocatie. De volgende eisen heb ik:

- Adobe Indesign, Illustrator en Photoshop dagelijks gebruiken
- Browsen
- Unknown's Battleground spel op minimaal medium settings soepel kunnen spelen ter ontspanning

In welke richting moet ik zoeken? Mijn budget is het liefste niet meer dan 1.000 maar ik kan water bij de wijn doen mocht het nodig zijn :)

Alle reacties

• jelcon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-11 08:27
Hallo Everton,
Ik denk dat je met dat lijstje eisen heel goed af kan met de mainstream gamepc van de BBG van mei reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017
Deze is misschien een beetje overspecced, maar met in het achterhoofd dat PUBG best een belastend spelletje is, kan je dit wel goed in overweging nemen. Zeker gezien je budget.

• EvertonPride
Ziet er zeker goed uit, Abobe Pakket (zwaardere programma's) tegelijk gaat op deze?

Windows 10 moet ik deze apart erbij aanschaffen?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

Nibbz

Postmaster General

Sketch is inmiddels een photoshop / illustrator (Web / UX design iig :) ) killer geworden. Mac icm Sketch geen idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Nibbz op 23-06-2017 13:37 ]

13:37

• EvertonPride
Ik ben al vanaf kinds af aan gewend met Windows, helaas.

• EvertonPride
jelcon schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:08:
Hallo Everton,
Ik denk dat je met dat lijstje eisen heel goed af kan met de mainstream gamepc van de BBG van mei reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017
Deze is misschien een beetje overspecced, maar met in het achterhoofd dat PUBG best een belastend spelletje is, kan je dit wel goed in overweging nemen. Zeker gezien je budget.
Dit lijkt mij de beste oplossing. Kun je deze onderdelen ook samen bestellen zodat je al de desktop samengesteld per post ontvangt?

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 13:45
EvertonPride schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:38:
Ik ook, maar ben enkele jaren geleden puur uit nieuwsgierigheid begonnen met een MacBook Air. Heb het vrij snel onder de knie gekregen, en wil niet meer zonder. Tussen Windows en Linux is MacOS het beste van beide werelden naar mijn mening.
Nibbz schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:37:
Sketch is inmiddels een photoshop / illustrator (Web / UX design iig :) ) killer geworden. Mac icm Sketch geen idee?
Gebruik ik ook, dagelijks. Heerlijke applicatie, en ze zijn heel rap met hele nuttige updates, wordt steeds beter en beter en het werkt zo ontzettend licht tegenover AI.

[ Voor 32% gewijzigd door xoniq op 26-06-2017 12:40 ]

Verwijderd

EvertonPride schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:36:
Ziet er zeker goed uit, Abobe Pakket (zwaardere programma's) tegelijk gaat op deze?

Windows 10 moet ik deze apart erbij aanschaffen?
Dat gaat makkelijk. Een windows 10 pro key kan je voor drie tientjes in de pricewatch vinden, moet je alleen nog even een USB stick aanschaffen.

Maar wat ook nog ontbreekt is een goede kleur echte en stabiele monitor.

Dan ga je flink over de 1000 euro heen!

Weet je zeker dat je je ook niet met een spelletje mijnveger kan ontspannen?

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

EvertonPride schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:38:
Mac / Windows verschil is niet meer zo groot als vroeger. En Sketch is echt heel wat beter dan Photoshop (veel meer plugin's, veel meer support vanuit de community.. en mss het belangrijkste.. geen Adobe). Je kunt je keuze beter laten vallen op functionaliteit van de tools, dan naar het verschil van de OS'en (die laatste zijn na mijn idee verwaarloosbaar)

Verwijderd

Nibbz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:46:
[...]

Mac / Windows verschil is niet meer zo groot als vroeger. En Sketch is echt heel wat beter dan Photoshop (veel meer plugin's, veel meer support vanuit de community.. en mss het belangrijkste.. geen Adobe). Je kunt je keuze beter laten vallen op functionaliteit van de tools, dan naar het verschil van de OS'en (die laatste zijn na mijn idee verwaarloosbaar)
En welke Mac koopt hij dan met een budget van € 1.000?

De goedkoopste en lichtste is een Macbook air van € 1.099,- en dan heb je een klein sh*t scherm, niet ideaal voor beeldbewerking. Sketch daarbij is nog eens € 99,-. (Ik ga er even vanuit dat hij al een CC abo of stand alone versies heeft nu).

Je kan voor € 1.000,- prima een Windows systeem bouwen, mits je de gaming eis laat vallen, maar voor die prijs heb je geen Mac.

• EvertonPride
Fijn dat jullie allemaal inhoudelijk goed reageren.

Om heel eerlijk te zijn heeft dat spel niet de prioriteit dus dat laat ik nu vallen in mijn eisen.

