Nieuw Notebook : Sony of Asus ?

Pagina: 1
Acties:

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Hi,

Ik wil dus volgende week een nieuw notebook aanschaffen, en nu zit ik me af te vragen wat voor mij de beste optie is... het gaat vooral om powerpoint / word, dus niet om gamen oid, maar wel zou ik graag hebben dat het dinkie over +/- twee jaar nog iets waard is.. :7

Zelf zat ik te twijfelen tussen

Asus A1300B, Celeron 600 Mhz ( 700 volgens norrod ?? ), 64 mb, 10 Gb, 24x CD, diskdrive.

of de Sony Vaio FX101 Celeron 600 Mhz, 64 mb, 10 Gb, 24x CD. Het nadeel is hier wel dat de diskdrive los erbij moet voor 250 pieken :'( !!

Beide machientjes kosten ongeveer fl. 3500,- incl. , veel meer mag het ook niet worden :)

Zouden jullie mij es ff kunnen helpen kiezen ? *D

Tnx alvast jongens !

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Die asus lijkt me... goedkoper.

En er zit toch garantie bij? ALs het uitelkaar donderd krijg je een nieuwe! 8-)

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 16:51 schreef Renko het volgende:
Die asus lijkt me... goedkoper.

En er zit toch garantie bij? ALs het uitelkaar donderd krijg je een nieuwe! 8-)
ja, goedkoper, hij is 3595,- incl. lijkt mij wel prima prijsje... hij is ook nieuwer dan de sony :P

Heeft er misschien nog iemand een andere suggestie ??

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Ik was ook aan het rond kijken naar een nieuwe laptop, heb zo'n beetje bij alle merken gekeken. De laptops van Dell vind ik tot nu de beste prijs / prestatie verhouding hebben.

BTW wat ook handig is, is dat die dingen een touchpad hebben en zo'n stick of hoe het ook heet.

Zelf ga ik waarschijnlijk voor een inspiron 8000 met Geforce 2 GO.

Kijk dus eens bij Dell

Ik dacht eerst Topline, maar de service schijnt erg slecht te zijn en die gaan vaak kapot zeggen ze.

Verwijderd

Sony heeft altijd goed spul

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 17:54 schreef Terayonnetje het volgende:
Sony heeft altijd goed spul
echt niet he?!! mijn kamer staat vol Sony-spullen ter waarde van vele duizenden guldens, maar geen speakers he?!

Ik zou eerst kijken hoe lang die batt. mee gaan. Of als je hem alleen maar gaat gebruiken voor worst en powerprut, is een mooie 2e hands P2 ook lekker hoor, voor 2000-2500 heb je een hele mooie!!

Verwijderd

Sony heeft goed spul, maar de prijs is ook erg hoog :(

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Ik heb eens bij dell gekeken, dat ziet er ook wel prima uit inderdaad... heeft er iemand ervaring ( positief / negatief ) met een dell laptop ??

is een acer een optie, of is dat niks ?

tnx !

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Toshiba Portege=Nadeel alleen touchpoint
Sony vaio z505 series
Compaq Pressario m800
Samsung N5000
Fujitsu Lifebook
-----
bedenk wel als je voor een VAIO gaat dat je alleen met een cdrom van Sony de recovery kan gebruiken.!!!!
je kan hem niet opstarten met een bootflop of met een wincd

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb sinds kort onderstaande laptop. Na enkele problemen met Windows ME draait hij nu PERFECT (op Win2K). Echt een wereld apparaat

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Ik heb zelf een ASUS, niet eerder genoemde type, maar ben er erg tevreden over. Draait perfect zowel onder 988se als RH 7.1. Die sony's, tja die zien er natuurlijk wel mooi uit.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[b]Op zaterdag 07 juli 2001 07:09 bedenk wel als je voor een VAIO gaat dat je alleen met een cdrom van Sony de recovery kan gebruiken.!!!!
je kan hem niet opstarten met een bootflop of met een wincd
Oh nee. Heb hier een Sony VAIO staan (AMD K6-2+ 533MHZ). Verder een geweldige machine maar er stond WinME op. Nou wordt ik hier niet vrolijk van dus heb ik mijn eigen 98 erop gezet. Je kunt gemakkelijk booten met eigen bootflop en cds.

Sony is goed en nog niet eens zo duur. Heb voor mijn notebook 2900,- betaalt. (533/64/6GB/24X/12.1")

BTW, mijn vader heeft een ACER en die viel na een aantal jaar al uit elkaar, wordt nu door plakband bij elkaar gehouden

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Met Acer heb ik ook hele slechte ervaring. 3 stuks kapot in 1 jaar tijd. Nu doen ze nog moeilijk over de garantie ook nog. :r

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1