Extra filter in PW resultaten: Winkels wel/niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:15
Ik was daarnet voor een vriend van me op zoek naar een videokaart, uiteindelijk besloten dat de GTX1070 wel een goede zou zijn voor hem. Dus ik met dit simpele filter op zoek gegaan naar een leuke. Waar ik me aan stoor is dat bij veel GTX 1070 varianten SiComputers veruit de goedkoopste is, maar ze zijn allemaal op status pre-order.

Daarnaast heb ik persoonlijk sowieso een lichte afkeer tegen SiComputers. Niet dat dat een argument moet zijn om deze feature te willen, maar wat ik probeer te zeggen is dat sommige mensen bepaalde webshops gewoon willen mijden. Nu kan dit natuurlijk op zich al als je een bestellijst gaat genereren, maar het zou heel tof zijn als dat in de pricewatch resultaten ook al kan. Het is namelijk best vervelend om de impressie gewekt te krijgen dat een kaart zoals deze pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming €452 moet kosten, terwijl de eerste winkel die hem gewoon op voorraad heeft, er al €500 voor vraagt. En zo doet SiComputers dat wel met meer kaarten:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB

En dat is dan alleen nog videokaarten :P

TL:DR: Het zou tof zijn als er een extra filter komt waardoor je in het overzicht al bepaalde winkels kan filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet een GPU in je wenslijst, klik op Bestelkosten berekenen en daar kan je dan een winkel (of meerdere) uitvinken.

Voorbeeld: https://tweakers.net/pric...shops%5B%5D=8300#shoplist
Daffie schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:05:
[...]

Zoals ik in mijn OT al heb aangegeven ben ik al op de hoogte dat dat op die manier kan. Maar wat is er mis mee om een wens te uiten om dingen te vergemakkelijken?
Ik vind het persoonlijk erg onnodig om van te voren winkels weg te filteren uit de Pricewatch. Niet in de laatste plaats omdat het verdienmodel van Tweakers dan enigszins negatief wordt beinvloed maar je hebt ook kans dat jezelf "vergeet" een winkel ooit weer aan te vinken en daardoor een daadwerkelijke korting misloopt.

Maar even ter info; wil je dan een winkel per produkt kunnen wegfilteren of een winkel voor alle produkten? Ik kan me zo voorstellen dat dit ook een hele berg of een beetje extra code vergt.

Desondanks snap ik jouw verzoek zeker wel; ik ben zelf iets meer van risico's nemen. In het voorbeeld van SiComputers, heb ik altijd wel goede ervaringen met ze gehad. Ook hun preorder-status werd altijd erg snel uitgevoerd na bestelling. Kan een moment-opname zijn geweest maar ik ken grotere/bekendere winkels die met eenzelfde preorder er langzamer/slechter mee omgingen.

[ Voor 131% gewijzigd door MAX3400 op 23-06-2017 09:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:02:
Zet een GPU in je wenslijst, klik op Bestelkosten berekenen en daar kan je dan een winkel (of meerdere) uitvinken.

Zoals ik in mijn OT al heb aangegeven ben ik al op de hoogte dat dat op die manier kan. Maar wat is er mis mee om een wens te uiten om dingen te vergemakkelijken? Zeker als je een aantal varianten/modellen wilt vergelijken vergt het toch de nodige aantal extra clicks om ze allemaal aan je wenslijst toe te voegen en dan in één klap de prijzen te kunnen zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Daffie op 23-06-2017 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
MAX3400 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:02:

[...]

Ik vind het persoonlijk erg onnodig om van te voren winkels weg te filteren uit de Pricewatch. Niet in de laatste plaats omdat het verdienmodel van Tweakers dan enigszins negatief wordt beinvloed maar je hebt ook kans dat jezelf "vergeet" een winkel ooit weer aan te vinken en daardoor een daadwerkelijke korting misloopt.

Maar even ter info; wil je dan een winkel per produkt kunnen wegfilteren of een winkel voor alle produkten? Ik kan me zo voorstellen dat dit ook een hele berg of een beetje extra code vergt.

Desondanks snap ik jouw verzoek zeker wel; ik ben zelf iets meer van risico's nemen. In het voorbeeld van SiComputers, heb ik altijd wel goede ervaringen met ze gehad. Ook hun preorder-status werd altijd erg snel uitgevoerd na bestelling. Kan een moment-opname zijn geweest maar ik ken grotere/bekendere winkels die met eenzelfde preorder er langzamer/slechter mee omgingen.
Ik bedoel het inderdaad op eenzelfde manier als dat je 'merken' kan filteren. Gewoon een lijst met radio buttons, een slider voor wel/niet. Dat lost ook meteen het probleem op wat je schetst, dat je vergeet dat je dat filter aan had staan; immers als je een merk filtert, je gaat dan naar een andere pagina en gaat later weer naar de PW, dan zijn al die filters ook gewoon ge-reset :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit verzoek komt in diverse smaken zo nu en dan terug, dit zijn volgens mij de populairste drie varianten:
- Specifieke webwinkels kunnen blacklisten of juist whitelisten (al dan niet eenmalig of juist permanent via je profiel oid)
- Op een bepaalde maximale levertijd kunnen filteren
- Verzendkosten direct al in de productlijst zien

De reden dat we dit verzoek vooralsnog niet hebben verwerkt is dat het technisch vrij uitdagend is. Op dit moment kunnen we per product gewoon werken met één laagste prijs en één aantal prijzen. Hier is de code, weergave en dus de gehele werking op geoptimaliseerd.