Misschien is het handig om naast mijn Windows-laptop een Mac erbij te hebben zodat ik langzaam aan de overgang kan wennen. Iedereen is altijd verbaasd dat ik als designer met een Windows laptop binnen kom wandelen. Sketch heb ik goede verhalen over gehoord, dit komt niet voor Windows?

Waar moet ik rekening mee houden met Mac. Is het verstandig om voor een Mac Desktop of een Mac laptop te gaan? Is het makkelijk om mijn Windows bestanden snel om te zetten naar Mac? Ik zie snel op Coolblue schermen die geen FullHD halen, ik ben dit wel gewend.

Kortom waar moet ik rekening mee houden als Windows-gebruiker om de stap naar Mac te maken (game eis vervalt)?

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:50:
[...]

En welke Mac koopt hij dan met een budget van € 1.000?

De goedkoopste en lichtste is een Macbook air van € 1.099,- en dan heb je een klein sh*t scherm, niet ideaal voor beeldbewerking. Sketch daarbij is nog eens € 99,-. (Ik ga er even vanuit dat hij al een CC abo of stand alone versies heeft nu).

Je kan voor € 1.000,- prima een Windows systeem bouwen, mits je de gaming eis laat vallen, maar voor die prijs heb je geen Mac.
een 2e hands mac? Mac uit 2013 / 14 zou nog perfect voor deze doeleinde te gebruiken zijn. En denk dat je uiteindelijk een beter pakketje hebt dan een nieuwe windows machine :)
EvertonPride schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:53:
... Sketch heb ik goede verhalen over gehoord, dit komt niet voor Windows?
Helaas, ze gebruiken schijnbaar bepaalde Mac OS unieke functies (versiebeheer voornamelijk) waardoor het nooit (althans, voorlopig niet.. de vraag is of het ooit komt) naar Windows zal komen.
Waar moet ik rekening mee houden met Mac. Is het verstandig om voor een Mac Desktop of een Mac laptop te gaan? Is het makkelijk om mijn Windows bestanden snel om te zetten naar Mac? Ik zie snel op Coolblue schermen die geen FullHD halen, ik ben dit wel gewend.
Bestanden overzetten zal erg snel gaan. Mocht je later toch nog windows nodig hebben kun je altijd icm Bootkamp Windows installeren :).
Kortom waar moet ik rekening mee houden als Windows-gebruiker om de stap naar Mac te maken (game eis vervalt)?
een Mac met SSD
Laptop of Desktop, ik zou zelf voor een laptop gaan (makkelijker met dingen tonen, als je on the road bent)

[ Voor 42% gewijzigd door Nibbz op 26-06-2017 12:56 ]

• EvertonPride
Richting de 1.300-1.400 is geen probleem als ik er minimaal 4 jaar mee vooruit kan.

2e hands liever niet

[ Voor 15% gewijzigd door EvertonPride op 26-06-2017 13:00 ]

Verwijderd

Nibbz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:53:
[...]
een 2e hands mac? Mac uit 2013 / 14 zou nog perfect voor deze doeleinde te gebruiken zijn. En denk dat je uiteindelijk een beter pakketje hebt dan een nieuwe windows machine :)
Als TS open staat voor tweede hands is dat inderdaad een leuke optie.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

EvertonPride schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:56:
Richting de 1.300-1.400 is geen probleem als ik er minimaal 4 jaar mee vooruit kan.

2e hands liever niet
Dit jaar is mn mac uit 2011 vervangen door een 2015 model (ik ben trouwens geen fan van de nieuwe mac, hoor veel verhalen over throtteling issue's). Toch 6 jaar met die mac uit 2011 gedaan :). Dat moet dus wel goedkomen.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 13:45
Ik heb nu een 2014 MacBook Pro (goedkoopste model), deze gaat de komende jaren nog niet vervangen worden. Draait alles nog helemaal soepel.

• jelcon
EvertonPride schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:56:

2e hands liever niet
Voor 1300 heb je geen 'fatsoenlijke' nieuwe appel ben ik bang. Dus zou je dan terug komen bij de desktop, deze comp zou inderdaad zeer eenvoudig al je eisen kunnen vervullen.

Maar inderdaad moet je dan nog een fatsoenlijk scherm en wat randapparatuur bij, wat prima kan voor 400 euro

• EvertonPride
Kan ik deze samengestelde onderdelen bestellen zonder dat ik het zelf in elkaar moet zetten?

En is dit een goede beeldscherm voor erbij? pricewatch: BenQ GW2270 Zwart

@Nibbz Mij bevalt mij Windows, ik hoop dat iets soortgelijk als Sketch snel voor Windows verschijnt want ik ben het er mee eens dat Adobe niet super fijn werkt altijd. Ik vind de overgang naar Mac momenteel nog iets te veel risico voor me, ik zit de komende maanden met zoveel projecten dat ik weinig tijd heb om mij te verdiepen in de overgang naar Mac.

Daarentegen is het ook handig om dan een iPhone te hebben wanneer je een Mac hebt en daar ben ik niet tevreden over, ik zweer momenteel bij mijn OnePlus. :)

• No-Bro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-11 18:54
Een goede Windows 10 building waarop je alles goed kan doen en met 4k:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 167,10€ 167,10
1ASRock A320M-DGS€ 55,15€ 55,15
1Palit GTX1060 6GB StormX€ 264,51€ 264,51
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Intenso 5641152€ 0,-€ 0,-
1Corsair VS550€ 44,90€ 44,90
1Toshiba A100 120GB€ 50,49€ 50,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,05

Een betere processor gaat.
Wel heb je dan een andere ryzen.

• EvertonPride
Ik ben niet zo thuis van de hardware maar dit systeem is bijna de helft minder als vooraf voorgestelde systeem. Deze niet rekening gehouden met gamen?

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Helaas is dat alternatief op Windows er niet. Ik heb geen glazen bol :p, maar ik zie ook niet iets opkomen wat op zou kunnen gaan boxen met Sketch (en het zou al een behoorlijke achterstand hebben).

pssst, hackintosh (al word dat zakelijk lastig) ;)

Verwijderd

EvertonPride schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:05:
Ik ben niet zo thuis van de hardware maar dit systeem is bijna de helft minder als vooraf voorgestelde systeem. Deze niet rekening gehouden met gamen?
Op dat systeem kan je wel gamen. CPU en GPU zijn net even wat langzamer dan in het BBG systeem dus het kan zijn dat je wat opties uit moet zetten.

Het grootste verschil is de kwaliteit van de onderdelen. Ik heb voor verschillende mensen met een krap budget bijvoorbeeld die Sharkoon kast gebruikt. Het goedkope plastic straalt eraf en een paar werk handschoenen als bescherming tegen scherpe metaalranden is niet weg ;) Maar als hij eenmaal in elkaar zit is het enige nadeel dat hij foei lelijk is.

Voeding is mindere kwaliteit en niet modulair, dus meer kabels in de kast die de airflow beperken.

Geheugen is cheap en de helft van de capaciteit. Als het werkt boeit het merk niet zoveel, maar ik zou toch zeker voor 16GB gaan gezien wat je wil doen met de PC.

De SSD is net grootgenoeg voor windows en een paar adobe programmas, voor games wil je er een SSD/HDD bij wat de prijs weer wat verhoogt. Voor werk hoeft het geen probleem te zijn als je een externe harddisk oid gebruikt voor data opslag.

Op het geheugen capaciteit en de omvang van de SSD na is het niet eens zo'n slecht systeem.

• jelcon
[b][message=51706691,noline]
En is dit een goede beeldscherm voor erbij? pricewatch: BenQ GW2270 Zwart
Ik zou persoonlijk, aangezien je beeldbewerking wil doen, een goede kleurechte monitor uitzoeken zoals de Iiyama ProLite XUB2492HSU, de concurenten van tweakers (hw.info) zijn tot de conclusie gekomen dat deze een zeer correcte kleurweergave heeft en 103% van de sRGB ruimte kunnen weergeven.

Die is wat duurder, maar geloof me er is niks zo irritant als andere kleuren op je scherm dan wat er geprint wordt. |:(

• EvertonPride
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:43:
[...]

Op dat systeem kan je wel gamen. CPU en GPU zijn net even wat langzamer dan in het BBG systeem dus het kan zijn dat je wat opties uit moet zetten.

Het grootste verschil is de kwaliteit van de onderdelen. Ik heb voor verschillende mensen met een krap budget bijvoorbeeld die Sharkoon kast gebruikt. Het goedkope plastic straalt eraf en een paar werk handschoenen als bescherming tegen scherpe metaalranden is niet weg ;) Maar als hij eenmaal in elkaar zit is het enige nadeel dat hij foei lelijk is.

Voeding is mindere kwaliteit en niet modulair, dus meer kabels in de kast die de airflow beperken.

Geheugen is cheap en de helft van de capaciteit. Als het werkt boeit het merk niet zoveel, maar ik zou toch zeker voor 16GB gaan gezien wat je wil doen met de PC.

De SSD is net grootgenoeg voor windows en een paar adobe programmas, voor games wil je er een SSD/HDD bij wat de prijs weer wat verhoogt. Voor werk hoeft het geen probleem te zijn als je een externe harddisk oid gebruikt voor data opslag.