Op het moment dat er winkels tussenuit moeten kunnen vallen, betekent dat dat ook die twee waardes variabel moeten worden 'per request'. Effectief kunnen we dan dus allerlei optimalisaties (o.a. zogenaamde 'denormalisaties') niet meer zomaar gebruiken en moeten we bovendien ook door meer data gaan filteren om de resultaten tevoorschijn te krijgen.

Allemaal geen onoverkomelijke problemen, maar maakt het ook zeker tot veel meer dan een eenvoudig verzoek.

Daarnaast hebben we nog allerlei uitdagingen voor de interface zelf. Stel bijvoorbeeld dat je je filters zo instelt dat alle aanbieders van een product wegvallen. Wil je dan dat het product uit de lijst verdwijnt? Of wil je dan dat ie anders wordt gepresenteerd?
Of wat als de laagste prijs dus inderdaad wegvalt, moet dan de alleen de nieuwe laagste prijs getoond worden? Of wil je ook de 'echte' laagste prijs zien?

En als je winkels weglaat, je klikt door naar het product, moeten die winkels dan daar ook weggelaten zijn?

Je hoeft voorgaande vragen niet te beantwoorden. Maar zodra wij dit zouden bouwen, moeten wij daar wel antwoorden op hebben. En sommige van die antwoorden brengen extra complexiteit met zich mee.

TL:DR: het is een relatief vaak gevraagde feature, die zelfs in meest eenvoudige vorm nog aardig wat werk kost en diverse uitdagingen met zich meebrengt om op te lossen. En bovendien ook niet alleen in de techniek lastig is, maar ook in het inpassen in de interfaces. Vandaar dat dit vooralsnog er niet in is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
ACM schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:23:
Dit verzoek komt in diverse smaken zo nu en dan terug, dit zijn volgens mij de populairste drie varianten:
- Specifieke webwinkels kunnen blacklisten of juist whitelisten (al dan niet eenmalig of juist permanent via je profiel oid)
- Op een bepaalde maximale levertijd kunnen filteren
- Verzendkosten direct al in de productlijst zien

De reden dat we dit verzoek vooralsnog niet hebben verwerkt is dat het technisch vrij uitdagend is. Op dit moment kunnen we per product gewoon werken met één laagste prijs en één aantal prijzen. Hier is de code, weergave en dus de gehele werking op geoptimaliseerd.

Op het moment dat er winkels tussenuit moeten kunnen vallen, betekent dat dat ook die twee waardes variabel moeten worden 'per request'. Effectief kunnen we dan dus allerlei optimalisaties (o.a. zogenaamde 'denormalisaties') niet meer zomaar gebruiken en moeten we bovendien ook door meer data gaan filteren om de resultaten tevoorschijn te krijgen.

Allemaal geen onoverkomelijke problemen, maar maakt het ook zeker tot veel meer dan een eenvoudig verzoek.

Daarnaast hebben we nog allerlei uitdagingen voor de interface zelf. Stel bijvoorbeeld dat je je filters zo instelt dat alle aanbieders van een product wegvallen. Wil je dan dat het product uit de lijst verdwijnt? Of wil je dan dat ie anders wordt gepresenteerd?
Of wat als de laagste prijs dus inderdaad wegvalt, moet dan de alleen de nieuwe laagste prijs getoond worden? Of wil je ook de 'echte' laagste prijs zien?

En als je winkels weglaat, je klikt door naar het product, moeten die winkels dan daar ook weggelaten zijn?

Je hoeft voorgaande vragen niet te beantwoorden. Maar zodra wij dit zouden bouwen, moeten wij daar wel antwoorden op hebben. En sommige van die antwoorden brengen extra complexiteit met zich mee.

TL:DR: het is een relatief vaak gevraagde feature, die zelfs in meest eenvoudige vorm nog aardig wat werk kost en diverse uitdagingen met zich meebrengt om op te lossen. En bovendien ook niet alleen in de techniek lastig is, maar ook in het inpassen in de interfaces. Vandaar dat dit vooralsnog er niet in is gekomen.
Leuk om te lezen wat voor haken en ogen er aan zo'n 'simpel' verzoek zitten. Dank voor de uitleg! (ook al was ik niet de TS hier)
Pagina: 1