Op het geheugen capaciteit en de omvang van de SSD na is het niet eens zo'n slecht systeem.
Ik denk dat ik toch voor de eerste suggestie desktop samenstelling wil gaan. Kan ik deze onderdelen allemaal samen bij 1 onlineshop bestellen en moet ik ze zelf in elkaar zetten of kan men dit ook ergens doen ? (ik heb eventueel iemand die dit voor me kan doen, alleen die moet ik natuurlijk ook een uurtarief betalen).

@jelcon ik had die ook op mijn lijstje staan van beeldschermen die mij waren aangeraden, denk dat ik voor deze ga na nogmaals bevestiging van jou te krijgen. :)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:33
EvertonPride schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:40:
[...]

Ik denk dat ik toch voor de eerste suggestie desktop samenstelling wil gaan. Kan ik deze onderdelen allemaal samen bij 1 onlineshop bestellen en moet ik ze zelf in elkaar zetten of kan men dit ook ergens doen ? (ik heb eventueel iemand die dit voor me kan doen, alleen die moet ik natuurlijk ook een uurtarief betalen).

@jelcon ik had die ook op mijn lijstje staan van beeldschermen die mij waren aangeraden, denk dat ik voor deze ga na nogmaals bevestiging van jou te krijgen. :)
Bij de meeste webshops kun je je onderdelen ook in elkaar laten zetten tot een werkend systeem, dat ze dan kant en klaar naar je opsturen. Kost ongeveer € 50.

• jelcon
migchiell schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:44:
[...]

Bij de meeste webshops kun je je onderdelen ook in elkaar laten zetten tot een werkend systeem, dat ze dan kant en klaar naar je opsturen. Kost ongeveer € 50.
Klopt, ik geloof dat alternate dat ook doet? *ja.
Opzich is het tegenwoordig heel goed zelf te doen, zoek maar een tutorial. Maar kan me prima voorstellen dat je dat niet wil doen.

• EvertonPride
jelcon schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Klopt, ik geloof dat alternate dat ook doet? *ja.
Top, op deze website kan ik dus alle onderdelen een voor een bestellen en ze gelijk samenstellen?

Dan moet ik los alleen nog beeldscherm en W10 bestellen (muis /toetsenbord heb ik) of is er nog iets wat ontbreekt dan? :)

• jelcon
De link die ik deelde linkt naar een pagina waar je al je componenten inderdaad kan uitkiezen, die kan je dan allemaal aan je build toevoegen, en alternate rekent 75 euro voor het opbouwen.
EvertonPride schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Dan moet ik los alleen nog beeldscherm en W10 bestellen (muis /toetsenbord heb ik) of is er nog iets wat ontbreekt dan? :)
Volgens mij komt dat inderdaad overeen met wat je moet doen. Voedingen worden vrijwel altijd geleverd met stroomkabel, en voor de rest heb je weinig nodig. W10 kan je prima als iso op een memostickje gooien en dan installeren met een key inderdaad.

• EvertonPride
Wanneer ik processor en moederbord heb geselecteerd krijg ik bij beide een melding: U moet nog een Grafische kaart aan uw configuratie toevoegen, aangezien het geselecteerde moederbord geen Onboard Graphics heeft, of U een CPU heeft geselecteerd zonder een geïntegreerde grafische chip.

Wanneer ik dan de grafische kaart wil kiezen dan komt de Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB niet voorbij de opties, ondanks dat deze wel op de site te krijgen is?

ps: hoe kan ik ongeveer erachter komen hoe Battleground Unknown Player eruit komt te zien via deze desktop? Moet ik dan via Youtube opzoek gaan naar mijn videokaart en/of processor?

[ Voor 51% gewijzigd door EvertonPride op 27-06-2017 15:47 ]

• EvertonPride
Deze is het uiteindelijk geworden na wat hulp van een collega:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 328,24€ 328,24
1Asus Prime H270M-Plus€ 105,95€ 105,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 307,90€ 307,90
1Fractal Design Define Mini C€ 79,90€ 79,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Corsair RM650x Zwart€ 100,95€ 100,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.187,40

Verwijderd

Op zich een mooi systeem maar heb mijn vraagtekens bij het nut van H270 tov B250, 3000 Mhz ram tov 2400 en de 650w voeding waar je aan 400w ook meer dan genoeg hebt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ga je overclocken? Zo nee, dan kan je op zich besparen (in elk geval op CPU) en is misschien Ryzen ook interessant / het overwegen waard.

Voor koelpasta zou ik geen Artic Silver 5 pakken, die is in de reviews een middenmoter geworden. Arctic Cooling MX-4 is dan een veel betere keuze, die beter warmte geleidt en een fractie duurder is.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2017 22:14 ]

Verwijderd

@CH40S Ik denk dat @EvertonPride het systeem al heeft draaien.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, ik zie het nu pas ja. :) Thnx
Pagina: 1